برنامه های تقلبی در فروشگاه گوگل پلی
نوشته شده توسط : امامی

به گزارش اِی وی نیوز، ماه گذشته شرکت گوگل به کاربرانی که یک برنامه تقلبی آنتی ویروس را از فروشگاه گوگل پلی خریده بودند، اعلام کرد که می توانند پول خود را پس بگیرند اما به نظر می رسد این کلاهبرداری ادامه دارد. اخیرا محققان امنیتی برنامه های مشابهی را در هر دو فروشگاه های گوگل پلی و ویندوز فون شناسایی کردند.

محققان آزمایشگاه کسپراسکای یک برنامه تقلبی را با نام Kaspersky Mobile در فروشگاه ویندوز فون پیدا کردند و این موضوعی غیرعادی است زیرا اولا مجرمان سایبری بیشتر فروشگاه گوگل پلی را مورد هدف قرار می دهند و  ثانیا شرکت کسپراسکای محصول آنتی ویروسی برای ویندوز فون ندارد.

Roman Unuchek، مدیر واحد بدافزار آزمایشگاه کسپراسکای اظهار داشت:این برنامه تقلبی از لوگوی کسپراسکای و سایر المان های برندها استفاده می کند و هم چنین هنگام اجرا شدن، از اسکن شدن فایل ها جلوگیری می کند.

برند کسپراسکای تنها برندی نیست که در این کلاهبرداری از آن سوء استفاده می شود. طراحان این کلاهبرداری از لوگوی سایر برندهای معروف دیگر از جمله Avira، موزیلا فایرفاکس، گوگل کروم، موبایل اپرا، IE و سافاری نیز سوء استفاده کرده اند.

یکی از برنامه های تقلبی ویندوز فون از نامی مشابه یک برنامه آنتی ویروس تقلبی در فروشگاه گوگل پلی با عنوان Virus Shieldاستفاده کرده است.

هم چنین محققان یک برنامه تقلبی با برند کسپراسکای را در فروشگاه گوگل پلی با عنوان آ«تی ویروس ۲۰۱۴ کسپراسکای شناسایی کردند. توضیحات این برنامه از یک صفحه رسمی در گوگل پلی که مربوط به یکی از محصولات معتبر می باشد، نسخه برداری شده است.

Unuchek اشاره کرد که به نظر می رسد تعداد این نوع کلاهبرداری در حال افزایش می باشد. واقعیت آن است که مکانیزم هایی که توسط فروشگاه های رسمی به کار برده می شود نمی توانند با این نوع کلاهبرداری ها مقابله نمایند.





:: برچسب‌ها: برنامه های تقلبی در فروشگاه گوگل پلی,برنامه های تقلبی فروشگاه گوگل پلی,برنامه های تقلبی ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: