نوشته شده توسط : امامی

اغلب طراحان وب هنگام طراحی سایت به مسائل فنی مانند فریم ها، کد و مدیریت محتوا تمرکز دارند، اما طراحی وب سایتی موفق فقط به چگونگی قرار گرفتن آیکون های شبکه های اجتماعی و تصاویر خیره کننده شما در وب سایت نیست. امروزه وب سایت های موفق از یک استراتژی جامع و هماهنگ برخوردار هستند و رمز موفقیت شما نیز همین مورد است.

طراحی وب سایت های موفق فراتر از مسائل زیبایی شناسی است. آن ها بازدید کنندگان را جذب می کنند و به افراد کمک می کنند تا محصول، شرکت و نام تجاری را از طریق شاخص های مختلف، شامل تصاویر، متن و تعاملات، درک کنند، به این معنی که هر عنصر از سایت شما باید به سمت یک هدف مشخص کار کند. اما چگونه این ترکیب هماهنگ از عناصر سایت ایجاد می شود؟ از طريق يک فرآيند طراحی وب سایتی جامع  که هر دو عامل فرم و عملکرد را به حساب می آورد.

ما این روند طراحی وب سایت را در 7 مرحله زیر قرار داده ایم:

  1. شناسایی هدف: بررسی ایده و صحبت با مشتری درباره اهدافی که قصد دارد در پروژه تحقق یابد. هدف از طراحی سایت چیست؟
  2. محدوده زمانی انجام پروژه: هنگامی که اهداف سایت را شناسایی کردید، می توانید محدوده زمانی انجام پروژه را تعیین کنید. صفحات و ویژگی های مورد نیاز وب سایت چیست؟ طراحی سایت چه مدت طول خواهد کشید؟
  3. ایجاد نقشه سایت و wireframe: بعد از تعیین محدوده زمانی پروژه، می توانیم شروع به ساختن نقشه سایت و wireframe (شمای کلی سایت) کنیم. ارتباط بین محتوا و ویژگی های وب سایت در محدوده زمانی تعیین شده به چه صورتی خواهد بود؟
  4. ایجاد محتوا: اکنون که ما تصویر بزرگتری از وب سایت در ذهن خود داریم می توانیم به صورت دقیق تر محتوا هر صفحه را مشخص کنیم. سعی کنید محتوا صفحات شما پیرامون یک موضوع خاص باشد که این مورد در بهینه سازی سایت توسط موتور های جستجو گر نیز اهمیت زیادی خواهد داشت.
  5. عناصر بصری سایت: با استفاده از معماری سایت و برخی محتویات خاص می توانید روی برند سازی وب سایت خود به صورت بصری کار کنید. روش های متریال دیزاین و فلت دیزاین از جمله موثر ترین روش های طراحی سایت در حال حاظر هستند.
  6. تست سایت: اکنون شما تمام صفحات سایت و نحوه نمایش آن ها به بازدید کنندگان را تعریف کردید، اما نیاز به زمان هست تا متوجه شوید همه چیز به خوبی کار می کند. وب سایت را با استفاده از مرور گر ها و دستگاه های مختلف تست کنید و همه مسائل مربوط به UI و UX را بررسی نمایید. 
  7. راه اندازی سایت: وقتی مطمئن شدید که همه چیز به درستی کار می کند، زمان راه اندازی وب سایت شما فرا رسیده است. این قسمت شامل برنامه ریزی های راهبردی و استراتژی های ارتباطی شما می باشد. 

حال که با هر مرحله آشنایی پیدا کردید اجازه دهید درباره هر مورد عمیق تر صحبت کنیم:

شناسایی هدف

در مرحله اولیه، طراح باید هدف سایت را با مشورت نمودن با مشتری یا سایر سهامداران، شناسایی کند. سوالاتی ممکن است در این مرحله ایجاد شوند عبارتند از:

  • سایت برای چه کسی است؟
  • آنها انتظار دارند که در آن چه کاری انجام بدهند؟
  • آیا هدف اصلی این وب سایت، اطلاع رسانی، فروش یا سرگرمی است؟
  • آیا وب سایت هسته اصلی برندینگ را در بر می گیرد یا بخشی از استراتژی برندینگ خواهد بود؟
  • در صورت وجود داشتن سایت های رقیب، چگونه باید این سایت از آن ها الهام بگیرد تا از رقبای خود متمایز باشد؟

این مهم ترین بخش فرآیند طراحی وب سایت است. اگر این سئوالات پاسخی نداشته باشند، کل پروژه می تواند در جهت اشتباه تنظیم شود. شاید بهتر باشد بعضی اهدافی را که برای شما به وضوح مشخص شده اند را به صورت خلاصه بنویسید. این مورد می تواند کمک کند تا پروژه شما در مسیر درستی قرار گیرد.

محدوده زمانی انجام پروژه

محدوده زمانی طراحی سایت یکی از شایع ترین و دشوارترین مسائل در پروژه های طراحی وب، محدوده زمانی پروژه است. در اغلب موارد مشتریان یک هدف در ذهن خود دارند و این هدف در طول فرآیند طراحی به مرور گسترش می یابد و یا تغییر می کند. ممکن است مواردی مانند طراحی اپلیکیشن تحت وب، ایمیل ها و تهیه پوش ناتیفیکیشن ها نیز به پروژه اضافه شود. این مسائل در اغلب موارد برای طراحان مشکل ساز نیست و فقط منجر به کار بیشتر می شود، اما اگر افزایش انتظارات با افزایش بودجه یا جدول زمانی همخوانی نداشته باشد، پروژه به سرعت می تواند از واقعیت دور شود.
یک نمودار گانت، که یک جدول زمانی واقع بینانه برای پروژه را مشخص می کند. این نمودار می تواند به تعیین مرزها و مهلت های قابل دست یابی در پروژه کمک کند. این یک مرجع ارزشمند برای طراحان و مشتریان است و کمک می کند تا همه به اهداف مد نظر خود دست یابند.

ایجاد نقشه سایت و wireframe

نقشه سایت

نقشه سایت پایه و اساس هر وب سایت را ایجاد می کند و کمک می کند تا طراحان به خوبی معماری اطلاعات وب سایت و ارتباط بین صفحات مختلف و عناصر محتوا را مشخص کنند. ساخت یک سایت بدون نقشه سایت مانند ساخت یک خانه بدون یک طرح است و این در اکثر مواقع خوب نخواهد بود. 

Wireframes 

گام بعدی ساخت Wireframes است. Wireframes ابزاری برای ذخیره سازی طراحی بصری سایت و عناصر محتوا را فرآهم می کند و می تواند به شناسایی چالش ها و شکاف های بالقوه از طریق نقشه سایت کمک نماید. برخی از طراحان از ابزارهایی مانند Balsamiq یا Webflow استفاده می کنند تا قاب های خود را ایجاد کنند. من شخصا دوست دارم که به اصول اولیه برگردم و از کاغذ و قلم قابل اعتماد خودم استفاده کنم.

ایجاد محتوا

تولید محتوا 

هنگامی که چارچوب وب سایت شما به خوبی مشخص شد، می توانید از مهمترین جنبه های سایت شروع کنید: محتوای نوشته شده.

محتوا دو هدف اساسی دارد:

  1. محتوا جذاب و درگیر کننده: اولا محتوا می تواند خوانندگان را درگیر کند و آنها را به انجام اقدامات لازم برای تحقق اهداف سایت هدایت نماید. این موضوع توسط خود محتوا (نوشتن) و نحوه ارائه (تایپوگرافی و عناصر ساختاری) انجام می پذیرد. محتوا کسل کننده، مرده و بیش از حد زیاد به ندرت بازدید کنندگان را برای مدت زیادی در وب سایت شما نگه می دارد. محتوا کوتاه، شگفت آور و جذاب توجه بازدید کنندگان را جلب کرده و می تواند سبب شود تا آن ها با کلیک روی لینک های داخلی از صفحات دیگر نیز بازدید کنند. 
  2. سئو سایت: محتوا می تواند نمایش سایت توسط موتور های جستجو را افزایش دهد. تولید یا بهبود محتوا همواره یکی از بهترین روش های سئو و بهینه سازی سایت توسط موتور های جستجو شناخته شده است.  استفاده از کلمات و عبارات کلیدی درست برای موفقیت وب سایت ها ضروری است. من همیشه از ابزار Google Keyword Planner استفاده می کنم. این ابزار میزان جستجو را برای کلمات کلیدی و عبارات بالقوه نشان می دهد. ابزار Google Trends نیز برای شناسایی میزان محبوبیت کلمات کلیدی مفید است.

محتوایی که به خوبی نوشته شده، آموزنده و غنی از کلمات کلیدی است به راحتی توسط موتورهای جستجو شناسایی می شود، که همه این کار ها باعث می شود تا سایت راحت تر توسط موتور های جستجو پیدا شود. به طور معمول، مشتری شما بخش عمده ای از محتوا را تولید می کند، اما بسیار مهم است که شما آن ها را راهنمایی کنید که چه کلمات کلیدی و عباراتی را باید در متن و محتوا خود داشته باشند.

عناصر بصری سایت

عناصر بصری 

اکنون زمان ایجاد طراحی بصری سایت سایت است.  این بخش از فرآیند طراحی سایت اغلب توسط عناصر تجاری موجود، انتخاب رنگ و لوگو، همراه با عنوان مشخص شده توسط مشتری شکل گرفته است. این مرحله ای است که یک طراح وب سایت می تواند به خوبی در آن درخشش داشته باشد.

تصاویر در حال حاضر نقش مهمی در طراحی وب دارند. نه تنها تصاویر با کیفیت بالا یک نگاه حرفه ای از وب سایت ایجاد می کنند، بلکه می توانند پیام هایی را به مخاطبان ارائه دهند و به ایجاد اعتماد کمک می کنند. امروزه استفاده از محتوا بصری برای افزایش کلیک، مشارکت و درآمد استفاده می شود، زیرا ارائه پیام در غالب تصاویر به ندرت باعث خسته شدن و نارضایتی کاربران سایت شما می شود.

تست سایت

تست سایت 

هنگامی که سایت دارای تمام تصاویر و محتویات است، شما می توانید آن را تست کنید. به طور کامل هر صفحه را تست کنید تا اطمینان حاصل کنید که تمام لینک ها کار می کنند و وب سایت به طور مناسب بر روی تمام دستگاه ها و مرورگرها بارگذاری می شود. اشتباهات ممکن است در نتیجه اشتباهات کوچک برنامه نویسی باشد، بهتر است که این مشکلات را همین الان حل کنیم تا این که یک سایت خراب را برای عموم ارائه دهیم. SEO Spider یکی از ابزار هایی هست که شما می توانید برای تست سایت خود از آن استفاده نمایید. در آخر نگاهی به متا صفحات و توضیحات نیز داشته باشید. حتی کلمات موجود در عنوان متا نیز می تواند در عملکرد صفحات در موتور های جستجو تاثیر بگذارد.

راه اندازی سایت

راه اندازی سایت

اکنون به شیرین ترین بخش فرآیند طراحی سایت می رسیم. هنگامی که همه چیز کاملا مورد آزمایش قرار گرفته است و سایت شما آماده راه اندازی است. انتظار نداشته باشید که همه چیز کاملا درست کار کند. هنوز ممکن است برخی از عناصر وجود داشته باشند که نیاز به تعمیر دارند. طراحی وب یک فرآیند تدریجی و مداوم است که نیاز به تعمیر و نگهداری دائمی دارد. نکته کلیدی که باید در مرحله راه اندازی سایت به خاطر داشته باشید این است که کار شما تمام نشده است. زیبایی دنیای وب این است که هیچ وقت تمام نخواهد شد. سایت خود را به طور مداوم تست کنید، محتوا جدید تولید کنید و محتوا های قدیمی آن را آپدیت کنید.



:: برچسب‌ها: بررسی فرآیند طراحی وب سایت,فرآیند طراحی وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

قطعا اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم، بهترین حالت اینه که در مورد اون موضوع آشنایی داشته باشیم. یعنی اگر شما الان میخواهید سایت خودتان را سئو کنید و یا بدهید به یک سئوکار حرفه ای که برای شما سئو کند، ابتدا باید به صورت واضح و روشن سئو سایت را بشناسید و بدانید که سئو سایت چیست؟ برای همین ما تصمیم گرفتیم به تمام روش های ممکن سئو را برای شما تعریف کنیم:

۱. سئو چیست؟

۲. انوع سئو

۳. چگونه سایت را سئو کنیم؟

۴. قیمت سئو

۵. هزینه یا سرمایه گذاری؟

سئو چیست؟

۱. SEO چیست؟

الف. SEO مخفف چیست؟

کلمه SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization بوده، که معنای تحت اللفظی آن بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد.

 

ب. تعریف سئو به سبک ایرانی

کلمه سئو در دایره لغات ایران ثبت نشده و در اصل آن را باید به صورت اس ای او بخوانیم، ولی اگر بخواهیم به سبک ایرانی آن را تعریف کنیم، این کلمه مخفف را می توانیم به صورت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو تعریف نماییم.

 

ج. معنی سئو به صورت خاص

سئو روندی است که به کمک یک سری از اصول و تکنیک ها، در جهت بهبود دیده شدن سایت در بین نتایج جستجو در موتورهای جستجو نظیر گوگل، کمک می نماید.

 

د. معرفی سئو به صورت عام

اگر بخواهیم ساده ترین تعریف ممکن را برای سئو ارائه کنیم، بهتر است از مثال زیر استفاده کنیم:

تصور کنید که امروز یک روز عادی و آفتابیست و شما به عنوان یک کاربر اینترنت در حال جستجو برای موضوع مورد نظر خودتان هستید. زمانی که شما وارد صفحه اول گوگل می شوید و عبارت مورد نظر را جستجوی می کنید، یک صفحه برای شما باز می شود که صفحاتی را که با موضوع مورد نظر شما رابطه دارد را به شما نشان می دهد.

 

اگر تا همین لحظه متوجه اهمیت سئو سایت شده اید، همین حالا با ما برای بهینه سازی وب سایتتان تماس بگیرید. 

قطعا هم شما و هر کاربر دیگری در ۹۰ درصد اوقات، صفحه مورد نظر خود را در همان صفحه اول می یابید و دیگر وارد صفحات بعدی نمی شوید. سئو همان نقشه گنجیست که به صاحبان مشاغل و مدیران سایت ها کمک می نماید که سایتشان در بین همین ۱۰ گزینه صفحه اول و آن هم در بالاترین مکان قرار گیرد. سئو به شما کمک می کند که سایت شما در رتبه اول گوگل قرار گیرد!

 

سئو چیست؟

 

هـ. معرفی سئو به صورت ویدئویی

سایت سئو برای شما یک ویدئو موشن گرافیک آماده کرده که در ۳۰ ثانیه به ساده ترین شکل بتوانیم مبحث بهینه سازی وب سایت را برای شما تعریف نماییم:

 

۲. انواع سئو

سئو را به صورت کلی می توان به دو نوع تقسیم نمود:

سئو چیست؟

۱. از نوع نحوه فعالیت سئو کار:

الف) سئو کلاه سفید

این نوع از بهینه سازی شامل اقدامات اصولی و مورد تایید موتورهای جستجو نظیر گوگل می باشد گه سایت را هم برای کاربر و هم برای روبوت های جستجوگر بهینه می نمایند و به صورت دائمی و پایدار باعث افزایش رتبه سایت می شود.

ب) سئو کلاه سیاه

این نوع از بهینه سازی مختص روبوت ها صورت می پذیرد و به نوعی کاربر اصلا در آن مورد توجه نیست و به روش های غیر اصولی و کاملا موقت می تواند افزایش رتبه سایت را به همراه داشته باشد.

 

سئو چیست؟

۲. از نوع فعالیت های روی سایت:

الف) سئو داخلی

فعالیت هایی که بصورت مستقیم در خود سایت بر روی کدها، افزونه ها، محتوا و … صورت می پذیرد در این دسته قرار دارند.

ب) سئو خارجی

فعالیت هایی که در خارج از سایت و بیشتر برای افزایش اعتبار سایت مثل لینک سازی های طبیعی، شبکه های اجتماعی و … در این دسته قرار دارند.

 

سئو چیست؟

۳. چگونه سایت را سئو کنیم؟

شما برای بهینه سازی وب سایت خودتان به دو گونه می توانید اقدام کنید:

الف) سپردن کار به یک سئوکار حرفه ای

در این مرحله مهمترین کار انتخاب یک سئو کار قابل می باشد. لطفا به این نکته توجه داشته باشید که این مسئله بسیار حیاتی و مهم می باشد. چون اگر شما نتوانید یک نفر متخصص و حرفه ای را بیابید، مهمتر از هزینه ای که به هدر رفته، زمان شما از دست رفته است!

(انشالا به زودی سعی میکنیم در یک مقاله به صورت کامل در مورد سئوکار حرفه ای هم توضیحاتی را بدهیم)

 

ب) انجام سئو توسط خودتان

اگر خودتان می خواهید وب سایتتان را بهینه سازی کنید، همین جا بهترین نقطه شروع برای شماست. سایت سئو به سبک ایرانی در قسمت آموزش سئو تمام آموزش های لازم را در اختیار شما قرار داده است و شما با مطالعه دقیق مقالات و کتاب های سئو و استفاده از نرم افزار های سئو و افزونه های سئو معرفی شده می توانید وب سایت خود را بهینه سازی نمایید.

 

 

۴. قیمت و تعرفه سئو

شما سئو را به دو صورت می توانید برنامه ریزی کنید:

الف) سئو رایگان

در این قسمت یا باید خودتان دست به بهینه سازی سایت بزنید و یا از قسمت سئو رایگان همین سایت اقدام کنید و برای سئو خارجی هم از گزینه های رایگان لینک سازی و شبکه های اجتماعی و … استفاده بشه.

ب) سئو پولی

این هم حالت که فکر میکنم نیازی به توضیح خاصی نداشته باشه. شما فعالیت های سئو سایت را به صورت کامل و یا مرحله ای به یک شرکت سئومحول می کنید. البته در کل باید در نظر داشت که سئو با توجه به رقابت های شدیدی که در این عرصه وجود داره نیاز به سرمایه گذاری مناسب داره ولی امکان اینکه بتوان به صورت ثابت برای سئو چه داخلی و چه خارجی، قیمت یا تعرفه ثابتی را مشخص نمود وجود ندارد و قیمت سئو به صورت کاملا وابسته به سایت و کارهای مورد نظر کارفرمای می باشد.

 

سئو چیست؟

۵. هزینه یا سرمایه گذاری؟

باید به اطلاع وبمستران گرامی برسانیم که در کل دنیا کلمه صحیح برای مبالغ پرداخت شده توسط کارفرما مرتبط با سئو، سرمایه گذاری می باشد! چرا که اگر اصولی باشد، بعد از یک دوره، بازگشت سرمایه و سودآوری بهمراه خواهد داشت ولی کلمه هزینه برای جایی استفاده می شود که شما استفاده بلند مدت از آن پرداخت نخواهید برد. در صورتیکه یک سئو حرفه ای و ممتد میتونه تا سالیان سال برای شما سودآوری داشته باشه.

منبع: سایت 3eo



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

این سوال ها و کلی سوال دیگر در این زمینه وجود دارد که با رعایت کدام اصول طراحی سایت می توان یک سایت حرفه ای طراحی کرد.با مطالعه منابع مختلف در رابطه با طراحی سایت موارد متعددی برای طراحی سایت حرفه ای مطرح شده است.در این مقاله 10 ویژگی سایت حرفه ای را بررسی می نماییم.
برای طراحی وب سایت حرفه ای باید توجه داشته باشیم که برای چه کاری و با چه هدفی سایت طراحی می کنیم.توجه نکردن به نوع کاربرد و هدف وب سایت باعث می شود که ما نتوانیم طراحی سایت حرفه ای انجام دهیم.

طراحی وبسایت

 

10 ویژگی وب سایت حرفه ای :

 

1- یک طرح و نقشه راه منطقی برای طراحی و پیاده سازی وب سایت به شکلی که کاربر پس از ورود به وب سایت به راحتی متوجه عمکرد وب سایت و نیز متوجه کاربرد بخش های مختلف آن بشود. داشتن یک طرح و نقشه راه استاندارد در طراحی سایت باعث کاربرپسند بودن و امتیاز بهتر در سئو وب سایت شما خواهد شد.


2- نمایش اطلاعات مهم مربوط به کسب و کار در قسمت های مهم وب سایت : کاربر در وب سایت شما به دنبال خدمات و یا محصولات اصلی شما می باشد. برای همین باید به کاربر این اطلاعات مهم را در قسمت های اصلی وب سایت نمایش دهیم به جای اینکه کاربر را با لینک های شبیه درباره ما و اطلاعات غیرضروری دیگر کلافه کنیم. مثلا در وب سایت رستوران، کاربر به دنبال منو غذا، فضای رستوران، ساعات فعالیت و آدرس رستوران می  گردد و به بخش های دیگر توجه چندانی ندارد.


3- در طرا حی سایت اطلاعات تماس با ما را در دسترس و جلوی چشم کاربر قرار دهید. هیج چیز بدتر از آن نیست که کاربر در وب سایت شما به دنبال اطلاعات  تماس بگردد. در اطلاعات تماس راه های تماسی را در وب سایت قرار دهید که همیشه به آنها پاسخگو باشید. اگر تلفن خود را هرزگاهی از دسترس خارج می کنید بهتر است آن را در اطلاعات تماس وب سایت قرار ندهید و فقط از ایمیل استفاده نمایید. حتما از ایمیلی استفاده نمایید که برای آن دامنه می باشد و از ایمیل gmail یا سایر ایمیل های شخصی به هیچ وجه استفاده نکنید.

email - ایمیل

4- در طراحی وب سایت از لینک دهی مشخص و نام های واضح برای منوها و لینک ها استفاده نمایید. استفاده از نام های مشخص و استاندارد به کاربر وب سایت حرفه ای شما حس خوبی خواهد داد و او را دچار سردرگمی نخواهد کرد. در لینک دهی سعی کنید نوشته لینک مشخص باشد که برای ورود به   کدام صفحه و انجام چه کاری است.


5- امنیت یکی از مهم ترین ویژگی های وب سایت حرفه ای است. در طراحی وب سایت کسب و کارهای مهم به نکات امنیتی بیشتر توجه نمایید.می توانید با گذاشتن یک گواهی امنیت ssl بر روی وب سایت خود اعتبار وب سایت خود را افزایش دهید و در نتیجه اعتماد کاربران را به وب سایت حرفه ای خود افزایش دهید.


 6- استفاده از امکان نشر مطالب و خدمات وب سایت شما در شبکه های اجتماعی. رسانه های اجتماعی نقش مهمی در بازاریابی اینترنتی کسب و کار شما خواهند داشت. پس در طراحی وب سایت حرفه ای امکانی را فراهم نمایید که کاربر در صورت تمایل بتواند صفحه مورد نظرش را در شبکه اجتماعی دلخواهش به اشتراک بگذارد.


 7- نمایش مناسب وب سایت شما در موبایل یکی از مهم ترین ویژگی های وب سایت حرفه ای می باشد. طراحی شما باید خود را ابعاد نمایشگرهای مختلف تطبیق دهد تا همه کاربران بتوانند از وب سایت شما استفاده نمایند.

سایت ریسپانسیو - responsive website

8- صفحه سوالات متداول را در وب سایت حرفه ای خود حتما قرار دهید. همیشه برای کاربران و مشتریان سوالات متداول وجود دارد که ذهن آنها را مشغول کرده و آنها را دچار استرس می کند. اکثر این سوالات بین کاربران تکراری و مشخص می باشد. این سوالات را گردآوری کنید و برای آنها پاسخ های مناسب و کوتاه پیدا کرده و در صفحه سوالات متداول وب سایت حرفه ای خود قرار دهید.


9- برای وب سایت حرفه ای خوب یک میزبان حرفه ای پیدا کنید. حتما به دنبال یک سرویس دهنده میزبانی(هاستینگ) باکیفیت و حرفه ای باشید. در  انتخاب چنین میزبانی به کیفیت سرویس دهی، مدت زمان پاسخگویی به مشکلات و در دسترس بودن توجه زیادی نمایید.


 10- از ویژگی های زیر در طراحی وب سایت حرفه ای استفاده نکنید!

  •  استفاده از موسیقی
  • استفاده از Flash
  • هر چیزی که به صورت خودکار شروع به پخش یا اجرا نماید.
  • اطلاعات اضافه نظیر نوشته، تصویر و فیلم و موارد نظیر اینها باعث کندی و زیاد شدن می گردد.

منبع: سایت آرکامپ



:: برچسب‌ها: ویژگی های یک وب سایت حرفه ای,ویژگی های سایت حرفه ای چیست؟,وب سایت حرفه ای چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

آمازون و Ebay و etsy سه مورد از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی هستند، اما هر یک از آن‌ها گزینه‌ها و مزایای متفاوتی را برای فروش صنایع دستی در اختیار صاحبان این آثار هنری قرار می‌دهند.

کلیک – در این مطلب سه فروشگاه اینترنتی مذکور برای خرید صنایع دستی با یکدیگر مقایسه شده‌اند و برخی از اطلاعات اساسی در مورد این فروشگاه‌ها نیز ارائه شده است. این اطلاعات می‌تواند به شما برای عرضه و فروش این گونه محصولات در فروشگاه‌های اینترنتی کمک کند.

بهترین فروشگاه آنلاین برای فروش صنایع دستی شما کدام است؟

 

آمازون  

۱۴۶۴۷۹۲۷۷۸۱۳۱۵۶۷۲۸۱

صنایع دستی جزء آن دسته از محصولاتی است که این غول تجاری مدت زمان نسبتا کمی است که فروش و عرضه آن‌ها را آغاز کرده است و صاحبان صنایع دستی می‌توانند محصولات خود را در این فروشگاه محبوب به فروش برسانند.

مخاطبان

آمازون ۲۵۰ میلیون نفر مخاطب در سراسر جهان دارد، پس می‌توان گفت مشتریانی با علایق و سلایق بسیار گسترده از این فروشگاه اینترنتی بازدید می‌کنند. البته واضح است که هر کسی که از فروشگاه آمازون بازدید می‌کند، قصد خرید صنایع دستی را ندارد و نمی‌توان هیچ گروه خاصی را مخاطبان صنایع دستی در نظر گرفت.

دریافت وجه برای ارائه محصولات

 آمازون برای ارائه محصولات وجهی دریافت نمی‌کند؛ اما در صورت فروش محصول درصدی از پول آن را دریافت می‌کند.

قرار دادن تصویر برای محصولات 

آمازون به شما اجازه می‌دهد یک تصویر اصلی برای محصول خود قرار دهید و می‌توانید تا هشت تصویر برای محصول خود قرار دهید که در برخی موارد رایگان است و در برخی از موارد مبلغی برای قرار دادن تصویر از شما دریافت می‌شود. آمازون تنها تصاویری را قبول می‌کند که خود محصول را به تصویر کشیده است و دارای هیچ طرح اضافه دیگری نباشد و در پشت تصویر محصول هم چیزی وجود نداشته باشد.

سهم سایت از فروش محصول

آمازون ۱۲ درصد از پول فروش هر محصولی را از فروشنده دریافت می‌کند که بخشی از آن مربوط به ارسال محصول برای خریدار است. این درصد از تاریخ ۱ آگوست امسال (۱۱ مرداد) به ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت.

استفاده از کلیپ برای معرفی محصول (وجود یا عدم وجود این قابلیت)

فروشندگان محصولات مختلف در آمازون نمی‌توانند برای معرفی محصولات خود از کلیپ استفاده کنند. البته خود آمازون می‌تواند برای ارائه‌دهندگان برخی از محصولات، کلیپ‌هایی را برای معرفی محصولات مورد نظر در سایت بارگزاری کند. امکان افزودن کلیپ تنها برای ارائه‌دهندگانی وجود دارد که آمازون از آن‌ها درخواست کرده باشد، محصولات خود را در این فروشگاه به فروش برسانند.

روش‌های پرداخت

آمازون از روش‌های پرداخت مختلفی پشتیبانی می‌کند.  مشتریان می‌توانند به وسیله کارت اعتباری یا کارت عابر بانک مبلغ مورد نظر را بپردازند و در برخی از موارد می‌توانند از روش‌های پرداختی دیگری همانند برداشت از حساب سپرده، کارت‌های هدیه آمازون، Amazon Point (یکی از روش‌های پرداخت از طریق کارت اعتباری) استفاده کنند و یا حتی روش پرداخت در محل را انتخاب کنند.

tarjetas-amazaon

کارت‌های هدیه آمازون

ویژگی‌های مدیریتی موجود (آیا به راحتی می‌توان محصولات را از سایت‌ خود وارد این فروشگاه کرد و یا عکس این کار را انجام داد؟)

پس از درخواست دادن در سایت آمازون و پذیرفته شدن می‌توانید محصول خود را به سایت اضافه کنید؛ اما باید اطلاعات مورد نیاز هر یک محصولات را وارد کنید. شما به راحتی نمی‌توانید محصولاتی را از سایت‌های دیگر به سایت آمازون اضافه کنید.

قوانین و مقررات

برای فروش صنایع دستی خود ابتدا باید درخواست دهید و پذیرفته شوید. لازم به ذکر است که تنها می‌توانید وسایلی را به فروش برسانید که توسط خود شما یا چند نفر از اعضای تیم کاری شما تهیه شده باشد. اگر اعضای تیم کاری شما زیر بیست نفر باشند، می‌توانید تاریخ تولید محصولات خود را ثبت کنید و یا حتی محصولات سفارشی را به مشتریان پیشنهاد دهید؛ اما تاریخ تولید محصول تنها ۳۰ روز پس از اضافه شدن محصول به سایت نمایش داده می‌شود.

ایجاد فروشگاه اینترنتی اختصاصی برای هر فروشنده

پس از اضافه شدن محصول صنایع دستی به این فروشگاه، آمازون یک فروشگاه اینترنتی همراه با آدرس URL به فروشنده محصول مورد نظر اختصاص می‌دهد و فروشنده نیز می‌تواند از این طریق با مشتریان خود ارتباط برقرار کند و محصولات خود را در فروشگاه اینترنتی خود در معرض نمایش قرار دهد. لازم به ذکر است که محصولات فروشنده مورد نظر علاوه بر فروشگاه اینترنتی، در کنار محصولات دیگر صنایع دستی موجود در آمازون نیز موجود هستند و هنگامی که مشتریان آن‌ها را در گروه مربوط جستجو می‌کنند، نمایش داده می‌شوند.

Etsy

۱۰۲۵۶۷۶۰۸-etsy.1910x1000

این فروشگاه هم  یکی از فروشگاه‌های آنلاین مطرح برای فروش محصولات صنایع دستی محسوب می‌شود. این فروشگاه دربردارنده صنایع دستی برای فروش، محصولات آنتیک با کیقیت و حتی تولیدکنندگان محصولات صنایع دستی است.

مخاطبان

طبق آمار ارائه شده، این فروشگاه اینترنتی از سال ۲۰۱۵ تا کنون، ۲۴ میلیون عضو فعال دارد و گرایش اصلی این سایت بر خلاف فروشگاه‌های اینترنتی eBay و آمازون که علاقه‌مند به فروش محصولات دیگر  هستند، فروش محصولات صنایع دستی است.

دریافت وجه برای ارائه محصولات

Etsy برای ارائه هر محصول ۲۰ سنت (حدودا ۷۰۰ تومان) دریافت می‌کند و لیست موارد تا چهار ماه اعتبار خواهد داشت. هنگامی که تاریخ انقضای موارد لیست شده به پایان می‌رسد و یا کالایی فروخته می‌شود، برای تمدید تاریخ لیست و یا افزودن کالای فروخته شده به لیست، فروشنده دوباره باید ۲۰ سنت بپردازد.

قرار دادن تصویر برای محصولات

Etsy امکان قرار دادن ۵ تصویر برای هر محصول را در نظر گرفته است و برای این کار هیچ وجهی دریافت نمی‌کند. این فروشگاه توصیه می‌کند حداکثر ابعاد تصاویر اصلی ۸۰۰ در ۱۰۰۰ پیکسل باشد و زاویه دید زیادی داشته باشد و یا مربع باشد.

سهم سایت از فروش محصول

این فروشگاه اینترنتی ۳٫۵ درصد قیمت محصولات فروخته شده را دریافت می‌کند، کاربران می‌توانند این مبلغ را به همراه مبلغی که برای ارائه محصول پرداخت می‌‌کنند، به صورت ماهانه پرداخت کنند.

استفاده از کلیپ برای معرفی محصول (وجود یا عدم وجود این قابلیت)

در Etsy بر خلاف آمازون به راحتی می‌توانید برای معرفی محصولات خود، از کلیپ‌های مختلفی استفاده می‌کنند. Etsy در این زمینه محدودیتی ایجاد نکرده است؛ اما توصیه می‌کند مدت زمان کلیپ‌ ۲ تا ۳ دقیقه باشد، همه موارد در آن به خوبی توضیح داده شوند و حجم آن حداکثر ۳۰۰ مگابایت باشد.

روش‌های پرداختی

هر یک از فروشندگان Etsy می‌توانند روش پرداختی مورد نظر خود را تعیین کنند که شامل پرداخت از طریق PayPall، کارت اعتباری، کارت‌های هدیه Etsy و Apple Pay (یکی از روش‌های نوین پرداخت پول که اپل آن را در سال ۲۰۱۴ مطرح کرد) است.

Etsy-Gift-Card-in-box

کارت‌های هدیه Etsy

روش‌های مدیریتی موجود (آیا به راحتی می‌توان محصولات را از سایت‌ خود وارد این فروشگاه کرد و یا عکس این کار را انجام داد؟)

شما می‌توانید هر یک از موارد لیست شده را به صورت فردی به سایت اضافه کنید، اما سایت از قابلیتی برای بارگزاری یا انتقال خودکار برخوردار نیست.

قوانین و مقررات

Etsy این امکان را برای فروشندگان فراهم می‌کند که محصولات مرتبط با صنایع دستی، وسایل آنتیک (که عمر آن‌ها حداقل ۲۰ سال یا بیشتر باشد) با کیفیت و محصولات دست‌ساز را در این فروشگاه به فروش برسانند. متأسفانه تعریف صنایع دستی در چند سال گذشته تغییر کرده است و باعث شده است وسایل دست ساز همانند گذشته نباشند که باعث بی‌میلی فروشندگان و خریداران برای خرید و فروش این گونه محصولات شده است. این سایت در حال حاضر محدودیت‌های کمتری را اعمال می‌کند و به افراد اجازه می‌دهد محصولاتی را که به صورت انبوه تولید می‌شوند، نیز به فروش برسانند. برای مثال یک محصول هم می‌تواند تمام مشخصات یک کار هنری خوب را داشته باشد و  هم به صورت انبوه تولید شود.

final-vintage

وسایل آنتیک در Etsay

ایجاد فروشگاه اینترنتی اختصاصی برای هر فروشنده

هر فروشنده‌ای می‌تواند تصاویر اصلی محصولات را در فروشگاه اختصاصی خود قرار دهد و یا در آن به معرفی خود بپردازد و سیاست‌های خاص خود را نیز در آن اعمال کند. خریداران هم می‌توانند از محصولات شما در فروشگاه اینترنتی اختصاصی شما بازدید کنند و هم می‌توانند با جستجو در گروه محصولات مرتبط درخود سایت Etsy یا نتایج جستجو، نیز آن‌ها را مشاهده و بررسی کنند.

eBay

tshirts_on_ebay-11360992

بیشتر افراد این سایت با حراج‌ها و مناقصه‌های آنلاین می‌شناسند، اما برخی از صاحبان صنایع دستی این فروشگاه را نیز برای عرضه محصولات خود مناسب می‌بینند.

مخاطبان

تعداد کاربران فعال این فروشگاه در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۵ به ۱۶۵ میلیون نفر رسید؛ اما قطعا که تمام کاربران این سایت علاقه‌مند به خرید صنایع دستی نیستند و درواقع کاربران فعال عمدتا متمایل به فروش محصولات هستند تا خرید آن‌ها.

دریافت وجه برای ارائه محصولات در سایت

دریافت وجه برای ارائه محصولات در این سایت به نوع ارائه محصولات بستگی دارد. فروشندگان هم می‌توانند محصولات خود را به صورت مناقصه به فروش برسانند و هم می‌توانند آن‌ها را با قیمت ثابت عرضه کنند. در کل ارائه ۵۰ محصول در هر ماه رایگان است و پس از آن برای ارائه هر محصول ۳۰ سنت (۱۰۴۸ تومان) دریافت می‌شود.

قرار دادن تصویر برای محصولات 

کاربران می‌توانند برای هر یک از محصولات خود ۱۲ تصویر به صورت رایگان انتخاب کنند. در این سایت کاربران و مشتریان می‌توانند از امکاناتی همچون زوم یا بزرگ‌نمایی تصویر محصولات، برای مشاهده‌ دقیق‌تر آن‌ها نیز استفاده کنند.

سهم سایت از فروش محصولات

eBay معمولا ۱۰ درصد از کل هزینه فروش هر محصولی را دریافت می‌کند که شامل قیمت خود محصول، هزینه ارسال و هر هزینه‌ دیگری که خریدار می‌پردازد، می‌شود. علاوه بر آن درصدی هم به عنوان مالیات فروش محصول دریافت می‌شود. حداکثر وجهی که eBay برای این کار دریافت می‌کند، ۷۵۰ دلار است

استفاده از کلیپ برای معرفی محصول (وجود یا عدم وجود این قابلیت)

کاربر می‌تواند برای معرفی هر یک از محصولات ارائه شده در سایت، از فایل‌های فلش صوتی یا تصویری استفاده کند و همچنین می‌تواند کلیپ مورد نظر خود را در سایت‌هایی همچون یوتیوب بارگزاری کند و لینک آن را در سایت eBay قرار دهد یا آن را در لیست مشخصات محصول قرار دهد.

روش‌های پرداخت

فروشندگان در Ebay هم می‌توانند روش پرداختی مورد نظر خود را انتخاب کنند که شامل پرداخت از طریق PayPal، کارت اعتباری و کارت عابر بانک می‌شود. کاربر می‌تواند گزینه پرداخت در محل را نیز انتخاب کند.

ویژگی‌های مدیریتی موجود (آیا به راحتی می‌توان محصولات را از سایت‌ خود وارد این فروشگاه کرد و یا عکس این کار را انجام داد؟)

کاربر می‌تواند لیست محصولات را مستقیما در eBay ایجاد کند و یا می‌تواند اطلاعات محصول مورد نظر یا لیست محصولات ارائه شده را به صورت فایل‌هایی با پسوند CSV یا فایل‌های اکسل بارگزاری کند.

قوانین و مقررات

امکان فروش و عرضه محصولات متنوعی در eBay وجود دارد؛ بنابراین کاربر زیاد نباید در مورد فروش محصولات صنایع دستی نگران باشد. با این وجود eBay هم برای ارائه محصولات همچون فروشگاه‌های دیگر قوانین خاص خود را دارد؛ برای مثال زمانی که کالای ارزشمندی مانند یک قطعه جواهر را برای فروش عرضه می‌کنید، باید از فلز ارزشمندی و یا یک سنگ قیمتی در ساخت آن استفاده شده باشد. در صورتی که در ساخت کالاهای مربوط به مد از سنگ‌های قیمتی استفاده نشده باشد، نمی‌توان آن‌ها را در این سایت عرضه کرد. در مورد فروش برخی از کالاها مانند نوشیدنی‌های الکلی یا وسایل خطرناک، ممنوعیت و محدودیت‌هایی نیز وجود دارد. معمولا امکان فروش چنین محصولاتی در eBay وجود ندارد، مگر آنکه مجوز فروش آن‌ها از قبل صادر شده باشد.

ایجاد فروشگاه اینترنتی اختصاصی برای هر فروشنده

در صورتی که کاربر در سایت یک حساب کاربری برای فروش داشته باشد، می‌تواند فروشگاه اینترنتی اختصاصی خود را ایجاد کند و می‌تواند برای صرفه‌جویی در زمان، اطلاعات کارت اعتباری مشتریان را برای پرداخت‌های بعدی ذخیره کند. این روش پرداختی credit card on file نام دارد. فروشندگان می‌توانند یک حساب PayPall تایید شده نیز در اختیار داشته باشند. eBay برای فروشگاه‌های برتر اینترنتی که دارای عملکرد خوبی باشند، امتیازاتی در نظر می‌گیرد.

منبع: سایت کلیک



:: برچسب‌ها: فروشگاه های اینترنتی در زمینه صنایع دستی,بهترین فروشگاه های اینترنتی,بهترین فروشگاه های اینترنتی جهان ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

شرکت نوپرداز با بهره گیری از آخرین تکنولوژی های به روز در طراحی وب سایت بستر مدیریتی بسیار آسان و مناسب برای مدیران سایت طراحی نموده است. که خود فرد به تنهایی می تواند بدون داشتن دانش اختصاصی اقدام به انتشار مطالب و مدیریت سایت نماید.

طراحی سایت اطلاع رسانی جذاب و کاربر پسند در کنار رعایت اصول سئو و موتورهای جستجو و همچنبن طراحی قالب رسپانسیو یا واکنشگرا و استفاده از تکنولوژی های بروزپ و عدم وابستگی به سیستم های آماده با امنیت بالا را در نرم افزار نگارش اطلاع رسانی شرکت نوپرداز تجربه کنید.

  • برقراری ارتباط با کاربران و اطلاع رسانی از اخبار و رویدادها
  • امکان دریافت نظرات، انتقدادات و پیشنهادات
  • ایجاد فرم ها و دریافت گزارشات و شرکت دادن کاربران در رویدادها
  • استفاده از بهترین روش های برنامه نویسی
  • ایجاد نظرسنجی و دریافت گزارشات از آراء کاربران
  • پشتیبانی 24 ساعته شرکت نوپرداز به مشتریان
  • مدت استفاده از نرم افزار محدودیت نداشته و بسته به فضای هاستینگ، استفاده کننده می تواند کلیه نسخه آرشیو خود را نگهداری نماید.
  • جهت نصب و راه اندازی نیاز به سرور اختصاصی نبوده و روی هاستینگ های Share قابل نصب است.
  • پهنای باند مورد نیاز برای سرور بستگی به میزان مراجعات دارد (تا 10000 مراجعه کننده در روز 1 گیگابایت کافی است)
  • نرم افزار دارای دوره 1 ساله رایگان خواهد بود. ولی از سال دوم 20 درصد مبلغ کل قرارداد به عنوان پشتیبانی سالیانه دریافت میگردد.
  • پشتیبانی شامل (رفع باگ، رفع مشکلات احتمالی، تغییرات در سایت اضافه کردن وکم کردن امکانات و نیازهای مشتری، تامین امنیت وب سایت، آموزش استفاده از نرم افزار، پشتیبانی تلفنی و ارسال درخواست از طریق سامانه مشتریان شرکت نوپرداز)
  • کلیه ماژول های جدید تولید شده بنا به درخواست و رضایت مشتری بصورت رایگان بر روی وب سایت وی نصب خواهد شد.
  • نرم افزار دارای آموزش رایگان تا سقف 3 نفر میباشد.


:: برچسب‌ها: طراحی سایت اطلاع رسانی ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

امروزه داشتن یک وب سایت با امکانات حرفه ای از جمله ضروری ترین عواملی است که می تواند سبب موفقیت کسب و کار ها در هر اندازه ای گردد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند ابتدا وب سایت مد نظر خود را با استفاده از قالب های آماده مانند وردپرس یا جولا در اختیار مشتریان خود قرار دهند اما باید به این نکته توجه داشته باشند که هر قدر وسعت کسب و کار شما بیشتر می شود، شما نیازمند این هستنید که از امکانات اختصاصی تری در وب سایت خود برخودار باشید و این موضوع دلیل استفاده نمودن بسیاری از فروشگاه ها و وب سایت های بزرگ از سایت های اختصاصی می باشد.

تعیین ایده طراحی سایت

در اولین قدم شما بایستی به تجزیه و تحلیل نیاز ها و خواسته های خود از وب سایتتان بپردازید. شاید این قسمت مهم ترین قسمت در طراحی وب سایت مد نظر شما باشد زیرا شما بایستی تمام توقعات و خواسته هایی را که از وب سایت خودتان دارید مشخص نمایید. سعی کنید در این هنگام از مشاوره های تخصصی اعضای شرکت طراحی سایت استفاده نمایید.

شرکت 

UI و UX وب سایت

یکی از مهم ترین عوامل موفقیت وب سایت شما طرح و دیزاینی است که در وب سایت شما به نمایش در می آید. استفاده از طرحی مناسب می تواند سبب افزایش بازدید و کسب رتبه بهتر وب سایت شما در موتور های جستجو مانند گوگل شود. دریافت مشاوره و کمک گرفتن از یک متخصص در زمینه UI و UX قطعا می تواند سبب بهبود یافتن وضعیت سایت شما شود.

تست و ارزیابی سایت

وب سایت شما پس از تحویل گرفتن، نیازمند تست و ارزیابی است و شما بایستی با روش های مختلفی وب سایت را تست کرده و تمام اشکالات و خطا های آن را از طریق تیکت های پشتیبانی یا تماس با شرکت گزارش دهید. کمک گرفتن از پشتیبان های شرکت های ارائه دهنده خدمات طراحی سایت یکی از مهم ترین وظایفی است که شما باید به آن توجه داشته باشید.

طراحی وب سایت شرکت نوپرداز

از جمله خدمات شرکت نوپرداز طراحی وب سایت، طراحی فروشگاه اینترنتی، سئو و بهینه سازی موتور جستجو، تبلیغات، شبکه های اجتماعی، ایمیل های تبلیغاتی، میزبانی وب، پشتیبانی و طراحی اپلیکیشن های موبایلی می باشد. از جمله نمونه کار های مهم شرکت نوپرداز عبارتند از :

طراحی سایت خبری 19دی آنلاین

طراحی سایت کتابخانه دیجیتال

طراحی سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی کتابخانه علامه مجلسی

طراحی سایت خبری اطلاع رسانی کتاب ناب

طراحی سایت خبرخوان دارالخبر

طراحی سایت ورزشی هدف پویان قم

 

شرکت نوپرداز با ارائه نمودن خدمات و مشاوره های رایگان طراحی سایت مشتریان خود را برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه وب سایت و اپلیکیشن های موبایل آگاه می سازد. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای مختلف اطلاعات زیادی درباره یک وب سایت اینترنتی و راه های به موفقیت رسیدن آن ندارند و بایستی پس از انجام مشاوره های لازم وب سایت مد نظر آن ها تهیه گردد. شرکت طراحی سایت نوپرداز خدمات مختلفی را در بیشتر مناطق کشور ارائه می دهد که در زیر لیست برخی از این شهر ها و استان ها قرار داده شده است:

طراحی سایت 

طراحی سایت استان تهران

طراحی سایت استان خراسان رضوی

طراحی سایت استان البرز

طراحی سایت شهر ارومیه

طراحی سایت استان فارس

طراحی سایت شهر اهواز

طراحی سایت شهر کرمانشاه

طراحی سایت شهر رشت

طراحی سایت شهر زاهدان

طراحی سایت استان کرمان

طراحی سایت استان یزد

طراحی سایت استان مازنداران

طراحی سایت استان سمنان

طراحی سایت استان اصفهان

طراحی سایت شهر یاسوج

طراحی سایت استان گیلان

طراحی سایت استان قم

طراحی سایت 

 شرکت نوپرداز با بهره گیری از تیمی حرفه ای و با سابقه در زمینه طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی، طراحی اپلیکیشن موبایل و طراحی فروشگاه اینترنتی آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشد.

منبع: سایت نوپرداز



:: برچسب‌ها: شرکت طراحی سایت,طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

با رشد علم و صنعت و ورود خودرو و لوازم حمل نقل مانند اتوبوس، هواپیما، قطار، امکان مسافرت و جابجایی بسیار ساده‌تر شده است؛ بنابراین شما می‌توانید هر موقع که دوست داشتید با مراجعه به یکی از این سیستم‌های حمل‌ونقل، با تهیه بلیط سفر خود را آغاز کنید؛ اما با این کار، علاوه بر آغاز سفر، بسیار از مشکلات نیز برای شما آغاز می‌شود.تهیه بلیط اتوبوس و یا هواپیما تنها ابتدای کار است. اینکه چه لوازمی نیاز دارید، شرایط آب و هوایی مقصد چگونه است، اصلا کجا بروم و آنجا چه مکان‌های گردشگری و مناظر طبیعی و یا تاریخی وجود دارد و… بخشی از دغدغه‌های شما است؛ اما مه‌ترین سوال در ذهن شما این است که کجا را برای استراحت انتخاب کنم. به هتل بروم یا مسافرخانه. کدام هتل؟ شرایط آن چیست؟ آدرس آن کجاست؟ آیا هتل خوبی است؟ هزینه آن چقدر است؟ و سوالاتی ازاین‌دست.

طراحی سایت حرفه ای هتل

شاید به همین خاطر است که اکثرا برای سفر یا به همراه دوستانی که سابقه سفر را به مکان موردنظر داشته‌اند مسافرت می‌کنند و یا در قالب تورهای مسافرتی این کار را انجام می‌دهند؛ اما بازهم ممکن است آزادی و راحتی کامل را در سفر خود تجربه نکنند.اگر شما صاحب یکی از این هتل‌ها و یا اماکن اقامتی باشید، شاید دوست داشته باشید هتل خود را به این افراد معرفی کنید تا بدانند هتل شما کجاست. چه کیفیتی دارد. شرایط رفاهی آن به چه شکل است. آیا دسترسی به آن آسان است و… معمولا تنها راه توسعه کار خود را قرارداد بستن با تورهای مسافرتی می‌دانید.

اما راه دیگری هم وجود دارد.می‌دانید که عصر حاضر عصر اطلاعات است و اطلاعات با سرعت نور و از طریق اینترنت منتقل می‌شوند. شما می‌توانید از ظرفیت عظیم این شبکه جهانی به بهترین نحو ممکن استفاده نمایید. تنها کافی است یک وب‌سایت داشته باشید؛ اما نه هر وب سایتی. یک وب‌ سایت هتل و یا امکان اقامتی.

طراحی سایت هتل و اماکن اقامتی

یک وب‌سایت هتل و اماکن اقامتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک وب‌سایت تخصصی هتل و اماکن باید دارای ویژگی‌ها و مولفه های تخصصی و ویژه‌ای باشد. ویژگی‌هایی مانند:

  • یک ظاهر گرافیکی زیبا و متناسب با هتل و مکان‌های اطراف آن طراحی سایت
  • امکان رزرو آنلاین اتاق و پرداخت به‌صورت اینترنتی
  • امکان مشاهده کامل اطلاعات هتل ازجمله تعداد طبقات، چند ستاره بودن، امکانات رفاهی آن مانند رستوران، استخر و…
  • امکان مشاهده مکان هتل به‌صورت آنلاین بر روی نقشه‌های اینترنتی مانند گوگل مپ در طراحی وب‌سایت
  • امکان مشاهده فضای داخل هتل، لابی و اتاق‌ها به‌صورت گالری تصاویر
  • اماکن تجربه سه‌بعدی و مجازی هتل به‌صورت تصاویر 360 درجه
  • بخشی تحت معرفی مکان‌های دیدنی شهر
  • امکان پشتیبانی و وجود راه‌های ارتباطی مختلف
  • امکان مشاهده وضعیت هر اتاق به‌صورت جداگانه شامل: نوع درجه و کلاس اتاق، تعداد تختخواب، موقعیت مکانی در چه طبقه‌ای است، پر یا خالی بودن، در صورت پر بودن آن تاریخ خالی شدن و…

بنابراین با داشتن یک وب‌سایت تخصصی هتل و اماکن اقامتی، شما می‌توانید هتل خود را به‌صورت کامل به همه افراد جهان معرفی کنید و امکان تجربه‌ای مجازی را قبل از حضور در هتلتان فراهم کنید.همچنین شما می‌توانید با بیان امکانات گردشگری شهر مربوطه شامل مکان‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی و … امکان جذب افراد را به شهر و سپس به هتل خود فراهم کنید.

ویژگی‌های کمی فنی‌تر یک وب‌ سایت تخصصی هتل و اماکن اقامتی

شاید در نگاه اول طراحی یک وب‌سایت برای هتلتان را ساده فرض کنید؛ اما این‌طور نیست. برخی ویژگی‌های فنی‌تر و پس‌زمینه‌ای وجود دارد که باید رعایت شود.
مهم‌ترین ویژگی یک وب‌سایت، پربازدید بودن آن است. طبیعتا هر چه وب‌سایتتان پر بازدیدتر باشد امکان جذب افراد به هتل شما افزایش می‌یابد؛ اما سوال اینجاست که چگونه یک وب‌سایت پربازدید می‌شود؟ مهم‌ترین عامل برای پربازدید بودن یک وب‌سایت، طراحی بهینه آن برای موتورهای جستجو است که از آن با عنوان سئو نام‌برده می‌شود.

سئو‌ی سایت

بهینه سازی مجموعه‌ای از اقدامات و فعالیت‌های تخصصی است که در راستای بهبود رتبه وب‌سایت شما انجام می‌شود. هر چه رتبه وب‌سایت شما بهتر باشد، امکان مشاهده آن در صفحه‌های اول و عنوان‌های اول پیشنهادی موتورهای جستجو مانند گوگل بیشتر می‌شود.
همچنین وب‌سایت شما باید در دسترس باشد. این بدان معنا است که اگر مسافری ساعت 4 صبح به شهر مربوطه‌ای که هتل شما در آن قرار دارد رسید و در اینترنت عبارت هتل‌های شهر …» را جستجو کرد، در صورت سئوی خوب وب‌سایت شما و مشاهده وب‌سایت شما در صفحه اول نتایج گوگل، وب‌سایت شما باید بدون هیچ مشکلی باز شود و بالا بیاید.

طراحی ریسپانسیو

همچنین طراحی وب‌سایت شما باید ریسپانسیو یا واکنش گرا باشد. این بدان معنی است که امکان مشاهده صحیح وب‌سایت شما در دستگاه‌های مختلف مانند کامپیوتر، لب تاب، تبلت و تلفن‌های همراه وجود داشته باشد.
مسائل فنی دیگری نیز باید در طراحی سایت شما در نظر گرفته شود تا یک وب‌سایت کارا و باکیفیت داشته باشید. مسائلی مثل سرعت‌بالای وب‌سایتتان و یا فضای ذخیره‌سازی؛ بنابراین برای داشتن یک وب‌سایت خوب که بتواند به کسب‌وکار شما کمک کند، پیشنهاد می‌شود تا از یک طراح باتجربه استفاده کنید تا بتواند علاوه بر پیاده‌سازی صحیح آیتم‌های مربوط به هتل شما، سایر موارد فنی پس‌زمینه را نیز به‌درستی در طراحی لحاظ کند تا نتیجه آن‌یک وب‌سایت پربازدید و باکیفیت برای شما باشد.

منبع :سایت سازان



:: برچسب‌ها: طراحی وب سایت هتل,طراحی سایت هتل,بررسی طراحی سایت هتل ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

یکی از مهمترین خصوصیات سیستم‎ها‎ی رایانه‎ای، برنامه پذیر بودن آنها می‎باشد به این معنا که این سیستم‎ها‎ به خودی خود قادر به انجام هیچ کاری نمی‎باشند و نیاز به دستور دارند. این دستورات نحوه‎ی کار با سخت افزار (CPU , RAM و ...) را برای رایانه شرح می‎دهد و برای آن معین می‎کند که چگونه هدف‎ها‎یی را که برای آن تعریف شده است را برآورده سازد. مجموعه این دستورات «برنامه» می‎باشد. برای رایانه زبان خاصی تعیین می‎شود که این زبان مجموعه‌ای از صفرها و یک‎ها‎ است مثلاً 11100111 می‎تواند یک دستور قابل فهم برای کامپیوتر باشد. مجموعه‌ای از کدها یک برنامه را شکل می‎دهند که از کامپیوتر درخواست انجام کاری را دارد. برنامه نویسی (Programing) به عمل نوشتن کدها و به فرد نویسنده‌ی این کدها برنامه نویس (Programer) می‎گویند.

نحوه پیدایش زبانهای برنامه نویسی

نرم افزارهایی که توسط برنامه نویسان به کار برده می‎شود از یک صفحه ویرایش و یک مترجم تشکیل شده‌اند که در صفحه‌ی ویرایش، عبارات قابل فهمی که همان کدها می‎باشند، باید برای این نرم افزار نوشته شود. پس از نوشته شدن این عبارات نوبت به ترجمه‌ی آن‎ها‎ به زبان ماشینی می‎رسد که این کار توسط مترجم یا مبدل (Compiler) صورت می‎گیرد.

زبانهای برنامه نویسی

کمپانی‎ها‎ی بزرگی همچون مایکروسافت، سان میکروسیستم و ... ارائه دهنده زبان‎ها‎ی برنامه نویسی هستند. یکی از قویترین زبان‌های برنامه نویسی  0 و 1 است و پس از آن، زبان دیگری که از نظر سختی کار بعد از 0 و 1 قرار می‎گیرد، اسمبلی می‏باشد. سهولت آموختن این زبان به مراتب از 0 و 1 بیشتر است اما در مقایسه با زبان‌های جدیدتر به مراتب فهم مشکلتری دارد. یک زبان دیگر که در عین داشتن قدرت به زبان انگلیسی نزدیکتر است، C می‎باشد که برگرفته شده از زبان B است و تقریباً تمام سیستم عامل‎ها‎ی چون Windows با این زبان نوشته می‌شوند. زبان‎های دیگری نیز وجود دارند که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند از قبیل Java, Delphi, Fortran, ASP, HTML, Pascal, JSP, Basic.

برنامه‌نویسان عموماً به منظور انتقال دستورات و مفاهیم خود به رایانه از زبان‎ها‎ی مختلفی استفاده می‎کنند. به طوری که هرکدام از دستورات به زبان‎ها‎ی مختلف برنامه نویسی به رایانه منتقل شده و رایانه از آن‎ها‎ استفاده می‎نماید. زبان‎ها‎ی برنامه نویسی دیگری نیز از قبیل ویژوال بیسیک، PHP ، جاوا و... هستند که بسته به میزان فعالیتشان امتیازات و محدودیت‎ها‎یی دارند. برای مثال می‎توان دو زبان VB و جاوا را در صفحات وب بکار برد، اما زبان برنامه نویسی VB.NET ، برای اجرای دستورات نیاز به مترجم (مبدل) دارد. این در حالی است که زبان جاوا که کاربر (client) آن را بر روی مرورگر اجرا می‎کند، به دلیل سروری نبودن محبوبیت زیادی را در بین برنامه نویسان پیدا کرده است.

 

اهمیت برنامه نویسی در طراحی سایت

انواع زبانهای برنامه نویسی

1- زبان ماشین (Machine Languages): با نام زبان سطح پایین نیز شناخته می‎شود.

2- زبان اسمبلی (Assembly Languages): با نام زبان سطح میانی نیز شناخته می‎شود.

3- زبان‎ها‎ی سطح بالا (High-Level Languages)

دلایل ضرورت یادگیری برنامه نویسی

1- استراتژی خلاقیت در مقابله با بحران

از آنجا که برنامه‌نویسی، بیشتر بر پایه‌ی فنون خلاقیت است تا علوم کامپیوتری، تأثیر بسزایی در سازمان‌دهی و کنترل بخش‌های مختلف یک کسب ‌و ‌کار دارد و می‌تواند در پیدا کردن راه حل مناسب برای افزایش سود‌دهی و کاهش هزینه‌های جانبی به مدیران کمک زیادی کند. استفاده از برنامه نویسی موجب می‌شود تا فرد با دید حساس‌تری پروسه‌های جاری را دنبال کند و به دنبال راه‌حل‌های خلاقانه‌تری برای بهبود راندمان‌ کاری باشد. برنامه‌نویسان همچون هنرمندان، خالق و سازنده‌ی یک اثر هستند و نتیجه‌ی کار آن‌ها مرتبط با طرز بیانشان می‌باشد. برنامه‌نویسی، طراحان و گرافیست‌ها را به تجربه و آزمایش ایده‌های نو ترغیب می‌کند.

2- اصول مقابله با مشکلات

برنامه نویسی از الزامات طراحی سایت می‌باشد و طراح سایت با علم به آن می‌تواند مشکلاتی که برای طراحی سایت پیش می‌آید را حل نماید. زبان برنامه‌نویسی بر پایه‌ی الگوریتم، منطق و ریاضیات است و به برنامه نویس آموزش می‌دهد که برای حل مشکلات بزرگ، باید آن‌ها را به بخش‌های کوچکتری تقسیم کند.

3- شرح ساخت برنامه

برنامه‌نویسی به گرافیست‎ها‎ و طراحان وب سایت طریقه‌ی ساخت یک برنامه را شرح می‌دهد و آنها را از سرعت بالای توسعه تکنولوژی آگاه می‌سازد.

4- سهولت بخشیدن به برقراری ارتباط

یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی برقراری ارتباط طراحان وب سایت را با توسعه‌دهنده‌ها آسان‌تر می‌کند. همچنین یادگیری برنامه‌نویسی به درک و حل الگوریتم‌های پیچیده، ارتباط و انتقال مفاهیم پایه و اساسی تاثیر زیادی دارد به طوری که اگر مدیران اجرایی بتوانند ایده‌های خود را به تیم توسعه‌دهنده انتقال دهند، آنان را در درک بهتر و سریع‌تر خواسته‌های مدیران یاری می‌دهد.

منبع: ویکی محتوا



:: برچسب‌ها: برنامه نویسی در طراحی سایت,اهمیت برنامه نویسی در طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

ساخت لینک یکی از جوانب مهم و اصلی سئو سایت ها می باشد و فرآیند لینک گیری به سایت خود تعریف میشود. بیشتر مدیران سایت بر این باورند که نوشتن مقالات باکیفیت در لینک گیریبه آنها کمک خواهد کرد که به طور قطع نمیتوان گفت باوری صحیح است. تا زمانیکه تلاشی مجزا و مختص لینک گیری انجام ندهید، رسیدن به این مهم بس دشوار خواهد بود. در گذشته ساخت لینکفرایندی آسان بود. ابزارهایی برای ارسال به دایرکتوری های وب سایت ها و مقاله ها به صورت خودکار عمل میکرد تا بک لینک ها را شکل دهد. کیفیت مقاله ها و لینک های ورودی نیز از اهمیت چندانی برخوردار نبود. در 24ماه آپریل 2014 گوگل الگوریتمی به نام" الگوریتم پنگوئن گوگل" را راه اندازی نمود که همه چیز را در مورد ساخت لینک دگرگون ساخت. امروزه ساخت لینک یک توانایی و مهارت به حساب می آید و انجام صحیح آن مستلزم صرف زمان کافی میباشد. ساخت لینک فرایند لینک گیری از سایت های معتبر باکیفیت مرتبط است که تمرکز اصلی بر روی کیفیت و مرتبط بودن لینک ها اعمال میشود. علاوه براین تنوع لینک ها نقش بسیارمهمی را در رتبه بندی های بالای موتور جستجو ایفا میکند.


مزایای ساخت لینک

ساخت لینک بخش مهمی از بهینه سازی موتور جستجو را شکل میدهد. در اینجا به برخی از مزایای اصلیساخت لینک برای وب سایت اشاره مینماییم.
درحالت کلی محبوبیت یک وب سایت یا بلاگ توسط تعداد لینک های ورودی تعیین میشود. تعداد لینک های ورودی از وب سایت های باکیفیت عاملی مهم در تعیین رتبه صفحه گوگل PR)) می باشد. همیشه توصیه میگردد که پس از راه اندازی یک وب سایت یا بلاگ، هفته های نخست آغازی صرف ساخت لینک گردد تا بیشتر درمعرض دید موتورهای جستجو قرار گرفته شود. لینک های ورودی از یک سایت معتبر همیشه در جستجوی گوگل موردتوجه بوده است. ساخت لینک های موثر به معنی ساخت لینک های نامحدود نیست، بلکه به معنی لینک گیری واقعی از سایت های معتبر است.

 

برخی از مزایای ساخت لینک:

  • دیده شدن بیشتر بلاگ در نتایج جستجو

  • دریافت ترافیک از سایر وب سایتهای لینک شده به شما

  • لینک های ورودی باکیفیت بالا به این معنی ست که از سایت شما به عنوان یک منبع ارزشمند نام برده شود. میتوان از طریق نوشتن محتوای باکیفیت به این امرمهم دست یافت.

  • ساخت لینک در دستیابی سریعتر به شما در نتایج جستجو کمک میکند.

  • همچنین ساخت لینک به عنوان یکی از جوانب مهم بهینه سازی موتور جستجو درنظرگرفته میشود.

  • ساخت لینک را میتوان ازطریق استراتژی های بسیاری انجام داد، از قبیل:

  • نوشتن محتوای باکیفیت و بلاگ نویسی

  • گرافیک های نمایش اطلاعات

  • ویدئوهای باکیفیت

  • ارسال دایرکتوری

  • تعقیب نظرات بلاگ و وب سایت های اجتماعی

  • اطلاع رسانی و آگاهی دادن به بلاگ نویسان

منبع: سایت cgr



:: برچسب‌ها: مزایای ساخت لینک,ساخت لینک,مزایای ساخت لینک در سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی
قبل از اینکه به یک شرکت طراحی سایت مراجعه کنید و درگیر مسائل فنی بشوید، لازم است که خوب در مورد کارتان فکر کنید. یعنی از مسائل اصلی و اساسی شروع کنید.
 

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، به احتمال زیاد قصد کرده‌اید که یک فروشگاه اینترنتی راه بیاندازید. ممکن است فرد سرمایه‌داری باشید که با دیدن موفقیت وب سایت‌های اینترنتی، به فکر سرمایه‌گذاری در این زمینه افتاده‌اید. شاید هم محصول خاصی دارید و فکر می‌کنید که اینترنت بستر خوبی برای فروش محصول شماست.

قصد شما هر چه که باشد، باید بدانید که قدم نهادن به دنیای اینترنت کار آسانی نیست. برای موفقیت در زمینه کسب و کارهای آنلاین، مجموعه‌ای از مهارت‌های مدیریتی و فنی مورد نیاز است. به قول معروف، فضای مجازی قلق خاص خودش را دارد و با تجارت در دنیای فیزیکی متفاوت است.

در اینجا قصد داریم که مراحل راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق را بیان کنیم. البته هر کدام از مراحل نیاز به توضیحات فراوانی دارند. ولی در اینجا تنها به ذکر کلیات بسنده کرده و در نوشتارهایی دیگر به شرح سایر عوامل موفقیت فروشگاه های اینترنتی می‌پردازیم.

از بالا به پایین شروع کنید.

قبل از اینکه به یک شرکت طراحی سایت مراجعه کنید و درگیر مسائل فنی بشوید، لازم است که خوب در مورد کارتان فکر کنید. یعنی از مسائل اصلی و اساسی شروع کنید. اول از همه اینکه هدفتان از راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟

  • آیا می‌خواهید موفقیت سایر فروشگاه‌های آنلاین را تکرار کنید؟
  • آیا یک فروشگاه فیزیکی دارید و می‌خواهید با ساخت فروشگاه اینترنتی ، فروش خود را بیشتر کنید؟
  • آیا یک تولیدکننده هستید و قصد دارید با فروش اینترنتی، واسطه‌ها را حذف و مستقیماً با مشتری در ارتباط باشید؟
  • آیا خرید کالای خاصی را دشوار یافته‌اید و قصد دارید با طراحی سایت فروشگاه اینترنتی ، خرید را برای سایر مشتریان ساده کنید؟

در بالا چهار مورد و دلیل رایج راه اندازی فروشگاه اینترنتی آورده شده است. هر چه از مورد اول به آخر حرکت کنیم، احتمال موفقیت شما بیشتر است. ذهنیت و دید شما نسبت به کسب و کار آنلاین همیت زیادی دارد. باید بدانید که از طراحی سایت فروشگاهی چه هدفی دارید. بر اساس این هدف است که ارزش‌های شما مشخص می‌شوند و می‌توان گفت که احتمال موفقیت شما چقدر است.

دنیای فناوری اطلاعات، دنیای ارزش آفرینی و خدمت‌رسانی به مشتری است. هر چه بیشتر به مشتری احترام بگذارید و ارزش بیشتری برای وی قائل باشید، موفقیت شما تضمین‌ شده‌تر است. احترام به مشتری باید در عمق تفکرات شما وجود داشته باشد و با تمام وجود به آن معتقد باشید. تنها در این صورت است که می‌توانید به یک کسب و کار اینترنتی پرسود و همیشگی دست بیابید.

بازار فعلی را بررسی کنید

پس از اینکه مشخص شد چرا قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید و هدف و ارزش‌های شما چه هستند، باید به بررسی بازار فعلی بپردازید. در حال حاضر تعداد زیادی فروشگاه اینترنتی در اینترنت فعال هستند. برخی از این فروشگاه‌ها همه نوع کالایی عرضه می‌دارند و تعداد بسیاری هم تخصصی هستند. شما باید کلیه افرادی را که کالایی مشابه با شما می‌فروشند را پیدا کنید و تمام رقبای احتمالی خود را بشناسید. برای این آشنایی باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • یک لیست تهیه کنید از کلید واژه‌های که افراد در زمان خرید کالای شما ممکن است آن را جستجو کنند.
  • تمامی کلید واژه‌ها را در گوگل جستجو کنید و تا صفحه دوم، کلیه سایت‌ها را ببینید.
  • همین کلید واژه‌ها را در شبکه‌های اجتماعی محبوب هم جستجو کنید. هشتگ را هم فراموش نکنید.
  • از سایر مشتریان و اطرافیان خود، بپرسید که چه فروشگاه‌های اینترنتی می‌شناسند.
  • فروشگاه‌های فیزیکی را هم به لیست خود بیافزایید.

زمانی که عملیات جستجو تمام شد، لیستی از تمامی رقبا تهیه کرده و مزایا و معایب هر کدام را بنویسید. در اینجا باید تشخیص دهید که رقابت چقدر شدید است و برای موفقیت و کسب سهمی از بازار چقدر باید هزینه کرد. در ضمن باید مشخص کنید که کالای مورد نظر شما قابلیت فروش اینترنتی دارد؟ یعنی اصلا مشتریان تمایل دارند آن را از اینترنت خریداری کنند یا خیر.

نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید

قبل از به دست آوردن یک دید کلی از وضعیت بازار، باید تحلیلی از وضعیت موجود خودتان بکنید. شما برای راه‌اندازی این فروشگاه اینترنتی چه امکاناتی در اختیار دارید؟ بهتر است سؤالاتی از این دست را از خود بپرسید:

  • آیا هزینه و سرمایه کافی دارم؟
  • آیا می‌توانم با سرمایه‌داران خوبی در ارتباط باشم؟
  • توانایی من در قانع کردن دیگران چقدر است؟
  • آیا با محصولاتی که قصد فروششان را دارم آشنا هستم؟
  • راه‌های خرید و تهیه محصولات را می‌دانم؟
  • توانایی مدیریت من در چه حدی است؟
  • با دانش فنی طراحی سایت فروشگاه اینترنتی آشنایی دارم؟
  • آیا با تبلیغات اینترنتی آشنا هستم و اصول آن را می‌دانم؟

پاسخ به این سؤالات به شما کمک می‌کند که تصویر روشنی از وضعیت فعلی خود به دست آورید. وضعیت مطلوب هم مشخص است. وضعیت مطلوب داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق است. در اینجا باید تصمیم خود را بگیرید. شاید در همین مرحله با یک تحلیل هزینه-فایده به این نتیجه برسید که اگر وقت و هزینه خود را در یک زمینه دیگر خرج نمایید، سود بیشتری برای شما خواهد داشت و قیمت طراحی سایت در حال حاضر توجیحی ندارد.

یا اینکه ممکن است متوجه شوید بسیاری از توانایی‌های لازم برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در شما وجود دارد. رقابت بازار هم در سطح بالایی نیست و ورود به آن نیازمند هزینه کمی است. در اینصورت بهتر است هر چه سریعتر راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود را آغاز کنید.

مشتریان هدف خود را بشناسید

گام بعدی شناخت مشتریان هدف است. این شناخت به شما هم در طراحی فروشگاه اینترنتی و هم در تدوین یک برنامه تبلیغاتی خوب کمک خواهد کرد. اما شناخت مشتریان یعنی چه؟ به زبان خیلی ساده، شناخت مشتری یعنی جمع‌آوری حداکثر اطلاعات ممکن از مشتری:

  • محدوده سنی مشتریان هدف من چیست؟
  • جمعیت مشتریان هدف من چقدر است؟
  • مشاغل رایج در میان مشتریان هدف من کدامند؟
  • مشتریان هدف من خرید خود را بیشتر به چه صورتی انجام می‌دهند؟
  • درآمد ماهیانه مشتریان هدف من چقدر است؟
  • چقدر از درآمد خود را صرف خرید کالای مورد نظر من می‌کنند؟
  • علایق و تفریحات مشتریان هدف من چیست؟
  • چه مجلات و وبسایت‌هایی را بیشتر مطالعه می‌کنند و به چه برنامه‌های تلویزیونی علاقه دارند؟
  • در چه شبکه‌های اجتماعی حضور فعال‌تری دارند؟

اینها تنها چند نمونه از اطلاعاتی است که می‌تواند در مورد مشتری جمع‌آوری کرد. این لیست هر چه بلندتر باشد بهتر است. اگر جمعیت مشتریان هدف شما زیاد و ناهمگون است، بهتر است آنها را دسته‌بندی کنید. مثلاً مشتریان هدف شما هم شامل خانم‌های 40 تا 50 سال و هم شامل جوانان 18 تا 25 سال است. نیازها و سلایق این دو دسته متفاوت است و به همین دلیل باید دو برنامه جداگانه برای هر کدام در نظر داشت.

 مشخص کردن ارزش پیشنهادی به مشتری

همان طور که گفته شد، دنیای تجارت الکترونیک دنیای ارزش آفرینی است. با تحلیل‌هایی که تا کنون انجام داده‌اید، باید بتوانید مشخص کنید که ارزش پیشنهادی شما برای مشتریانتان چیست؟ خوب طبیعی است که یک فروشگاه اینترنتی به خودی خود ارزش آفرین است. زیرا زحمت مشتریان برای خرید را کم می‌کند. مشتری در خانه خود نشسته است و خریدش را انجام می‌دهد. این مزیت بزرگی است.

اما به همین مورد بسنده نکنید. فراموش هم نکنید که رقبایی هم دارید. باید چیز اضافه‌تری نسبت به رقبا به مشتری عرضه کنید. به دنبال پاسخ به این سؤال باشید که کلاً چه نکاتی موجب می‌شود تعداد مشتریان یک وبسایت اینترنتی زیاد باشد؟ یافتن پاسخ به این سؤال از چندین روش ممکن است:

  • از دوستانتان بپرسید که چرا از یک فروشگاه اینترنتی خاص خرید می‌کنند.
  • با خواندن مقالات و کتب علمی پاسخ سؤال خود را بیابید.
  • فروشگاه‌های موفق ایرانی و بین‌المللی را بررسی کرده و رموز موفقیت آنها را بیابید.
  • خودتان را جای مشتری بگذارید و ببینید دوست دارید به چه سایتی مراجعه کنید.
  • از افراد خبره در زمینه تجارت الکترونیک مشاوره بگیرید.

در اینجا شما لیستی از رموز موفقیت فروشگاه ‌های اینترنتی را دارید. سپس باید بررسی کنید کدامیک از موارد، در رقبای شما وجود دارد و کدامیک نیست. از طرف دیگر با توجه به نقاط ضعف و قوت خود، کدامیک را در حال حاضر می‌توانید اجرا کنید. در نتیجه چهار حالت پیش می‌آید:

  1. نکات مثبتی که در وب سایت رقبا هست و من می‌توانم آنها را اجرا کنم.
  2. نکات مثبتی که در وب سایت رقبا نیست و من می‌توانم آنها را اجرا کنم.
  3. نکات مثبتی که در وب سایت رقبا هست و من نمی‌توانم آنها را اجرا کنم.
  4. نکات مثبتی که در وب سایت رقبا نیست و من نمی‌توانم آنها را اجرا کنم.

بدیهی است که دسته اول بیشترین اولویت را دارند. یعنی هر چه نکته مثبت می‌توانید باید در وب سایتتان ایجاد کنید و وب سایت شما هم باید حداقل به خوبی رقبا باشد. دسته چهارم هم کمترین اولویت را دارند.

بین اجرا و پیاده‌سازی نکات دسته دوم و سوم باید فکر کنید. کدامیک وزن و اهمیت بیشتری دارند؟ آنهایی که وزن بیشتری دارند را انتخاب کنید و پیاده‌سازی نمایید حتی اگر در توانایی شما نباشد. در اینجا مجبور هستید با جذب سرمایه، توانایی خود را افزایش دهید.

فراموش نکنید که پیاده‌سازی تمامی نکات مثبت پیدا شده ضروری است. فقط مسأله زمانبندی درست است. باید طوری زمانبندی کنید که در لحظه ورود به بازار توان رقابتی خوبی داشته باشید. ضمن اینکه بیش از حد هم خرج نشده باشد. شما باید حداقل هزینه ممکن را برای ورود به بازار بپردازید که اگر به هر دلیلی کار با شکست مواجه شد، ضرر نکرده باشید. اگر کارتان موفق شد و مشتریان افزایش یافت، به مرور نکات مثبت دیگر را هم به سایت اضافه کنید.

تدوین برنامه تبلیغات و برندسازی

با توجه به شناختی که از مشتری به دست آورده‌اید و مزایایی که می‌خواهید به وی عرضه کنید، باید اقدام به تدوین یک برنامه بازاریابی و برندسازی نمایید. بحث بازاریابی اینترنتی و برندسازی در فضای مجازی بسیار طولانی است و نکات بسیار زیادی دارد. اگر به این زمینه اشراف ندارید، بهتر است به یک شرکت خوب بازاریابی اینترنتی مراجعه کنید. به صورت کلی، نکات زیر در تدوین برنامه بازاریابی اینترنتی و برندسازی مهم هستند:

  • تعیین تصویری که باید از فروشگاه اینترنتی در ذهن مشتری ایجاد شود.
  • طراحی فروشگاه اینترنتی متناسب با تصویر مورد نظر.
  • طراحی لوگو با توجه به تصویر مورد نظر.
  • انتخاب نام دامنه با توجه به زمینه کاری فروشگاه، سئو و تصویر مورد نظر
  • تهیه استراتژی و برنامه بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو)
  • حضور مؤثر در شبکه‌های اجتماعی
  • تهیه محتوای مناسب و بازاریابی محتوایی
  • خرید بنرهای اینترنتی در وبسایت‌های مناسب
  • تبلیغات فیزیکی با توجه به سلایق مشتری هدف

اجرای هر کدام از این مراحل ریزه‌کاری و نکات فنی زیادی دارد و به کار گیری یک تیم حرفه‌ای در این زمینه ضروری است.

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

پس از گذراندن مراحل فوق، نوبت به فنی‌ترین قسمت کار می‌رسد. در اینجا حتماً باید به یک شرکت طراحی سایت حرفه‌ای مراجعه کنید. خواسته‌های خود را به شفاف‌ترین و مدون‌ترین شکل ممکن به دست شرکت طراحی سایت برسانید. یکی از بزرگترین مشکلات اجرای پروژه‌های نرم‌افزاری اینست که مشتری یا نمی‌داند چه می‌خواهد یا اینکه به درستی خواسته خود را منتقل نمی‌کند.

اگر مراحل قبل را طی کرده باشید، خودتان دقیقاً می‌دانید که چه می‌خواهید. فقط مهم اینست که به درستی آن را به شرکت منتقل کنید. دقیقاً به شرکت بگویید که می‌خواهید سایت شما چه مزایایی داشته باشد و در طراحی آن باید چه نکاتی رعایت شود. در اینجا تعدادی اصطلاح فنی به شما معرفی می‌کنیم که در زمان مکالمه با شرکت طراحی سایت، بتوانید از آنها استفاده کنید:

  • طراحی ریسپانسیو: یعنی سایت به گونه‌ای طراحی شود که بر روی موبایل، لپ تاپ و دسکتاپ به درستی نمایش داده شود و ظاهر سایت بهم ریخته نباشد.
  • وب سرویس: روشی برای طراحی سایت است که در آن می‌توان به راحتی اپلیکیشن موبایل را هم به سایت افزود.
  • سئو: یعنی چه کار کنیم که سایت با توجه به یک سری کلمات کلیدی، در صفحه اول گوگل باشد.
  • UI: یعنی رابط کاربری (User Interface). رابط کاربری باید ساده و آسان باشد و مشتری گیج نشود.
  • UX: یعنی تجربه کاربری (User Experience). یعنی چه کار کنیم که مشتری در استفاده از سایت راحت باشد.
  • طراحی ماژولار: یعنی طوری سایت طراحی شود که امکان افزودن هر قابلیتی با کمترین زمینه فراهم باشد.
  • بک اند (back end): یعنی آن قسمت از سایت که بر روی سرور اجرا می‌شود. تمامی داده‌ها و منطق عملکرد سایت در بک اند هستند.
  • فرانت اند (front end): تمام آنچه که کاربر می‌بیند. UI و UX جزئی از فرانت اند هستند.
  • روانشناسی رنگ و فونت: یعنی اینکه بدانیم چه طیف رنگ و فونتی برای چه سلیقه و چه مشتری مناسب است.

در همین حد آشنایی با اصطلاحات فنی کافیست. اجازه ندهید که شرکت راه اندازی سایت فروشگاهی زیاد شما را در اصطلاحات فنی غرق کند. تمام تلاش خود را بکنید که خواسته خود را منتقل سازید. اگر بتوانید نظر فنی آنها را هم دریافت کنید خیلی خوب است.

اجرای برنامه تبلیغات و افزایش اعتماد مشتری

پس از اینکه سایت آماده شد و محتوای لازم بر روی آن قرار گرفت، باید به سراغ اجرای برنامه بازاریابی بروید. چیزی که اهمیت زیادی دارد، جلب اعتماد مشتری است. مشتری به سختی به یک فروشگاه اینترنتی اعتماد می‌کند و در واقع ایجاد اعتماد یکی از سخت‌ترین و مهم‌ترین مراحل دستیابی به یک فروشگاه اینترنتی موفق است. برای جلب اعتماد مشتری می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • کسب نماد اعتماد الکترونیکی
  • تضمین بازگشت کالا
  • روش‌های مختلف پرداخت
  • لیست کاملی از کالا
  • محتوای خوب
  • طراحی سایت خوب
  • پاسخگو بودن در قبال مشتری
  • تحویل به موقع کالا

هیچ چیز به اندازه درستکار بودن شانس موفقیت شما را بالا نمی‌برد. بالاخره چند مشتری از شما خرید خواهند کرد. اگر تمام تلاش خود را برای رضایت این چند مشتری انجام دهید، آنها برای شما تبلیغات دهانی خواهند کرد. یعنی سایت شما را به دیگران معرفی می‌کنند. هیچ تبلیغاتی هم مؤثرتر از تبلیغات دهانی نیست. اعتماد به سختی ایجاد  و به سرعت خراب می‌شود. پس همیشه از رضایت تک تک مشتریانتان اطمینان حاصل کنید.

نظارت و بهبود مستمر

هر چقدر هم که برای اجرای پروژه از قبل برنامه‌ریزی کرده باشید و همه جوانب را سنجیده باشید، باز هم در طول اجرا مشکلات فراوانی پیش می‌آید. همواره تعداد بازدیدکنندگان و فروش روزانه خود را مد نظر داشته باشید. از مشتریان فیدبک بگیرید. نظرشان را از هر طریق ممکنی بپرسید و سعی کنید مشکلات را سریع شناسایی و حل نمایید.

تحقیق و توسعه

تجارت الکترونیک یک رشته علمی و رو به رشد است. خوب است که در صورت موفقیت وبسایتتان، یک تیم تحقیق و توسعه، حتی به اندازه یک نفر، ایجاد نمایید و سعی کنید که آخرین فناوری‌های دنیای کامپیوتر و جدیدترین روش‌های مدیریتی را در وبسایت خود اجرا نمایید. برخی از روش‌های جدید و مفید جهت افزایش موفقی وب سایت شما عبارتند از:

  • مدیریت ارتباط مشتری یا CRM
  • مدیریت زنجیره تأمین یا SCM
  • لجستیک، مسیریابی و مکان‌یابی
  • هوش مصنوعی و داده کاوی
  • سیستم‌های توصیه‌گر
  • فناوری‌های جدید برنامه‌نویسی

فراموش نکنید که به مرور باید توانمندی‌ها و قابلیت‌های وبسایت خود را افزایش دهید و همواره سعی کنید که فاصله خود را با رقبا حفظ نمایید. تنها چیزی که مهم است زمانبندی و اولویت‌دهی صحیح است.

جمعبندی

آنچه در این نوشتار گفته شد، تنها کلیتی از مسیری است که باید برای دستیابی به یک فروشگاه اینترنتی موفق طی کنید. ریزه‌کاری‌ها و مسائل فنی بسیار زیادی وجود دارد که امکان بیان همه آنها در یک مقاله نیست. فراموش نکنید که هیچ گاه تا زمانی که شروع نکنید، مشکلات و مسائل را متوجه نخواهید شد. از طرفی شروع بدون مطالعه و تحقیق هم کار عاقلانه‌ای نیست. باید تعادلی بین این دو حد برقرار نمایید. به قدری کافی مطالعه و تحقیق نمایید، نه بیش از حد و نه خیلی کم.

منبع: سایت دوزیت



:: برچسب‌ها: نکات راه اندازی فروشگاه اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی
  • آمازون از ظرفیت مشتریان قدیمی در حل مشکلات مشتریان جدید استفاده می‌کند. انجمن‌های گفتگوی بسیاری ایجاد شده تا خرد جمعی را در پشتیبانی مخاطبان به کار بگیرد. این کار مزایای فراوانی دارد. هنگامی که مشتریان به یکدیگر کمک می‌کنند،

 

فروشگاه اینترنتی آمازون، امروز با بیش از بیست سال سابقه، به خاطر خدمات و تجربه متفاوتی که برای مشتریانش ایجاد کرده، به یک اسطوره تبدیل شده است. Jeff Bezos بنیان‌گذار آمازون می‌گوید: «من آمازون را بر اساس ایده‌ مشتری‌محوری و خلاقیت بنیان‌گذاری کرده‌ام. ما می‌خواهیم پیش‌‌گام باشیم. ما می‌خواهیم در راه‌های تاریک قدم بگذاریم و ماورای آن را کشف کنیم».

تجربه این سال‌های آمازون امروز در دسترس شماست و به راحتی می‌توانید تجربه خدمات استثنایی را که برای مشتریانش خلق کرده، کپی‌برداری کنید! در این مقاله به هشت جنبه از طراحی تجربه مشتری در آمازون می‌پردازیم.

۱- همه فعالیت‌ها را با تعهد به مشتری شروع کنید:
خدمات مشتری، به DNA فروشگاه آمازون تبدیل شده است. در چشم‌انداز و ماموریت آمازون عبارت “تبدیل شدن به مشتری‌مدارترین شرکت در دنیا” به چشم می‌خورد. Bezos می‌گوید به عنوان رهبر این کسب و کار، بارها و بارها تصمیمات‌ خود را مبتنی بر این کلمات ساده اتخاذ کرده است. آمازون با تمرکز بسیار عمیق بر روی تجربه مشتری و ارائه خدمات عالی توانسته به اوج برسد.

۲- فرهنگ شنیدن صدای مشتری را ایجاد کنید:
از آن‌جایی که تصمیمات مدیران ارشد به تنهایی کافی نیستند، فروشگاه اطمینان حاصل می‌کند که کارکنان شرکت، چشم‌انداز سازمانی را بومی‌سازی کرده‌اند. بیشتر کارکنان آمازون در بدو ورود یا حین خدمت این فرصت را یافته‌اند که در کارگاه آموزشی دو روزه Call-Center شرکت کنند.
این دوره به دنبال آن است که به کارکنان بیاموزد چگونه گوش بدهند، نه این که چگونه با مشتریان صحبت کنند! وقتی شما گوش می‌کنید، می‌توانید بیاموزید و در این میان،‌ فرصت پیدا می‌کنید تا نیازهای مشتریان‌تان را هم برآورده کنید.
۳- انجمن تخصصی پشتیبانی مشتریان را تشکیل دهید:
آمازون از ظرفیت مشتریان قدیمی در حل مشکلات مشتریان جدید استفاده می‌کند. انجمن‌های گفتگوی بسیاری ایجاد شده تا خرد جمعی را در پشتیبانی مخاطبان به کار بگیرد. این کار مزایای فراوانی دارد. هنگامی که مشتریان به یکدیگر کمک می‌کنند، کارشناسان پشتیبانی با سرعت بیشتری به درخواست‌ها رسیدگی می‌نمایند. ضمنا مشتریانی که موفق می‌شوند مشکل دیگران را حل کنند، به خاطر حضور موثر در انجمن، احساس رضایتمندی خواهند کرد.

۴- برای مشتریان امکان سلف‌سرویس ایجاد کنید:
مرکز کمک‌رسانی (Help Center) در آمازون، جزئیات بسیاری را با امکان مرور ساده در دسترس مشتریان قرار داده که آن‌ها را قادر می‌سازد تا به سهولت از طریق ریز شدن سلسله مراتبی (Drill Down) به جواب سوالاتشان برسند. در لایه دیگر، حجم انبوهی از تجربیات خرید اینترنتی در فرمت‌های متن، تصویری و ویدئو در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. مسیرهای از پیش تعیین شده در خدمات مشتری، علاوه بر بالا بردن سرعت خدمت‌دهی، به مشتریان کمک می‌کند تا خودشان به تنهایی جواب سوالات‌شان را بیابند.

۵- برقراری ارتباط مستقیم را آسان کنید:
اگر بخش‌های پرسش و پاسخ متداول (FAQ) و انجمن‌ها (Forums) نتوانند مشکل را حل کنند، مشتریان این گزینه را دارند که از اپراتورها کمک‌ بگیرند. تماس گیرندگان به پشتیبانی ۷/۲۴ دسترسی دارند و تقریبا هیچ وقت پشت‌خط معطل نمی‌شوند!
آمازون خدمت شگفت‌انگیز تماس رایگان به نام “Mayday” را بر روی گوشی‌های Fire Phone خود راه‌اندازی کرده است. مشتریان با لمس دکمه “Mayday” بر روی گوشی آمازون خودشان می‌توانند با تماس ویدئویی رایگان به واحد خدمات متصل شوند. این در حالی است که کارشناس فنی فقط می‌تواند اتفاقات روی صفحه گوشی را ببیند.

منبع: سایت عصرپدیا



:: برچسب‌ها: بازاریابی فروشگاه اینترنتی آمازون , بازاریابی فروشگاه اینترنتی , بازاریابی آمازون چگونه است؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

طبق پیش بینی کارشناسان اقتصادی و دیجیتال مارکتینگ آینده خرده فروشان و فروشگاه های اینترنتی تغییرات چشم گیری خواهد داشت. با بررسی وضعیت کنونی خرده فروشان می توان به تاثیر باور نکردنی آن ها بر مارک های لوازم خانگی دست یافت. در نتیجه خرده فروشان به سرعت می توانند دارایی خود را از طریق دیجیتال مارکتینگ و فروشگاه های اینترنتی دو برابر کنند. روند فعلی خرده فروشی نشان می دهد که اغلب مردم ترجیح می دهند که خرید آنلاین داشته باشند، و به همین دلیل فروشگاه های اینترنتی در سال های گذشته رشد خوبی داشته اند. پیش بینی می شود که فروشگاه های اینترنتی در سال های پیش رو با سرعت بیشتری تغییر کنند. با اضافه شدن پلتفرم ها و ابزار هایی مانند جستجو صوتی کاربران بیشتر به خرید های آنلاین روی آورده و این روش خرید علاقه مندان بیشتری پیدا خواهد کرد.

کارآفرینی آنلاین

کارآفرینی فروشگاه های اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی در سال 2018 از همیشه مهم تر خواهند بود. انتظار می رود کار آفرینان صنعت دیجیتال خود را آماده کرده باشند تا از فرصت های بسیار زیاد تجاری در سال 2018 استفاده کنند. هرگز تصور نکنید که راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی کار راحتی است، پیدا کردن یک محصول برای فروش یا ایجاد یک کمپین تبلیغاتی قطعا آسان نخواهد بود.

ربات های اینترنتی سریع تر و دقیق تر

با توجه به پیشرفت هوش مصنوعی همراه با فناوری های دیگر ربات های اینترنتی در آینده پیشرفت بسیار زیادی خواهند داشتو این موضوع می تواند تاثیر شگفت انگیزی روی فروش محصولات اینترنتی داشته باشد. این ربات ها در آینده خدماتی را به کاربران فروشگاه های اینترنتی عرضه خواهند کرد که شاید الان برای ما قابل تصور هم نباشد.

فروشگاه اینترنتی آمازون 

سالی شگفت انگیز برای آمازون

با تحقیق و بررسی فروش آمازون در سال های آِینده خواهیم فهمید که آن ها در حال وارد کردن مارک های جدید مانند Walmart به دنیای رقابت فروشگاه های اینترنتی هستند که از این روش قطعا مشتریان بیشتری را به دست خواهند آورد. میزان نرخ پیشرفت آن ها باور نکردنی است و شیوه هایی را که تاجران به طور مستقل برای فروش انجام می دهند را از طریق اینترنت تغییر خواهند داد.

افزایش رشد فرصت های شغلی 

همواره تکنولوژی چشم انداز ها و پیش بینی ها درباره دنیای دیجیتال را تغییر می دهد. پیشرفت تکنولوژی بر همه چیز تاثیر خواهد گذاشت و ارتباط جدیدی ما بین مشتریان و فروشندگان ایجاد خواهد کرد. در آینده نزدیک قطعا کسی پیدا نخواهد که 100 درصد آفلاین باشد و کاربران با بهره بردن از تکنولوژی های پیشرفته از این فضای هیجان انگیز نهایت استفاده را خواهند کرد.

محتوا هنوز هم شاه است (ویدئو)

سال 2018 قطعا سالی خواهد بود که صاحبان فروشگاه های اینترنتی نسبت به اندازه گیری ROI (معیاری است که مقدار بازده سرمایه گذاری نسبت به هزینه سرمایه گذاری را اندازه گیری می کند) خود دقیق تر خواهند بود. انتظار می رود در سال آتی همچنان بیشتر تمرکز فروشندگان روی محتوا و به ویژه محتوا ویدئویی باشد. بزرگترین پیش بینی من برای تجارت الکترونیک در سال 2018 این است که مارک های بیشتری از محتوای خود برای تمایز خود استفاده می کنند. بیل وایمر (مشاور بازاریابی تجارت الکترونیک) می گوید: بزرگترین پیش بینی من برای تجارت الکترونیک در سال 2018 این است که مارک های بیشتری از محتوای خود برای تمایز خود استفاده می کنند. بخش بزرگی از این محتوا فیلم ها خواهد بود. 

محتوا شاه است منبع: طراحی فروشگاه اینترنتی نورداز



:: برچسب‌ها: پیش بینی فروشگاه های اینترنتی,فروشگاه های اینترنتی در سال 2018,پیش بینی کارشناسان فروشگاه های اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 2197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

فروشگاه اینترنتی یک سایت است که مانند فروشگاه های حقیقی به ما اجازه میدهد تا بتوانیم کالا یا خدمات مورد نظر خود را از آن تهییه نمائیم. در جهان امروز بسیاری از کسب و کارها بر پایه‌ی فروش اینترنتی شکل گرفته اند بطوریکه هر روز سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص میدهند.

رقابت بین فروشگاه های اینترنتی و کسب و کارهای جدید با کسب و کارهای سنتی بگونه ای بالا گرفته است که اکنون بسیاری از کسب و کارهای سنتی نیز مجبور شده اند وارد این عرصه شده و خدمات و محصولات خود را بصورت آنلاین نیز عرضه نمایند. مزایای استفاده از فروشگاه های اینترنی باعث اقبال روز افزون مردم به این نوع از خرید شده است و ذاعقه ی مردم نیز با این نوع از خرید خو گرفته و مردم همان لذتی که از خرید از فروشگاه های حقیقی را میبردند اکنون با خرید اینترنتی نیز میبرند.

صرفه جویی در زمان، پایین آمدن ترافیک شهری مخصوصا در شهرهای بزرگ و متعاقب آن کاهش آلایندگی، اماکن انتخاب بیشتر، ارسال تا درب منزل یا محل کار، پرداخت الکترونیک و بسیاری از مزایای دیگر از مهمترین آیتم های محبویت فروشگاه های آنلاین است.

امروزه کمتر کسی ممکن است خرید اینترنتی را تجربه نکرده باشد. در واقع یکی از عوامل اصلی که افراد را به سمت خرید اینترنتی سوق می دهد نیازی است که افراد به دلیل شرایط خاص زندگی های مدرن احساس میکنند  .

در خرید اینترنتی افراد حق انتخاب بیشتری نسبت به خریدهای حضوری دارند. میتوانند بسیاری از محصولات را در زمان بسیار کمتری بررسی نمایند. قیمت های فروشگاه های مختلف را با هم مقایسه نموده و نهایتا خریدی مطمئن را تجربه کنند.

online (1)

برای خرید اینترنتی نیاز به صرف هزینه برای رفت و آمد به فروشگاه ها و پیدا کردن جای پارک و از دست دادن زمان وجود ندارد.



:: برچسب‌ها: فواید خرید از فروشگاه های اینترنتی چیست؟,فواید خرید از فروشگاه های اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

با پیدایش تکنولوژی آموزشی و رواج آن در عرصه‌های مختلف، انتقادها و ایرادتی به این شیوه وارد گردید. درنتیجه بررسی این انتقادات درحال حاضر نمی‌توان گفت که استفاده از تکنولوژی آموزشی در همه موقعیت‌ها سودمند است. با این وجود که بسیاری از معلم‌ها با استفاده از تکنولوژی آموزشی فضای شادی را در کلاس ایجاد می‌کنند، اما باید به این موضوع نیز توجه داشت که استفاده از این روش ممکن است در برخی موقعیت‌ها باعث حواس‌پرتی دانش‌آموزان ‌شود. علاوه بر این، استفاده از تکنولوژی آموزشی در کلاس‌های کودکان و نوجوانان، در مقایسه با دانش‌پذیران بزرگسالی که به صورت طبیعی و از راه صحیح از تکنولوژی استفاده می‌کنند، با مشکلات زیادی همراه است.

در راستای بررسی جوانب گوناگون استفاده از تکنولوژی آموزشی، در این مقاله لیستی از معایب و مزایای استفاده از این روش ارائه شده است.

 

مزایای استفاده از تکنولوژی آموزشی  

  1. قابلیت دسترسی به گزارش‌های اطلاعاتی و تحلیلی: برنامه‌ها و بسترهای نرم‌افزاری به معلم‌ها این امکان را می‌دهد که به همه اطلاعات مورد نیازشان درمورد یک دانش‌آموز، دسترسی پیدا کنند. اطلاعاتی مثل وضعیت دانش‌آموز، تاریخ حضور، عملکرد در آزمون‌ها، مهارت در زبان انگلیسی و یا مشارکت در یادگیری مبحث بخصوصی. با کمک این اطلاعات معلم‌ها به راحتی می‌توانند عملکرد دانش‌آموزان‌شان را در مقایسه با کل کلاس، در مقایسه با یک گروه مشخص و یا در یک مقایسه فردی بررسی کنند و بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهند. از آن جایی که بسیاری از برنامه‌های نرم‌افزاری دسترسی آسانی به چنین گزارش‌هایی ایجاد می‌کنند، این اطلاعات و گزارش‌های ارزیابی را می‌توان با والدین و مدیران هم به اشتراک گذاشت.

 

  1. امکان یادگیری اطلاعات کاربردی: تکنولوژی آموزشی به مخاطبانش این امکان را می‌دهد که به جای یادگیری حجم زیادی از اطلاعات که ممکن است برخی از آنها هرگز به کار نیاید، وقت خود را صرف آموختن مطالبی کنند که در راستای حل سریع مشکلاتشان به آنها نیاز دارند. به بیان دیگر، تکنولوژی به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد که به جای نشستن و گوش دادن به سخنرانی‌های طولانی‌ که اغلب بر آنها تسلط دارند؛ فقط چیزی را که می‌خواهند و در همان زمانی که به آن نیاز دارند یاد بگیرند. علاوه بر این، برنامه‌های نرم‌افزاری تکنولوژی آموزشی به معلم‌ها این فرصت را می‌دهد تا دریابند که فرآیند یادگیری در دانش‌آموزان در چه قسمت‌هایی مختل شده و یا از سرعت آن کاسته شده است و درنتیجه بر روی آموزش این قسمت‌ها، تمرکز بیشتری داشته باشند.
  2. ساختار آموزشی متمایز: تکنولوژی آموزشی به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا با سرعت خودشان پیشرفت کنند. در این روش، بسیاری از این برنامه‌ها قابل‌تطبیق و انعطاف‌پذیرند، به این معنا که براساس عملکرد دانش‌آموزان، سوال‌های ارائه شده برایشان سخت‌تر یا آسا‌ن‌تر می‌شود. درواقع این برنامه‌ها می‌توانند دانش‌آموزان را با سطح دقیق یادگیری خودشان تطبیق دهند.
  3. روش‌های متفاوت یادگیری: یکی از اهداف ادغام تکنولوژی با کلاس درس، تسهیل دسترسی دانش‌آموزان به روش‌های متفاوت یادگیری است. ممکن است برخی دانش‌آموزان در محیط‌های سخنرانی جمعی موفق باشند، درحالی که برخی دیگر ممکن است در یادگیری به صورت انفرادی خوب عمل کنند. دادن حق انتخاب به دانش‌آموزان در مورد گزینش روش‌های مختلف یادگیری به این خاطر است که به آنها این امکان داده شود که راه‌های متفاوت را امتحان ‌کنند و درنهایت بهترین روش‌ را برای خودشان به عنوان یک دانش‌پذیر مستقل، برگزینند.

معایب استفاده از تکنولوژی آموزشی 

  • جایگزینی معلم‌ها: یکی از مهمترین نگرانی‌های منتقدین درخصوص استفاده از تکنولوژی آموزشی این است که این روش در آینده جایگزین معلم‌ها می‌شود. در این خصوص آنها به موارد متعددی از جایگزینی تکنولوژی به جای کارگران اشاره می‌کنند، مواردی مثل: صنعت خودکار، کشاورزی و صنایع تولیدی که همگی بخش‌های بسیاری از فرآیندشان ماشینی شده است و در این فرآیند کارگرها را کنار گذاشته‌اند. در تکنولوژی آموزشی نیز جدیدترین مزایا به میزانی قدرتمند است که بتواند محتوا و ارزیابی‌ها را منتقل کند و دانش‌آموزان را در یک واحد آموزشی جدید، بدون هیچ دخالتی از سمت معلم قرار دهد. چنین تغییری قطعا در آینده شغلی معلم‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

 

  • حواس پرتی (عدم تمرکز): این موضوع احتمالا اولین نگرانی معلمانی است که به اجرای تکنولوژی آموزشی در کلاس درس انتقاد می‌کنند. معلم‌ها همواره نگرانند به واسطه استفاده ابزار تکنولوژی آموزشی، دانش‌آموزان در کلاس به جای توجه به درس، مشغول پست گذاشتن و چت کردن بشوند. کنجکاوی ذاتی دانش‌آموزان همراه با هوش تکنولوژیکی آنها ممکن است به فعالیت بیشترشان در محیط‌های آنلاینی که لوازمش به سهولت در دسترس است، منجر شود.
  • سرقت ادبی: امروزه دانش‌آموزان می‌توانند به راحتی به مقالات، گزارشات، یادداشت‌های کلاسی، تست‌ها و غیره دسترسی داشته باشند. ویژگی آنلاین بودن تشخیص اصلی بودن کاری که در دست دانش‌آموزان است را برای معلمان سخت‌تر از قبل می‌کند. در این خصوص برخی ابزار تکنولوژیک برای کمک به معلم‌ها در کشف اینکه یک کار سرقت ادبی شده است یا نه، وجود دارد، اما به علت نوپا بودن هنوز دارای نقطه ضعف‌های بسیاری است.

  • عدم دسترسی به ابزار الکترونیکی لازم: همه دانش‌آموزان خارج از کلاس به ابزار تکنولوژی دسترسی ندارند. شاید به نظر برسد کتابخانه‌ها و مراکز اینترنتی برای رفع این خلاء گزینه‌ مناسبی باشند، اما اغلب برای دسترسی به اینترنت از طریق این مراکز زمان انتظار زیادی وجود دارد، و حتی بعد از اتصال هم ممکن است نتوان برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مورد نیاز را بوسیله این کامپیوترهای عمومی دانلود کرده و یا آنها را نصب کرد. درواقع حتی اگر دانش‌آموزان در کلاس درس به ابزار الکترونیکی لازم دسترسی داشته باشند، زمانی که برنامه‌های تکنولوژی آموزشی به عنوان تکالیف خانگی و یا در قالب آموزش وارونه در نظر گرفته شود، محدودیت دسترسی آنها به اینترنت و سایر ملزومات الکترونیکی تاثیرگذار خواهد بود.
  • حریم خصوصی: حریم خصوصی و محدودیت دسترسی به اطلاعات افراد، دلیلی کافی برای دور نگه داشتن بسیاری از دانش‌آموزان و مدارس از اجرای هرگونه ابتکار در زمینه پیشرفت تکنولوژی آموزشی است. برنامه‌ها و بسترهای نرم‌افزاری درخصوص حفظ حریم خصوصی‌ افراد تلاش‌های بسیاری کرده‌اند، اما آیا این موضوع برای قانع کردن مدارس در مقابل ریسک بالقوه‌ای که در این زمینه وجود دارد، کافی است؟ آیا معلم‌ها می‌توانند احساس امنیت کنند که در صورت استفاده از برنامه‌های تکنولوژی آموزشی، اطلاعاتشان ایمن باقی خواهد ماند؟

از تمام این مباحث نمی‌توان هیچ نتیجه مشخص و قاطعانه‌ای‌ گرفت. تکنولوژی آموزشی از جوانب گوناگون تاثیرات مثبت و منفی زیادی دارد و این به معلم‌ها، مدیران و خود اشخاص بستگی دارد که تصمیم بگیرند در چه موقعیت‌هایی از تکنولوژی آموزشی استفاده کنند.

منبع: سایت ویدیویار



:: برچسب‌ها: مزیت ها و معایب تکنولوژی های آموزشی,تکنولوژی های آموزشی چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

 



اگر می خواهید به کسب و کار آنلاین بپردازید باید بیش از هر چیز دیگری دنبال اطلاعات درباره طراحی وب سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی باشید. در هر حرفه ای که هستید لازم است تا یک وب سایت داشته باشید. حرفه و کار شما اگر مرتبط به اینترنت باشد یا نباشد، فرضا اگر حرفه شما مرتبط با اینترنت نباشد، باز هم برای تبلیغات نیاز به یک وب سایت وجود دارد. برای کارهای اینترنتی که صد البته نیاز دارید که یک وبسایت داشته باشید. البته برای گرفتن هاست و دامین می توانید از بخش هاست اقدام کنید و اسم و فضای مورد نیاز سایت خود اقدام کنید. قیمت طراحی سایت هم به همین عامل و طراحی های مختلف آن بستگی دارد.
شما نیاز به یک وب سایت دارید که بتوانید مشتری را به وب سایت فروشگاهی خود دعوت کرده و او را به عنوان یک مشتری همیشگی، جذب کنید. به هرحال خیلی از افراد دانش لازم برای طراحی سایت فروشگاه اینترنتی را ندارند و با اندکی جستجو و پیدا کردن قیمت طراحی سایت های مختلف، از شرکت های موجود یک وب سایت را برای خود انتخاب و به سلیقه شرکت مورد نظر طراحی می کنند. قبل از اینکه به سراغ وب سایت خود بروید و با کلیک کردن روی قیمت طراحی سایت و سایر نیاز هایتان برای طراحی وب سایت فروشگاهی، بد نیست که کمی اطلاعات درباره طراحی وب سایت داشته باشید.
ابتدا شما باید بدانید که از وب سایت فروشگاهی خود چه می خواهید. آیا شما نیاز به یک وب سایت فروشگاهی کامل دارید و یا فقط لوگو لازم دارید؟ ممکن است نیاز به یک سایت با آپدیت آسان و سریع داشته باشید و شما به عنوان یک کاربر فقط هرازگاهی آن را به روز رسانی کنید. در مرحله ی بعد شما باید یک برنامه برای بودجه بندی با توجه به قیمت طراحی سایت فروشگاهی مورد نظرتان داشته باشید. اگر شما برای طراحی وب سایت فروشگاهی عجله داشته باشید؛ بعضی از شرکت ها هستند که با پرداخت ماهیانه این کار را برایتان انجام خواهند داد. برای اینکار از داشتن یک برنامه زمانی مرتب و با برنامه خیلی مهم خواهد بود. برای داشتن یک وب سایت فروشگاهی متفاوت، به یاد داشته باشید که فرمت، گرافیک و دیگر جنبه های هنری باعث افزایش زمان طراحی وب سایت فروشگاهی خواهد شد. شما نباید از وب سایتی که طی یک یا دو روز ساخته شده است، انتظار زیادی داشته باشید.
اگر طراح وب سایت به شما گفت که تمام وقتش را برای طراحی وب سایت فروشگاهی شما صرف خواهد کرد، حتی یک دقیقه این حرف را باور نکنید. برای طراحی وب سایت خودتان هم نیاز دارید که وقت زیادی صرف آن کنید و از طراحی وب سایت سهم خود را داشته باشید. مواردی همچون لوگو و تایم لاین نیاز به صرف وقت زیادی دارد.
طراحان وب سایت در تمامی مراحل طراحی متخصص نیستند و نیاز به چندین طراح همیشه وجود دارد. بعضی از طراحان در کارهای گرافیکی مهارت دارند و برخی دیگر در بهینه سازی موتور جست و جو تبحر دارند.
در طراحی سایت های فروشگاهی اگر چه می شود از قالب های آماده استفاده کرد، اما برنامه نویسی و طراحی آن بصورت اختصاصی توصیه می­شود چراکه امکان پشتیبانی و رفع اشکالات همیشه وجود دارد.
منبع: طراحی سایت دوسنت


:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

آشنایی با قوانین طراحی وب سایت : برای افزایش اعتبار یک کسب و کار از طریق طراحی سایت باید با اصول و قوانین موجود در این حوزه به طور کامل آشنایی داشته باشید . در مقاله ای که امروز برای شما کاربران و بازدیدکنندگان در نظر گرفته ایم قصد داریم به معرفی و بررسی برخی از مهم ترین قوانین و قواعد حوزه ی طراحی سایت بپردازیم از این رو مثل همیشه با ما همراه باشید . 

فونت محتوای سایت :

اگر سایز فونت در طول محتوای سایت تان دچار تغییرات بسیار زیادی باشد ، سایت شما از نظر کاربران بسیار ابتدایی و ساده به نظر خواهید رسید . با محدود نمودن سایز فونت متون وب سایت به 2 یا 3 سایز خواندن مطالب را برای کاربران آسان تر کنید و وب سایت تان را حرفه ای تر جلوه دهید . پیشنهاد ما به شما عزیزان استفاده از فونت arial و Tahoma برای مطالب وب سایت تان می باشد .

گرافیک صفحات وب سایت :

وب سایت شما نشان دهنده ی اعتبار شما خواهد بود از این رو می بایست گرافیک قدرتمندی داشته باشد . اگر نگاهی به وب سایت های موفق در سراسر جهان انداخته باشید شاهد گرافیک جذاب آن ها خواهید بود . البته باید توجه داشته باشید که گرافیک سایت تان نباید در سرعت بارگذاری صفحات سایت تاثیری منفی به جای بگذارد زیرا کاربران فضای مجازی در وهله اول از وب سایت هایی استقبال می کنند که در مدت زمان کمتری بارگذاری شود . 

بخش تبلیغاتی در سایت :

اگر در به کار گیری تبلیغات زیاده روی به خرج دهید کاربران سایت تان را به سرعت از دست خواهید داد .  سعی کنید بر روی تعداد و نوع تبلیغات داخل وب سایت تان تمرکزی کافی داشته باشید و کلیه تبلیغات را بسیار کوچک و بدون چشمک زدن در سایت تان قرار دهید . کاربران فضای مجازی تنها در صورتی به وب سایتی جذب می شوند که محتوای آن سایت برای شان جذاب باشد لذا با قرار دادن تبلیغات زیاد در سایت ، محتوای خود را از دید کاربران مخفی نکنید. 

منبع: سایت وب خونه



:: برچسب‌ها: آشنایی با قوانین طراحی سایت,قوانین طراحی سایت,آشنایی با طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

یکی از مواردی که امروزه مورد توجه خیلی از سازمان ها قرار گرفته است طراحی اپلیکیشن موبایل برای معرفی خود به سایرین می باشد. ولی بسیاری از افراد سایت را به دلیل گستردگی حجم مطالبی که میتوان استفاده کرد بیشتر میپسندند. در این مطلب قصد داریم به برخی تفاوت های اساسی این دو مقوله اشاره کنیم.

در ابتدا باید یک توضیح مختصری از ماهیت اپلیکیشن و وب سایت خدمت شما ارائه کنیم. وب سایت به یک برنامه کاربردی گفته می شود که در اینترنت ارائه میشود و به انتشار یک خبر یا یک مطلب و یا ارائه توضیحات در مورد یک خدمت می پردازد. اما اپلیکیشن موبایل یک برنامه کاربردی گفته میشود که بر روی اسمارت فون ها نصب میشود و یک ماهیت فیزیکی بر روی اسمارت فون ایجاد میکند و ماهیت ابتدایی اپلیکیشن آفلاین بوده و حداقل امکانات رو میشه به صورت آفلاین مشاهده کرد.

اما اولین و شاید مهم ترین اختلاف اپلیکیشن و وب سایت برای یک سازمان رسالت این دو هستند. در حقیقت قرار نیست کاری که وب سایت برای ما انجام میدهد را اپلیکیشن به صورت تمام و کمال پیاده سازی کند. اگر چنین باشد داشتن اپلیکیشن کاری است بیهوده و صرف هزینه و وقت اضافی است. اما رسالت وب سایت در واقع ویترین کاری است که ما انجام میدهیم. یعنی هرآنچه که ما در سازمان انجام میدهیم را در وب سایت به صورت کامل میتوانیم ارائه دهیم و به عرصه نمایش بگذاریم اما اپلیکیشن به این صورت نیست. در اپلیکیشن باید سعی شود مخاطب را جذب کرد  و اطلاعات تکمیلی را حضوری ارائه داد. البته این مورد در مورد سازمان هایی صدق میکند که قصد افزایش فروش از طریق اپلیکیشن را دارند. در غیر این صورت تفاوت ها تغییر خواهد کرد.

فرض کنید شما سازمانی هستید که کارتان فروش مصالح ساختمانی است. مسلما آوردن همه مصالح در یک اپلیکیشن و توضیح کامل آن حجم اپلیکیشن را بالا میبرد و باعث نارضایتی کاربر میشود. اما میشود برای معرفی یک توضیح مختصر و کاربر پسند در اپلیکیشن ارائه داد و مجبور کرد مخاطب رو که با شما تماس بگیرد.

تفاوت دوم همان بحث ماهیت فیزیکی و مجازی است که بین سایت و اپلیکیشن وجود دارد. در سایت کاربر آنچه که در محیط نت وجود دارد را میتواند مشاهده کند و از آن استفاده کند ولی در مورد اپلیکیشن باید یک فایل بر روی سیستم بارگزاری شود تا بتواند آن را مشاهده کند. اگر بخواهیم بهتر توضیح دهیم لازم به ذکر است که ما در سایت حتما نیاز به اینترنت داریم و نمیشود بدون نت مطلبی را مشاهده کرد ولی در مورد اپلیکیشن همین که یک فایل بر روی سیستم باید بارگزاری شود این یعنی میتوان همراه فایل اطلاعاتی را به صورت آفلاین به سیستم داد که فرد به صروت آفلاین نیز به برخی مطالب دسترسی خواهد داشت.

تفاوت بعدی در سایز دستگاهی است که قرار است یک اپلیکیشن یا سایت را باز کند. در مورد سایت هدف یک دستگاه پی سی حداقل ۱۵ اینچی است و طراحی سایت بر این پایه طراحی میشود. البته بماند که امروزه سایت ها ریسپانسیو طراحی میشود ولی طراحی بر اساس یک پی سی است. اما در طراحی یک اپلیکیشن هدف اجرا شدن بر روی همه نوع سایز از ۳ اینچ تا ۱۰ اینچ مد نظر و طراحی به نحوی که در مثلا یک دستگاه ۳ اینچی اون طرح مورد نظر را نشان دهد. این تفاوت در طراحی باعث تفاوت در طراحی و قرار دادن المان ها میشود. در یک سایت میتوان جدول را به صورت کامل نشان داد ولی ممکن است همان جدول رو مجبور باشیم برای قرار دادن در اپلیکیشن گرافیکش رو عوض کنیم.

جز این موارد اختلافات دیگری نیز وجود دارد مثل زبان برنامه نویسی و … که این موارد شاید خیلی مورد استفاده همه نباشد.

منیع: سایت همسانه



:: برچسب‌ها: تفاوت بین وب سایت و اپلیکیشن موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 15 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

به گزارش خبرگزاری مهر، در این اطلاعیه که از سوی اداره کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده، آمده است: 

«وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جهت اجرای ماده ٧ قانون مطبوعات موظف به جلوگیری از انتشار رسانه های فاقد مجوز است. همچنین با هدف جلوگیری از رفتار غیرقانونی، غیراخلاقی، غیر حرفه ای و غیر شفاف، صیانت از حقوق شهروندی، حمایت از رسانه های قانونی و محدود کردن شب نامه های الکترونیک از انتشار رسانه های فاقد مجوز جلوگیری می کند.
 
البته در فضای وب، دسته بندی های مختلفی وجود دارد؛ پورتال ها، وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی، شبکه های اجتماعی، تبادلات مالی، امور تبلیغاتی، فعالیت های آموزشی و سایت های خبری از آن جمله اند که قانون مطبوعات صرفا بر دسته اخیر شامل است.

از آنجایی که در حال حاضر صدها سایت خبری فاقد مجوز از هیأت نظارت بر مطبوعات وجود دارد و شناسایی همه آنها مقدور نیست به کمک شهروندان برای جامعیت ایفای وظیفه قانونی خود نیازمندیم.
سامانه پیامکی 500020202 برای این امر در نظر گرفته شده است تا عموم مردم بتوانند نشانی اینترنتی سایت های فاقد مجوز را به این سامانه ارسال کنند.

نشانی سایت های بدون مجوز، به منظور مسدود شدن بتدریج برای وزارت ارتباطات ارسال می شود و بدیهی است سایت هایی که از شاخص های اخلاقی به دور هستند و دروغ، توهین، تهمت، ورود به حریم خصوصی مردم، هتک ارزشها، نقض منافع و امنیت ملی، قانون شکنی و سیاه نمایی را سرلوحه کار خود قرار داده اند در اولویت برخورد قرار می گیرند.

در اجرای وظایف قانونی و تحقق ضرورت و سیاست یادشده و به امید فضایی مهذب و مورد انتظار رهبر معظم انقلاب، به کمک همه دستگاه های ذیربط و فعالان فرهنگی-رسانه ای نیازمندیم تا بدون هرگونه تبعیض، آلوده کنندگان فضای رسانه ای و اجتماعی، اصلاح یا طرد شوند و قانون شکنان نتوانند مأمنی برای تداوم ناامن سازی فضای روانی جامعه بیابند.

در حال حاضر بالغ بر ٢٧٠ خبرگزاری و سایت خبری موفق به اخذ مجوز از هیأت نظارت بر مطبوعات شده اند و ضمن رعایت چارچوب ها و تکالیف قانونی و حرفه ای از حمایت های حقوقی این قانون نیز بهره مند می شوند.

رسانه هایی که تاکنون از این الزام قانونی بی اطلاع بوده اند می توانند در سامانه الکترونیکی ثبت تقاضاها (e-rasaneh.ir) درخواست خود را ثبت و کد رهگیری، دریافت دارند.

ثبت در سامانه ساماندهی یا نفس ارائه درخواست از هیأت نظارت به منزله مجوز انتشار نیست، هرچند تمهیدات لازم از سوی هیأت محترم نظارت بر مطبوعات برای تسریع به رسیدگی این درخواست ها صورت می گیرد.

همچنین سایت های بدون مجوز فیلتر شده به محض دریافت مجوز از هیأت نظارت بر مطبوعات، رفع فیلتر می شوند.

منبع: خبرگذاری مهر



:: برچسب‌ها: سایت های خبری بدون مجوز,معرفی سایت های بدون مجوز,سایت بدون مجوز ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

قطعا پنالتی شدن توسط گوگل یکی از ترسناک ترین اتفاقات برای وب مستران خواهد بود. در این هنگام ترافیک وب سایت شما بسیار کاهش خواهد یافت و شما باید سریعا علت را مشخص کنید و سپس مراحل رفع پنالتی را دنبال نمایید. اغلب مواقع به روز رسانی یکی از الگوریتم های گوگل سبب پنالتی شدن وب سایت ها می شود.، اما خوشبختانه پیدا کردن منبع مشکلات و رفع نمودن آن ها امکان پذیر است. در این مقاله مراحل تشخیص و حل مشکل آورده شده است: 

پنالتی دستی یا الگوریتمی؟

مجازات های گوگل معمولا در این دو دسته قرار می گیرند. اولین اقدام شما این است که نوع مجازات وب سایت خود را کشف نمایید و سپس اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهید.

نوع اول مجازات دستی است. مجازات های دستی اغلب ساده تر حل می شود، چرا که آن ها معمولا با یک پیام از Google در حساب Google Webmaster Tools همراه شما هستند. مجازات های دستی زمانی اتفاق می افتد که الگوریتم اسپم گوگل چیزی را مربوط به وی سایت شما مشخص کرده باشند و Google تصمیم به اعمال مجازات دستی در رتبه بندی سایت شما می کند. این اقدام می تواند در برابر صفحات شخصی در وب سایت شما باشد یا می تواند برای هر صفحه ای در دامنه شما اعمال شود. در موارد شدید تر، تمام دامنه شما ممکن است به طور کامل از فهرست گوگل حذف شود. تنها راه پاسخ دادن به مجازات دستی، از طریق یک درخواست در Google Webmaster است. شما باید دلیل خود را حتما به زبان انگلیسی ارسال نمایید. متن شما ممکن است ماه ها طول بکشد تا توسط متخصصان گوگل بررسی شود پس سعی کنید متن مناسبی را آماده و ارسال نمایید.

نوع دوم مجازات الگوریتمی است. این نوع مجازات ها به طور طبیعی اتفاق می افتد، Google هنگامی که به روز رسانی الگوریتم های خود را انجام می دهد، تغییری کوچک یا یک سری تغییرات می تواند مجازات الگوریتمی ایجاد کند. در این زمان رتبه سایت شما به طور ناگهانی در لیست های جستجو گوگل کاهش می یابد. پنگوئن و پاندا از معروف ترین الگوریتم های گوگل هستند.

شناسایی مجازات های الگوریتمی معمولا سخت تر است، زیرا معمولا آن ها با هیچ اعلانی در Google Webmaster Tools همراه نیستند. با این حال، کاهش شدید ترافیک ارگانیک وب سایت معمولا بهترین راه تشخیص این مدل پنالتی ها می باشد. بنابراین، زمانی که یک حساب کاربری Google Webmaster Tools ایجاد کنید، به راحتی می توانید نوع مجازات وب سایت خود را بفهمید. شما می توانید پس از ورود در بخش "Manual Actions" در زیر دسته "Search Traffic" دستی بودن نوع پنالتی وب سایت خود را بررسی کنید. 
اگر مجازات سایت شما از نوع الگوریتمی باشد، باید تعیین کنید که آیا این امر توسط Google Panda یا Penguin انجام شده است یا خیر! به طور خلاصه، تفاوت بین این دو این است که Panda به عناصر و محتوا وب سایت شما توجه دارد، در حالی که پنگوئن برای بررسی لینک های ناخواسته ورودی به وب سایت شما (به عنوان مثال، لینک هایی که به صورت پولی خریداری شده اند) ساخته شده است. ساده ترین راه برای فهمیدن اینکه کدام الگوریتم روی وب سایت شما تأثیر می گذارد، تجزیه و تحلیل اطلاعات وب سایت می باشد.

پنالتی گوگل 

روش های حل مشکل پنالتی سایت

هنگامی که شما نوع پنالتی را تشخیص دادید می توانید از مراحل زیر برای رفع آن استفاده کنید:

مجازات های دستی معمولا با یک پیام در Google Webmaster مشخص می شوند که شما را از دلیل پنالتی شدن آگاه می سازد. اغلب پنالتی های دستی به دلیل وجود لینک های نامناسب ایجاد می شوند و شما باید به سرعت آن لینک ها را حذف نمایید و درخواست حذف لینک ها را توسط ابزار وب مستر برای کارشناسان گوگل ارسال نمایید.

مجازات های الگوریتمی کمی جالب تر هستند، زیرا هیچ اشاره ای در وب مستر به آن نمی شود و پیامی برای شما ارسال نخواهد شد و شما بایستی با تجزیه و تحلیل اطلاعات سایت خود به آن ها پی ببرید. اگر پاندا شما را مجازات کرده است، سایت شما به یکی از دلایل زیر کارایی مناسبی ندارد:

  • تبلیغات بیش از حد در وب سایت شما
  • محتوای کوتاه
  • محتوای تکراری
  • سرعت ضعیف وب سایت
  • ساختار ناوبری نامناسب

با ارزیابی آگهی ها در وب سایت خود شروع کنید. آیا در سایت شما تبلیغات بیش از حد وجود دارد؟ سپس، محتوای سایت خود را ارزیابی کنید. آیا وبلاگ به طور مرتب به روز شد؟ آیا کیفیت محتوا عالی است یا کم عمق است؟ آیا محتوای تکراری و بدون رعایت قوانین کپی رایت در صفحات سایت شما وجود دارد؟ سپس، سرعت وب سایت را ارزیابی کنید. Pingdom یک ابزار مناسب تست سرعت است. سرعت وب سایت اغلب به ارائه دهنده میزبانی سایت شما بستگی دارد. در نهایت، ساختار ناوبری سایت را ارزیابی کنید. آیا کاربر پسند و منطقی است؟

اگر الگوریتم پنگوئن شما را مجازات کرده باشد، ممکن است به یکی از دلایل زیر باشد:

  • سایت شامل بک لینک های نامناسب و اسپم است.
  • بک لینک های بسیار زیاد در مدتی کوتاه
  • درصد زیادی از بک لینک های ورودی سایت شما با یک کلمه خاصی باشد.
  • استفاده از سایر استراتژی های کلاه سیاه سئو

ارزیابی بک لینک های ورودی به وب سایت شما از طریق ابزار وب مستر و حذف بک لینک های نامناسب و اسپم از جمله مهم ترین وظایف شما برای رفع پنالتی پنگوئن می باشد.

 

استفاده از طراحی و استراتژی جدید

از بین بردن لینک های نامناسب وقت گیر، پر هزینه است پس بهتر است راه بهتری را انتخاب کنید. بنابراین، بهتر است استراتژی بازاریابی آنلاین خود را بر اساس قوانین جدید گوگل دوباره طراحی کنید. تاکتیک های قدیمی سئو که سال ها پیش مورد استفاده قرار می گرفت، الان دیگر قابل اعتماد نیست. یک استراتژی هوشمند شامل جذب لینک های مناسب، توجه به شبکه های اجتماعی و تولید محتوا منحصر به فرد طراحی کنید.

طراحی جدید 
برگرفته از سایت نوپرداز

0 دیدگاه


:: برچسب‌ها: بررسی انواع پنالتی های گوگل,اقدامات پنالتی سایت,اقدامات مهم هنگام پنالتی شدن وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

 همیشه یکی از بزرگترین سوالات برای علاقه مندان طراحی وب سایت زبان برنامه نویسی تحت وب است. سوال اصلی این است که از بین دو زبان اصلی طراحی وب؛ بین ASP.NET و PHP کدام یک را انتخاب کنم؟

اگر شما هم درون سایت‌ها و انجمن‌های مختلف در این مورد جستجو کرده باشید، خواهید دید که در اکثر موارد این بحث بدون نتیجه بوده و یا هر کس با توجه به دلایل خاص خود از این دو گزینه یک مورد را پیشنهاد می‌کند. من نیز در اینجا قصد ندارم در مورد خوب بودن یا بد بودن این دو گزینه صحبت کنم. بلکه تنها نکاتی را در مورد ASP.NET و PHP بررسی خواهم کرد تا شناخت بهتری از این دو گزینه پیدا کنیم.
قبل از اینکه به بحث درباره‌ی این موضوع بپردازیم بهتر است که بدانیم PHP و ASP.NET چه هستند.

php-vs-asp

PHP چیست؟
PHP یک زبان برنامه‌نویسی اسکریپتی تحت وب بوده و با همین هدف به وجود آمد تا توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان وب با سهولت بیشتر به توسعه‌ی وبسایت‌های داینامیک بپردازند و از بزرگترین مزایای آن شاید بتوان به متن باز(Open Source) بودن آن اشاره کرد و در نسخه‌های مختلف خود مانند اکثر پروژه‌ها، شامل تحولاتی شد. به طور مثال پشتیبانی از قابلیت شی‌گرایی که در گذشته نبود آن یکی از نقاط ضعف PHP محسوب می‌شد.

ASP.NET چیست؟
در حالی که برخی از افراد ASP.NET را یک زبان تصور می‌کنند باید بدانید که ASP.NET به هیچ وجه یک زبان برنامه‌نویسی نیست، بلکه یک چارچوب(Framework) برای توسعه و ساخت صفحات وب سایت است که با پشتیبانی از HTML ، CSS ، جاوا اسکریپت و زبان‌های برنامه‌نویسی سمت سرور(ServerSide) به توسعه‌ی یک وبسایت کمک می‌کند و از ویژگی‌های این فریم ورک می‌توان به امکان توسعه توسط چندین زبان برنامه‌نویسی اشاره کرد. برای مثال شما با دانستن یکی از زبان‌های خانواده‌ی C و یا ویژوال بیسیک قادر به توسعه‌ی پروژه‌ی خود هستید و یا می‌توانید به صورت تلفیقی از زبان‌های پشتیبانی شده پروژه‌ی خود را رو به جلو هدایت کنید. در ضمن به یاد داشته باشید که باید بین ASP.NET و ASP کلاسیک تفاوت قائل شوید و این دو را با هم اشتباه نگیرید.

 

مقایسه‌ای کوتاه بین PHP و ASP.NET
اگر بخواهیم به صورت کوتاه و گذرا مقایسه‌ای بین PHP و ASP.NET داشته باشیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱- PHP رایگان و متن باز است و بر روی سیستم عامل‌های لینوکس، ویندوز و مک قابل اجراست. این در حالی است که ASP.NET متعلق به شرکت ماکروسافت است و به صورت تجاری عرضه شده است و به صورت عمده فقط روی سیستم عامل ویندوز قابل اجراست.(البته پروژه‌ی MONO قابلیت اجرای محصولات NET. را بر روی سایر سیستم عامل‌ها میسر می‌سازد.)

۲- هزینه‌ی میزبانی و نگهداری وبسایت‌های PHP در مقایسه با وبسایت‌های طراحی شده با محصولات ماکروسافت بسیار کمتر است و سرورهای لینوکس در قیاس با سرورهای ویندوز از ثبات بیشتری برخوردارند.

۳- با استفاده از ASP.NET شما قادر به تولید نرم‌افزارهای تحت سیستم عامل ویندوز هستید که در حال حاضر بیشترین سهم از بازار سیستم عامل ایران را به صورت عام در اختیار دارد، ولی PHP چنین امکانی را برای شما فراهم نخواهد کرد.

۴- برای PHP نیز فریم ورک‌های مختلفی وجود دارد که بصورت رایگان و تجاری عرضه شده‌اند و باعث می‌شوند شما در کمترین زمان ممکن به توسعه‌ی یک وبسایت بپردازید. مانند ASP.NET که یک فریم ورک برای توسعه‌ی برنامه‌ها ووبسایت‌های تحت تکنولوژی ماکروسافت است که بصورت تجاری عرضه شده و قیمت نسبتاً بالایی دارد. (البته ماکروسافت یک نسخه رایگان نیز برای توسعه‌دهندگان ایجاد کرده که از سایت رسمی شرکت ماکروسافت قابل دریافت است).

۵- منابع یادگیری برای هر دو گزینه در اینترنت وجود دارد و شما قادر خواهید بود تا دانش خود را از این طریق به روز نگاه دارید.

۶- طی یک آمارگیری که در یک وبسایت مشاهده کردم، PHP گوی سبقت را ربوده و طی آمار اعلام شده، ضریب نفوذ و استفاده از PHP بالاتر از سایر زبان‌های برنامه‌نویسی برای راه‌اندازی وب سایت‌ها بوده است که می‌توان دلیل این آمار را استفاده‌ی بیشتر افراد از نرم‌افزارهای تحت وب مثل وردپرس، جوملا و سایر سیستم‌های مدیریت محتوا پر پایه‌ی PHP دانست که بصورت رایگان عرضه می‌شوند و دلیلی بر ضعف تکنولوژی NET. نخواهد بود.

۷- فریم ورک‌های PHP و همچنین NET. هر دو از معماری MVC پشتیبانی می‌کنند.

۸- در ASP.NET کدها به دلیل اینکه با فرمت dll کد می‌شوند، از امنیت بالایی برخوردارند و امکان سرقت کدها وجود ندارد، ولی کدهای PHP به دلیل Open Source بودن بیشتر در معرض سرقت و انتشار غیرقانونی قرار دارند که البته راهکارهایی برای کد کردن و محافظت از کدهای PHP نیز وجود دارد و شرکت‌های بزرگ در این زمینه نرم‌افزارهایی را به صورت تجاری روانه بازار ساخته‌اند. ولی با این حال شاهد این هستیم که باز هم کدهای PHP به صورت غیرقانونی منتشر می‌شوند و در این زمینه می‌توان عملکرد NET. را موفق‌تر دانست.

منبع: سایت باران وب



:: برچسب‌ها: مناسب ترین زبان طراحی سایت چیست,مناسب ترین زبان طراحی سایت,زبان طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

طراحی سایت مناسب و حرفه ای می تواند تاثیر بسیاری در رونق کسب و کار شرکت ها داشته باشد و باعث موفقیت های شغلی شرکت ها گردد.

تمامی ما، به عنوان طراح، از اهمیت وب سایت هایی که به لحاظ دیداری دارای ظاهر و طراحی دلنشینی هستند آگاهی داریم. اما این موضوع بسیار جدی تر و مهم تر از آن است. طراحی خوب و مناسب تاثیر بسیار بیشتری دارد نسبت به اینکه سایت فقط در ظاهر خوب به نظر آید و نیز نوعی ابزار برند سازی و بازاریابی به شمار می آید که واقعا می تواند نتیجه بخش باشد.
در این بخش، 10 دلیل اهمیت طراحی خوب به لحاظ بازاریابی را مورد بررسی قرار می دهیم و همچنین نگاهی داریم بر وبسایت ها و برندهای اندکی که پیام ها و ایده ها را به زیبایی انتقال می دهند.
اولین تاثیر
اولین تاثیر با اولین چیزهایی که کاربر در مورد سایت شما مشاهده می کند رقم می خورد، مانند رنگ، فن چاپ و تصاویر. این عناصر چه پیامی را منتقل می کنند؟ آیا این ارتباط واضح و سازماندهی شده می باشد یا بی نظم و نامعقول؟ هر پیامی که کاربر از اولین نظر به سایت دریافت می کند، تمامی ارتباطات آتی را شکل می دهد.
سایت شما باید طراحی خوب و مناسبی داشته باشد تا کاربران در آینده نیز به آن مراجعه نمایند. این امر مستلزم طراحی است که محتوی و اطلاعاتی را بر هم منطبق می سازد که مشاهده و درک و فهم آنها راحت است.
تاثیر پایدار 
کاربران پس از آن نگاه اولیه به دنبال دلیلی هستند تا بازدید و مطالعه دقیق تری از سایت، شرکت و یا برند شما داشته باشند. بنابراین، دلایل بیشتری برای آنان فراهم نمایید. چیزی را برای کاربران به نمایش بگذارید که طراحی آن مخصوص برند یا شرکت شما باشد. (ویژگی های تصویری خوب روش آسانی برای انجام این کار می باشند.) 
صفحه خانگیِ دارای ظاهر چشمگیر تاثیر بسیار خوبی دارد، البته سایر صفحات، عناصر و ابزارهای سایت نیز باید به همان اندازه خوب و مناسب طراحی گردند. اینگونه به موضوع بیاندیشید: احتمال دارد بیش از نیمی از کاربران از طریق صفحه ای غیر از صفحه خانگی به وبسایت شما مراجعه کنند و بازدید سایت را از آن صفحه شروع نمایند.
ایجاد وفاداری
پس از اینکه کاربری را برای بازدید از سایت خود جذب کردید، انتظار دارید که طراحی سایت آنان را تشویق به مراجعه دوباره نماید و تبدیل به کاربر وفادار شوند. یک لوگوی عالی، پالت رنگی تاثیر گذار و گزینه های خوانا مربوط به نوع پالت از روش های سریع دستیابی به این هدف به شمار می آیند.
سعی کنید ارتباطی میان کاربر و طراحی سایت برقرار سازید که کاربر تمایل به حفظ آن داشته باشد. پس از آن به ایجاد ارتباطی پایدار میان کاربر و کلمات یا تصاویری که می خواند و می بیند بپردازید. هنگامی که کاربر از سایت شما دیدن می کند باید حس کند که خود را می بیند (یا آنچه که وی تمایل به بودن دارد).
ایجاد شهرت
طراحی همراه با یکپارچگی و تداوم به کاربران کمک می کند تا شما را بیابند. تقریبا هر فردی، در هر کجای جهان می تواند قوس های طلایی رنگی که نشان دهنده برند مک دولاند هستند را تشخیص دهد. باید طرحی را در نظر گیرید و پیاده سازی کنید که این کار به بهترین شکل انجام دهد.
یک سبک، پالت رنگ، پالت نوع، صدا و پیام متمایز و خاص را ادامه دهید. لوگو یا برند همواره باید واضح و در هم آمیخته با طراحی باشد. یک لوگوی تصویری بسیار خوب، اگر کاربر نداند که طراح آن کیست و یا بیانگر چیست هیچ معنا و مفهومی ندارد.
طراحی و تصمیم گیری
هنگامی که به بحث طراحی و تصمیم گیری در مورد آن می رسیم، اولین هدف باید ثبات باشد. شما چه کسی هستید؟ می خواهید چه کسی باشید؟ چرا کاربران تمایل به ایجاد ارتباط دارند؟ اگر در مرحله طراحی به این پرسش ها بیاندیشید امکان دارد، به طور کلی، تصمیمات بهتری در مورد پروژه اتخاذ نمایید.
این پرسش ها را با طراحی پاسخ دهید وظاهری یکپارچه در میان وب ایجاد نمایید. تصاویر یکسانی را در وبسایت خود، برنامه موبایل، رسانه های اجتماعی، اطلاعات چاپی و هر محصول بازاریابی که تهیه می کنید به کار ببرید. (ممکن است تهیه یک راهنمای سبکی که تمامی این قوانین را با جزییات نیز بیان می کند برایتان سودمند باشد.)
کاربرد و ایجاد ارتباط آسان 
فراموش نکنید که برقراری ارتباطات میان کاربران باید آسان باشد. این امر دربردارنده مفاهیم طراحی و توسعه می باشد – سایت باید سرعت بارگذاری بالایی دارا باشد، از تکنولوژی وب و HTML به روز استفاده نماید و نیز کنترل های کاربری و عملکرد یکسانی داشته باشد.
سایتی که دارای کاربرد آسانی باشد، باعث می شود که کاربران بیشتر با شما در ارتباط باشند. تجارب لذت بخش کمک می کند که بازدید کننده دوباره به سایت مراجعه نماید و کاربر وفادار شود. 
خلق یک داستان معمولی
طراحی و برنامه بازاریابی شما باید شامل یک داستان باشد. تصاویر باید مفهومی را به کاربران انتقال دهند که آنان بتوانند به خاطر بیاورند و بازگو نمایند که این خود می تواند روش موثری برای افزایش کاربر باشد.
گاهی اوقات پیدا کردن داستان ممکن است سخت باشد. در آن هنگام، پرسش هایی از این قبیل را در نظر داشته باشید: چگونه کسب و کار خود را شروع کردید، چرا به تولید محصول خاصی پرداختید یا چرا خدمات خاصی را ارائه می دهید و یا اینکه چرا در جامعه به این شیوه کار می کنید. تلاش کنید که انسان و سطح فردی را با هر کاربر ارتباط دهید.
تشویق کاربران به اشتراک گذاری مطالب سایت
امکانات بسیاری برای کاربر فراهم نمایید تا مطالب را به اشتراک بگذارد و چنین فعالیتی را مورد تشویق نیز قرار دهید. این شکل از بازاریابی اجتماعی می تواند کمی از بار مسئولیت شما کاهش دهد و افزون بر این باعث می شود که برند شما یک حس اجتماعی بوجود آورد زیرا کاربران جدید از سوی شخصی دیگر به سایت و یا تجارت شما معرفی می شوند.  
کلید های اشتراک گذاری اجتماعی را به گونه ای طراحی کنید که پیدا کردن و استفاده از آنان ساده باشد. پیام ها، متن ها و عکس های خود را از پیش بارگذاری نمایید تا بتوانید کنترل پیام ها را بدست گیرید. (درصد زیادی از کاربران متن های شما را، در صورت وجود، به اشتراک می گذارند.)
اعتماد سازی پیش از آغاز کسب و کار
طراحی باید به اعتماد سازی کمک نماید و علاوه بر این بازدید کنندگان را به تجارت ترغیب کند، اما این مساله ممکن است بسیار پیچیده و دشوار باشد. 
عناصری مانند رنگ و فن چاپ می تواند بر اعتماد تاثیر گذار باشد. (هنگامی که تردید دارید، گزینه های سنتی تر را انتخاب نمایید، به ویژه اگر دارای سایت تجارت الکترونیک می باشید.) همچنین، عناصر طراحی دیگری بیافزایید که موجب افزایش اعتماد سازی می گردد، مانند لینک هایی به سایت های پوشش دهنده خبر، رضایت نامه یا لوح سپاس از سوی مشتریان، نمایشگر تعداد ارتباطات با رسانه های اجتماعی، استفاده از تصاویر و عکس های خودتان و ایجاد سایتی که از آن خودتان باشد نه اینکه فقط قالب سایت باشد. 
هدایت فعالیت های کاربر
در نهایت، به منظور کسب بهترین نتایج بازاریابی، نیازمند طرحی هستید که کاربر را به اقدام و عمل ترغیب نماید. تمامی کلیدها باید به گونه ای طراحی شوند که کاربر بتواند به آسانی آنان را پیدا کند، کلیک نماید و وارد مرحله ی بعدی گردد.
عناصر و دستورالعمل های جهت یابی باید روشن و همچنین کوتاه و مختصر باشند. در صورتی که کاربران از چگونگی انجام فعالیتی که سایت به آن منظور طراحی شده است آگاهی نداشته باشند، طرح شما با شکست مواجه می گردد. انجام این کار را آسان نمایید. اینگونه درخواست ها به منظور شرکت در فعالیت ها باید از برجسته ترین عناصر در کل وبسایت شما باشند که بتوان آنها را به راحتی پیدا نمود. 
نتیجه گیری
بسیاری از مفاهیمی که احتمالا هنگام شروع مرحله طراحی در نظر دارید، به عنوان ابزار بازاریابی نیز بر طراحی شما تاثیرگذار هستند. شیوه هایی، از جمله رنگ، شکل و عکس ها، یک پیام کلی برند و ارتباطی با کاربران ایجاد می کنند.
به خاطر داشته باشید هر کاری که انجام می دهید، یا هر سخنی که بیان می کنید و یا طرحی که پیاده سازی می نمایید، بخشی از داستان برند یا شرکت شما به حساب می آید. طراحی دارای ظاهر خوب و مناسب، درخور یک شرکت خوب می باشد.

منبع: سایت دارکوب

 



:: برچسب‌ها: تاثیرات طراحی سایت در موفقیت کسب و کار ها,تاثیرات طراحی سایت,shdj ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

بی‌بی‌سی (به انگلیسی: British Broadcasting Corporation) بصورت مخفف BBC به معنی شرکت پخش بریتانیا، یک سرویس خبری بریتانیایی است. این مرکز خبری در خانه رسانه ‏(en)‏ در لندن مستقر است و کهن‌ترین سازمان رسانه‌ای ملی جهان می‌باشد که بر اساس آمار سال ۲۰۱۴ بر پایه تعداد کارکنان با ۲۰٬۹۵۰ کارمند و ۱۶٬۶۷۲ نفر در بخش رسانه عمومی که شامل قراردادهای پاره‌وقت قابل تغییر به ثابت در مجموع با ۳۵٬۴۰۲ کارمند بزرگترین رسانه پخش همگانی در جهان است.

بی‌بی‌سی تحت یک منشور سلطنتی تأسیس شد و تحت توافقش با وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش دولت بریتانیا فعالیت می‌کند. هزینهٔ فعالیت بی‌بی‌سی مطابق یک کامزد سالانه پروانه تلویزیون در پادشاهی متحد ‏(en)‏ از آن دسته از خانوارها، شرکت‌ها و سازمان‌های بریتانیایی که تجهیزات دریافت یا ضبط رسانه‌های زنده تلویزیونی را دارند تأمین می‌گردد. میزان این عوارض توسط دولت بریتانیا تعیین شده، توسط مجلس تصویب شده و برای خدمات آنلاین، رادیوی سراسری و تلویزیون که ملت‌ها و مناطق پادشاهی متحد را پوشش می‌دهند استفاده می‌شود.

این مبلغ از یکم آوریل ۲۰۱۴ برای خدمات جهانی بی‌بی‌سی ‏(en)‏ نیز که از سال ۱۹۳۲ راه‌اندازی شده است و خدمات فراگیر آنلاین، رادیو و تلویزیون را به عربی، فارسی و به ۲۸ زبان دنیا پخش می‌کند نیز سرمایه‌گذاری می‌شود.

حدود یک چهارم درآمد بی‌بی‌سی از کمپانی زیرمجموعه آن، بی‌بی‌سی سراسری ‏(en)‏ (با مسئولیت محدود)، می‌آید که برنامه‌ها و خدمات بی‌بی‌سی را به صورت بین‌المللی می‌فروشد و همچنین سرویس‌های خبری انگلیسی زبان ۲۴ ساعته بین‌المللی اخبار جهانی بی‌بی‌سی ‏(en)‏ و BBC.com که توسط کمپانی با مسئولیت محدود اخبار سراسر بی‌بی‌سی است را منتشر می‌کند.

فعالیت اصلی بی‌بی‌سی تولید برنامه و سرویس‌های خبری است. شعار بی‌بی‌سی این است: «هر ملت باید با صلح و آرامش با ملتی دیگر صحبت کند.»

منبع: ویکی پدیا



:: برچسب‌ها: معرفی خبرگذاری بی بی سی,خبرگذاری بی بی سی ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

اخبار جمع واژه خبر است. همچنین مطالبی که برای آگاهی مردم می‌گویند و می‌نویسند که می‌تواند به شکل اینترنتی منتشر شود (مانند گوگل نیوز) یا به شکل کاغذی که به آن روزنامه(یا هفته‌نامه و ماه‌نامه بستگی به بسامد انتشار دارد) گویند (مثلاً واشنگتن پست یا گاردین یا همشهری) یا به شکل تلویزیونی که به آن سایت خبری گویند (مانند بی‌بی‌سی یا شبکه خبر).

برای خبر تعاریف متفاوتی آورده شده است. اما معروف‌ترین جمله که به قدمت حرفه ژورنالیسم در تعریف وجود دارد این است که سگی انسان را گاز گرفت خبر نیست، اما انسانی سگ را گاز گرفت خبر است. این گفته، همانند بسیاری از گفته‌ها و ضرب‌المثل‌ها، به رغم کوتاه بودن اما در بین خبرنگاران جهان مشهوریت دارد. خبر رویدادی جدید است که جذابیت لازم را برای مخاطبان مورد نظر داشته باشد؛ بنابراین رویدادی که در یک شهر خبر محسوب می‌شود، در شهر دیگری ممکن است خبر نباشد.
اغلب متخصصان در این حوزه تعریفی برای آن ذکر کرده‌اند. برای نمونه اِولین وُوگ درباره تعریف خبر می‌گوید که خبر چیزی است که فردی بی تفاوت به دنیا بخواهد آن را بخواند و تنها زمانی خبر می‌شود که او آن را بخواند. بعد از آن ارزشی ندارد. یا آرتور مک ایون، سر دبیر سان فرانسیسکواگزمیز درباره خبر چنین تعریفی را می‌آورد: هر آنچه خواننده را بهُ نچُ نچ وا دارد خبر است.

برای خبر تعاریف بسیار دیگر آورده شده از جمله اینکه، خبر ماده اولیه روزنامه است. خبر باید فوری و پس از حادثه به جریان افتد، برای عموم جالب باشد، حاوی اطلاعات تازه باشد، خنثی نباشد و ادراکات فرهنگی جامعه خاص خود را منعکس کند.

منبع: ویکی پدیا

 



:: برچسب‌ها: بررسی واژه خبر,واژه خبر ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

وقتی برای بار اول به مشتری‌ها می‌گم که سئو می‌تونه میزان فروش آنلاین رو برای سایت‌های خرده‌فروش‌ اینترنتی دوبرابر کنه، باور نمی‌کنن؛ اما بعدازاینکه بهشون نشون می‌دم چطور این کار رو با استفاده از 8 نکته‌ی مفید سئو برای فروشگاه‌های اینترنتی نروژی انجام دادم، قبولش می‌کنند.

 

شاید این قضیه یه کم غیرواقعی به نظر بیاد اما این‌طور نیست. سئوی فروشگاه اینترنتی و بهینه‌سازی نرخ تبدیل (conversion rate) می‌تونه ترافیک و فروش شما رو دوبرابر کنه. وقتی به مشتری‌های احتمالی خودم این شواهد و مدارک رو نشون می‌دم، سؤالات زیادی رو در رابطه با جذب ترافیک بیشتر، ارتقای تبدیل‌ها، افزایش فروش، درگیر کردن خریدارها و تبدیل کردن اون‌ها به طرفدار از من می‌پرسن. در این مطلب، پرطرفدارترین سؤالات و جواب‌هایی که من دادم رو مرور می‌کنیم.

 

سؤال #۱: با اجناس ناموجود چی‌کار کنم؟

به عوامل زیادی بستگی داره اما توصیه من اینه:

به صفحات اون‌ها دست نزنید. اگه این اجناس بعداً موجود می‌شن، صفحات مربوط به اون‌ها رو همون‌طور دست‌نخورده بذارید باشن. اون‌ها رو پاک، مخفی یا جایگزین نکنید. محصولات دیگه‌ای رو به اون‌ها اضافه نکنید یا بازدیدکننده رو به صفحه‌های دیگه ریدایرکت (redirect) نکنید.

 

محصولات جایگزین رو پیشنهاد کنید. اگه محصولات ویژه‌ای به فروش رفتن و تموم شدن، محصولات جایگزینی که خیلی به اون مربوط و شبیه هستن رو به‌وسیله ویجت‌هایی (widgets) که در سایت دارید به مشتری پیشنهاد بدید، مثلاً:

 

همون محصول در رنگ‌های دیگه

مدل‌ها یا نسخه‌‎های جدیدتر

محصولات مشابه از سایر برندها

محصولات دیگه از همون شاخه که از نظر کیفیت و قیمت مشابه باشن

اینطوری شما به مشتری‌ها خدمت بزرگی ارائه می‌دید و اون‌ها هم از شما قدردانی می‌کنن. این کار همچنین به موتورهای جستجو کمک می‌کنه تا صفحات مربوط رو پیدا و ساختار سایت شما رو بهتر درک کنن.

 

به کاربرها اطلاع بدید که محصول موردنظر چه زمانی موجود می‌شه. همیشه تاریخی رو که انتظار دارید محصول در انبار موجود بشه به بازدیدکننده‌ها ارائه بدید تا اون‌ها بدونن که می‌تونن برگردن و خرید کنن.

 

پیشنهاد بدید که محصول رو به صورت پیش خرید سفارش بدن (backorder). این امکان رو فراهم کنید که بازدیدکننده سفارش خودش رو ثبت کنه و این قول رو بهش بدید که به‌محض موجود شدن محصول موردنظر، براش ارسال کنید. برای خریدارهای احتمالی که واقعاً به اون محصول نیاز داشته باشن خیلی مهم نیست که چند روز بیشتر صبر کنن.

 

طوری عمل کنید که صبر کردن آسون‌تر بشه. با پیشنهادات ویژه سعی کنید جبران کنید؛ امتیازهایی مثل ارائه تخفیف وقتی‌که محصول دوباره موجود می‌شه. این کار می‌تونه اون‌ها رو تشویق کنه تا دوباره برای خرید برگردند.

 

سؤال #۲: با محصولات منسوخ/منقضی شده چی‌کار کنم؟

همه‌ی سایت‌های تجارت الکترونیک محصولاتی دارن که بعد از تموم شدن دیگه موجود نمی‌شن؛ مثل فروشگاه‌های محصولات الکترونیکی یا پوشاک و مُد که محصولات‌شون رو دائماً با مدل‌ها و سبک‌های جدیدتر جایگزین می‌کنن.

 

خیلی از سایت‌های تجارت الکترونیک این صفحات رو پاک می‌کنن و هیچ اقدام دیگه‌ای انجام نمی‌دن. ازنظر سئو این کار درست نیست. ارزش سئوی شما پایین میاد و کسانی که URL شما رو بوکمارک کرده باشن با پیغام خطا روبرو می‌شن.

 

مناسب‌ترین راه‌حل به مسائل مختلفی بستگی داره.

 

۱. URLهای محصولات منقضی شده رو ریدایرکت ۳۰۱ دائمی کنید. اگه محصولِ منقضی‌شده با مدلی جدیدتر جایگزین شده، استفاده از کد 301 برای ریدایرکت دائمی صفحه‌ی قدیمی به URL مدل جدیدتر، گوگل رو مطلع می‌کنه که شما می‌خواید تا این صفحه به‌جای صفحه‌ی قدیمی رتبه‌بندی بشه. اینطوری ارزش سئوی سایت شما حفظ می‌شه.

 

۲. به شاخه‌ی مادر ریدایرکت کنید. هدف و مقصود اینه که مشکل بازدیدکننده حل بشه. اگه محصولات مرتبط دیگه‌ای دارید که کار همون محصول منقضی‌شده رو انجام می‌دن، می‌تونید بازدیدکننده‌ها رو به شاخه‌ی مادر ریدایرکت کنید.

 

۳. صفحه‌، محتوا و URL محصولات منقضی‌شده رو برای همیشه پاک کنید. وقتی هیچ محصول مشابه و مرتبطی با محصول منقضی‌شده ندارید، بهتره کل صفحه‌ی مربوطه رو با استفاده از کد وضعیت 410 (حذف‌شده) پاک کنید؛ این‌طوری گوگل متوجه می‌شه که این صفحه برای همیشه پاک شده و هیچ‌وقت برنمی‌گرده.

 

۴. از URLها مجدداً استفاده کنید. اگه محصولاتی عمومی رو می‌فروشید که مشخصات فنی و شماره‌های مدل‌ها خیلی به هم مربوط نمی‌شن، می‌تونید مجدداً از URLها استفاده کنید. این‌طوری authority صفحه رو حفظ می‌کنید و شانس رتبه‌بندی در گوگل رو افزایش می‌دید.

 

۵. بعضی از آیتم‌ها شایستگی این‌رو دارن که باقی بمونن. ممکنه بعضی از محصولات خاص برای مشتری‌های کنونی یا بقیه‌ی افرادی که می‌خوان درباره‌ش تحقیق کنن ارزش اطلاعاتی داشته باشن. به این صفحه‌ها دست نزنید. خریدارهای قبلی محصول می‌تونن با استفاده از این صفحه‌ها اطلاعات، کمک یا خدماتی رو دریافت کنن.

 

سؤال #۳: محصولات فصلی رو چطور مدیریت کنم؟

تقویت شاخه‌های محصول رو به‌عنوان هدف‌تون در نظر بگیرید. روی شاخه‌های محصولات تمرکز کنید و محصولات فصلی رو با استفاده از بردکرامب‌ها (breadcrumbs) و لینک‌های موجود در توضیحات به صفحه‌های محصول لینک بدید. صفحات مهم‌ترین محصولات رو با بالاترین ظرفیت ممکن بهینه‌سازی کنید و بقیه بودجه‌ای که برای سئو کنار گذاشتید رو به تقویت شاخه‌های محصول اختصاص بدید.

 

اگه قصد دارید که یه محصول پرطرفدار رو عرضه کنید و می‌دونید که تقاضای زیادی برای اون وجود خواهد داشت، یه صفحه با عنوان «به‌زودی» در ساختار URL اضافه کنید و محتوای منحصربه‌فرد، اطلاعیه‌ها و فرم‌های پیش‌سفارش رو اونجا ارائه بدید. شبکه‌های اجتماعی رو در این صفحه تلفیق کنید و خریدارهای احتمالی آینده رو با استفاده از محتوای تولیدشده توسط کاربرها آماده کنید.

 

برای محصولاتی که سالیانه ارائه می‌شن و می‌دونید که هر سال جایگزین می‌شن، خیلی ساده سال تولید رو این‌طوری در URL بیارید:

 

 website.com/category-sub-category/product-name-2012

و وقتی نسخه جدید جایگزینش شد، با استفاده از کد 301 اون رو به

 

 website.com/category-sub-category/product-name-2013

ریدایرکت کنید.

 

سؤال #۴: سئوی محصولات جدید رو چطور مدیریت کنم؟

ساختار اطلاعاتی، ساختار وب‌سایت و معماری مناسب لینک‌های داخلی برای رتبه‌بندی صفحه‌های محصولات جدید خیلی اهمیت داره. شاخه‌ها رو از صفحه‌ی اصلی‌تون و صفحه‌ی محصولات رو از سطح شاخه‌ها لینک کنید. این کار به شما این اطمینان رو می‌ده که گوگل محتوای شما رو به‌سرعت پیدا، بررسی (crawl) و ایندکس می‌کنه. همچنین اون‌ها رو از صفحات شاخه‌ی مادر هم لینک بدید.

 

قالب (theme) وب‌سایت‌تون رو بهینه‌سازی کنید طوری که محصولات جدید همیشه در صفحه‌ی اصلی‌تون قرار بگیرن و پیدا و ایندکس بشن. یه معماری خوب برای لینک‌های داخلی باعث می‌شه که صفحات محصولات جدید شما به‌سرعت ایندکس و رتبه‌بندی بشن.

 

سؤال #۵: با صفحه‌هایی از محصولات که محتوای منحصربه‌فرد در اون‌ها کمه یا اصلاً وجود نداره چیکار کنم؟

باوجود تمام چالش‌هایی که راه‌اندازی یه شرکت تجارت الکترونیک داره، کمتر کسب‌وکاری به محتوای منحصربه‌فرد صفحات محصول اهمیت می‌ده. خیلی از سایت‌ها اطلاعات محصول رو از یه دیتابیس دیگه کپی می‌کنن و درنتیجه مشکلات مربوط به محتوای تکراری بروز پیدا می‌کنه.

 

بعضی از صفحه‌ها به‌غیراز عکس، محتوای خاص دیگه‌ای ندارن. این‌طوری موتور جستجو به‌هیچ‌وجه نمی‌تونه بفهمه که صفحه مربوط به چیه، به بقیه‌ی صفحه‌های سایت‌تون چه ارتباطی داره و چقدر با کاربران جستجو مرتبط می‌شه.

 

۱. برای پرطرفدارترین محصولات‌تون محتوا اضافه کنید. در ابتدا با استفاده از ابزارهای تحلیل وب، پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین محصولات‌تون رو شناسایی کنید و سپس محتوای اون‌ها رو به‌صورت دستی به‌روزرسانی کنید.

 

۲. شاخه‌های محصول رو تقویت کنید. شما نمی‌تونید برای 100 هزار محصول مختلف، متن‌های جداگانه تولید کنید. به‌جای اون، روی تقویت سئوی شاخه‌های مادر محصولات تمرکز کنید. معماری داخلی لینک‌ها و بردکرامب‌ها رو تقویت کنید و محصولات مرتبط رو اضافه کنید تا غذای روبات‌های جستجوگر (search bots) تأمین بشه و به اون‌ها یاد بدید که سایت شما درباره‌ی چه چیزی هست.

 

۳. محتوای تولیدشده توسط کاربرها رو اضافه کنید. این کار می‌تونه صفحه‌ی محصولات شما رو خیلی خوب و مؤثر از سایر محتواهای تکراری موجود در سایت‌ها دیگه متمایز کنه. شبکه‌های اجتماعی خیلی مؤثر هستن. تأییدها و نقدهایی که توسط کاربرها یا خریدارهای راضی منتشر می‌شه نه‌تنها کمپین سئوی شما رو ارتقا میده بلکه موجب افزایش تبدیل‌های فروش (sales conversions) هم می‌شه.

 

سؤال #۶: توضیحاتی از محصول که از طرف تولیدکننده هست رو چطور ارائه بدم؟

گوگل از محتوای تکراری خوشش نمیاد. انتشار مجدد توضیحات محصول که توسط تولیدکننده منتشر شده، محتوای تکراری محسوب می‌شه؛ اما وب‌سایت‌های بزرگ تجارت الکترونیکی نمی‌تونن توضیحات و مشخصات همه‌ی محصولات رو مجدداً بنویسن.

 

شما می‌تونید این مشکل رو با اضافه کردن محتوای منحصربه‌فرد مثل نظرها و نقدهای کاربران برطرف کنید. از کاربرها دعوت کنید که نظر بدن. شبکه‌های اجتماعی رو تلفیق کنید. به کاربرها این اجازه رو بدید که داستان خودشون رو بگن. مشتری‌های راضی در بازاریابی به شما کمک می‌‎کنن.

 

۱. به صفحه‌های محصول محتوا اضافه کنید. با اختصاصی کردن محتوا برای حل مشکل کاربرها، میزان کیفیت و منحصربه‌فرد بودن محتواتون رو بالا ببرید. اطلاعات، عکس، ویدئو یا پیشنهاداتی رو به محتواتون اضافه کنید.

 

۲. یه لایه «روان‌شناسی» به محتواتون اضافه کنید. توضیحات معمولی از محصولات خسته‌کننده و فنی هستن؛ اما مردم بر اساس احساسات‌شون خرید می‌کنن. با اضافه کردن یه داستان، توضیحات محصول‌تون رو زنده کنید.

 

سؤال #۷: با تنوع محصولات (رنگ، اندازه و …) چیکار کنم؟

بعضی از محصولات تقریباً یکسان هستن اما فقط رنگ و اندازه‌شون فرق می‌کنه. اگه لیست کردن اون‌ها به‌خوبی انجام نشه ممکنه محتوای تکراری محسوب بشن و باعث رتبه‌بندی بد و cannibalization بین انواع مختلف محصول می‌شه [اصطلاح cannibalization به معنی کاهش حجم و درآمد حاصل از فروش یه محصول در نتیجه‌ی معرفی یه محصول جدید از همون تولیدکننده‌ست]. ممکنه محصولات به اشتباه برای کلیدواژه‌های اشتباهی رتبه‌بندی بشن ([مثلاً] شلوار جین آبی برای جستجوی شلوار لی قرمز رتبه‌بندی می‌شه). Adam Audette این تفاوت‌های ظریف رو در این مقاله‌ی فوق‌العاده، خیلی عمقی بررسی کرده.

 

وب‌سایت‌تون رو مرور کنید و احتمالاً محصولاتی رو پیدا می‌کنید که اگه برای کلیدواژه‌های درستی رتبه‌بندی بشن، ممکنه فروش بیشتری داشته باشن.

 

سؤال #۸: صفحه‌های شاخه رو چطور مدیریت کنم؟

بعد از صفحه اصلی، صفحه‌های شاخه‌‎ جزو قدرتمندترین و محبوب‌ترین صفحات هستن.

 

۱. از URLهایی استفاده کنید که به‌راحتی قابل جستجو باشن (search-friendly). این کار گاهی اوقات خیلی سریع نتیجه می‌ده چون شما دارید به موتور جستجو سرنخ‌هایی خیلی قوی ارائه می‌کنید تا بفهمه که موضوع این URL چیه و درعین‌حال، کمک و اطلاعات ارزشمندی رو برای بازدیدکننده‌ها فراهم می‌کنید – فقط مراقب باشید که گرفتار چپوندن کلمات کلیدی (keyword stuffing) نشید!

 

۲. چیزهایی که نشون داده می‌شه رو به طول کامل کنترل کنید. صفحات شاخه رو طوری طراحی کنید که به موتورهای جستجو و کاربران بهترین خدمات رو بدن.

 

۳. محتوایی رو که از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده تگ کنید. درباره‌ی به اشتراک گذاشتن لینک‌ها در Google Plus، Twitter و سایر شبکه‌ها استراتژی داشته باشید. تگ‌هایی که انتخاب می‌کنید مشخص و واضح باشند.

 

۴. لینک‌های عمیق (deep-links) رو در شاخه‌های محصولات ایجاد کنید. پست مهمان (Guest blogging)، بازاریابی محتوا و حتی تبلیغات پولی هم مثل شبکه‌های اجتماعی مؤثرند.

 

۵. به صفحه‌های شاخه محتوا اضافه کنید. نکته‌هایی بسیار عالی رو می‌تونید در این مقاله ببینید.

 

۶. با صفحه‌های شاخه مثل صفحه‌های اصلی جدا رفتار کنید. شاخه‌هاتون رو به‌عنوان سیلوها یا نیش‌هایی در نظر بگیرید که حاوی صفحات محصولِ خیلی مرتبط هستن. تأثیرگذارترین ساختار URL برای صفحات شاخه (و صفحات محصول) اینه:

 

صفحه‌ی شاخه: com/category

صفحه‌ی زیرشاخه: com/category/sub-category

صفحه‌ی محصول: com/category-sub-category/product-name

[نظر مترجم: این ساختار برای URL نظر شخصی نویسنده است و ممکنه بهترین روش نباشه. برای مطالعه بیشتر در مورد بهترین روش برای ساختار URL فروشگاه اینترنتی اینجا کلیک کنید.]

 

سؤال #۹: چطور ساخت لینک‌های داخلی و معماری اون‌ها رو مدیریت کنم؟

ساختن لینک‌های داخلی به سئو و رتبه‌بندی کمک می‌کنه؛ اما برای اینکه نتایج بهتری به دست بیارید، به معماری لینک نیاز دارید، نه‌فقط «ساختن لینک». لینک‌دهی داخلی فقط مربوط به عنکبوت‌های موتور جستجو (search engine spiders) نیست. کاربرپسند بودن هم اهمیت داره. ایجاد یه معماری مستحکم برای لینک‌های داخلی به برنامه‌ریزی و زمان نیاز داره.

 

۱. ناوبری در سطح شاخه رو فراهم کنید. این کار باعث می‌شه تا کاربرها بتونن راحت‌تر دیدی کلی نسبت به چیزهایی که در زیرشاخه‌ها و صفحات وجود داره رو به دست بیارن. نهایت تلاش‌تون رو بکار ببرید تا همه‌چیز ازلحاظ ساختاری به هم مرتبط باشه.

 

۲. به محصولات مرتبط به سطح شاخه لینک بدید. ازنقطه‌نظر یه انسان به این قضیه نگاه کنید و نیازها و مقصود [کاربر] رو در نظر بگیرید؛ همچنین، بهینه‌سازی رو برای کلیدواژه‌های صحیح انجام بدید.

 

۳. در تمامی صفحات و صفحات شاخه از بردکرامب‌ها استفاده کنید. این کار این اطمینان رو به شما میده که کاربرها و گوگل می‌تونن یه سطح بالاتر بیان و به شاخه‌ی مادر دسترسی داشته باشن.

 

سؤال #۱۰: چطور از محتوای ایجاد شده توسط کاربرها استفاده مفید داشته باشم؟

همیشه پذیرای محتوای ایجاد شده توسط کاربرها باشید؛ مگر اینکه نگران نظرات صادقانه‌ی افراد در رابطه با محصولات و خدمات‌تون هستید. این نوع محتوا دو مزیت واضح برای سئو داره:

 

نرخ بالاتر تبدیل و فروش

محتوای منحصربه‌فرد رتبه‌بندی بالاتری می‌گیره و «تازگی» رو فراهم می‌کنه.

وقتی محتوای تولیدشده توسط کاربر در صفحات محصول تلفیق بشه، می‌تونه جان دوباره‌ای رو به سایت شما بده. نقدهای مثبت باعث افزایش تبدیل فروش می‌شه. کاربرها به یه جامعه‌ی راضی [از محصول] ملحق می‌شن. خریدارهای احتمالی آینده این فعالیت و پویایی رو می‌بینن و راحت‌تر برای خرید متقاعد می‌شن.

 

۱. یه «جامعه» از کاربرهای خشنود رو ایجاد کنید. نقدها و نظرات (testimonials) خریدارها رو منتشر کنید. پست‌هایی از بلاگ که توسط مشتری‌های خشنود نوشته شدن رو به اشتراک بذارید. از گزیده‌ای از نقدهای مثبت استفاده کنید تا بازدیدکننده‌ها متقاعد بشن که شما قابل اعتماد هستید؛ چیزی که مهمه اعتماده و رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنن تا به‌خوبی این رو به نمایش بذارید.

 

۲. از Schema.org استفاده کنید. نقدهای مارکاپ Schema.org این اجازه رو می‌ده که در SERPها، از صفحات منفرد هر محصول در کنار لیست‌تون ستاره بگیرید و این کار روی CTR تأثیر می‌ذاره.

 

۳. شبکه‌های اجتماعی رو در صفحات محصول تلفیق کنید. نظرات اینستاگرام و فیسبوک، پین‌های Pinterest و +1های Google می‌تونن در سایت شما تلفیق بشن تا مدرک و شاهدی اجتماعی رو ارائه بدید. تصاویری از خریدارهای خشنودی که در حال استفاده از محصول شما هستند رو به اشتراک بذارید.

 

«سئوی جدید» نیازمند این هست که به روان‌شناسی بازدیدکننده‌ها بیشتر از فناوری وب‌سایت‌تون بپردازید.

 

سؤال #۱۱: چطور سئو رو در فرآیند طراحی سایت ترکیب کنم؟

طراحی سایت فقط به نمای ظاهری مربوطه نمی‌شه. شما به یه طراح متخصص سایت تجارت الکترونیک نیاز دارید که باتجربه باشه و با مشاور سئو، تحلیل‌‎گر، بهینه‌ساز نرخ تبدیل و سایرین در یه تیم همکاری کنه. شما باید به اون‌ها فضا و بودجه‌ی لازم رو اختصاص بدید تا به‌عنوان متخصص کارشون رو انجام بدن.

 

وقتی‌که طراحی سایت و معماری اطلاعات شما همزمان انجام بشن و هیچ URL/صفحه‌ای این ساختار رو نقض نکنه، با منتشر کردن هر صفحه‌ی محصول جدید، کل سایت رو ارتقا می‌دید و این اطمینان رو ایجاد می‌کنید که توسط عنکبوت‌های موتور جستجو بررسی (crawl) می‌شید. طراحی و محتوای مناسب در کنار تجربه‌ی مناسب بازدیدکننده باعث فروش بیشتر می‌شه.

 

۱. شکست در برنامه‌ریزی یعنی برنامه‌ریزی برای شکست. سئو باید خیلی زود و در مرحله‌ی برنامه‌ریزی وارد کسب‌وکار/وب‌سایت بشه، قبل از اینکه حتی کار روی wireframe و فرآیندهای طراحی رو شروع کنید؛ نه اینکه بعد از راه‌اندازی سایت تازه به فکر سئو بیافتید. ایجاد قالب‌هایی (templates) زیبا برای شاخه/بخش و ارتقای صفحات محصول با استفاده از لینک‌های داخلی خیلی مؤثره.

 

۲. سئوی وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک با سئوی سنتی تفاوت داره. سئوی تجارت الکترونیک به مشاوری نیاز داره که در حوزه‌های مختلف ماهر باشه و درک عمیقی از روان‌شناسی انسان، بهینه‌سازی نرخ تبدیل، تحلیل، طراحی و توسعه‌ی وب، بازاریابی و ارتباطات رسانه‌های اجتماعی، کپی‌رایتینگ (copywriting)، اقتصاد، کاربردپذیری (usability) و تجربه‌ی کاربر داشته باشه. همچنین، بهترین متخصصان سئوی تجارت الکترونیک، درک و بینش عمیقی درباره‌ی تجارت و نحوه‌ی عملکرد کسب‌وکارهای خرد دارن.

 

۳. طراحی وب تجارت الکترونیک هیچ‌وقت «تموم» نمی‌شه. این یه فرآیند پیوسته از A/B testing هست تا بهترین تغییرات عملکردی رو پیدا کنه. «ابزارهای» درست اهمیت دارن اما مشاور و شرکت خوب مهم‌تر هستن. اگه مشاوری که هزینه زیادی می‌گیره بتونه باعث فروش بیشتری نسبت به یه مشاورِ «ارزون» بشه، در حقیقت مشاورِ گرونی نیست.

 

سؤال #۱۲: محصولات مرتبط رو چطور در سایت سازماندهی کنم؟

ارائه‌ی آیتم‌های مرتبط در صفحه‌ی محصول می‌تونه میزان فروش رو بالا ببره. استفاده از متادیتای PIM این اطمینان رو به شما می‌ده که تمام آیتم‌های ارائه شده مرتبط، شخصی‌شده و موجود هستن. طراح و توسعه‌دهنده‌ی وب باید همچنین روی معماری لینک‌های داخلی هم تمرکز کنه.

 

۱. مرتبط باشید. اگه بازدیدکننده به صفحه‌ای می‌ره تا آخرین آیفون اپل رو ببینه، شما باید بر اساس قیمت، کیفیت و شخصیت این خریدار، سایر محصولات مرتبط رو هم پیشنهاد بدید. آخرین مدل از گوشی‌های Google Nexus شاید محصول مشابهی باشه اما یه طرفدار پروپاقرص و وفادار اپل ممکنه هیچ‌وقت اون رو نخره. پیشنهادهای محصول رو سنجش و بهینه‌سازی کنید.

 

۲. مکان یا جانمایی. اجازه بدید تا محصولِ موجود در صفحه نسبت به بقیه بارزتر باشه و خودش رو نشون بده. بهش فضا بدید. دور و برش رو با پیشنهادهای دیگه شلوغ نکنید. بهترین فضاها و موقعیت‌ها رو با اختصاص دادن به محصولاتی که فروش پایینی دارن یا محبوب نیستن به هدر ندید.

 

سؤال #۱۳: چطور جستجوی داخلی سایت رو تقویت کنم؟

تعجب‌آوره که متخصص‌هایی که یه سایت تجارت الکترونیک رو برای جستجوی گوگل بهینه‌سازی می‌کنن، بهینه‌سازی برای موتور جستجوی داخلی سایت رو انجام نمی‌دن! بعضی وقت‌ها به این خاطره که نقش جستجوی داخلی رو نادیده یا دست‌کم می‌گیرن و بخشی از فروش رو از دست می‌دن. افرادی که با غلط املایی، مترادف‌ها یا اشتباه در فاصله‌گذاری و خط تیره جستجو می‌کنن، به صفحات مناسب و مربوط هدایت نمی‌شن، درصورتی‌که نباید این‌طوری باشه.

 

۱. ردیابی رو در جستجوی داخلی سایت‌تون فعال کنید. از ابزارهایی استفاده کنید که به شما اجازه می‌دن تا کلیدواژه‌هایی رو که مردم در داخل سایت شما جستجو می‌کنن ببینید و درآمد حاصل از اون‌ها رو محاسبه کنید.

 

۲. جستجوهای محبوب رو بشمارید. این جستجوها می‌تونه به این معنی باشه که اون محصول پرطرفداره و می‌تونه سود آور باشه. همچنین می‌تونه نشون دهنده‌ی این باشه که افراد چیزی رو که برای پیدا کردنش به سایت اومدن پیدا نکردن!

 

۳. از ابزاری مثل Crazy Egg استفاده کنید تا بتونید کلیک‌ها رو دنبال کنید و ببینید مردم در صفحه‌ی اصلی، صفحه‌های مهم شاخه و صفحات محصول چطور عمل می‌کنن.

 

۴. به صفحه‌های حاصل از نتایج جستجو به چشم «صفحات فرود» نگاه کنید. نتایج جستجو باید مرتبط باشه و به کاربرها کمک کنه تا مشکل‌شون رو حل کنن. مطمئن بشید که نتایج جستجو رو «noindex» می‌کنید.

 

۵. در جریان تحقیق برای کلیدواژه‌ها، جستجوی سایت رو هم لحاظ کنید. چیزی رو که بازدیدکننده‌ها دنبالش می‌گردن تحلیل کنید تا بتونید ایده‌هایی برای محصولات جدید پیدا کنید، مناطق بالقوه برای ارتقا و بهبود رو مشخص کنید، محصولات پرطرفدار رو شناسایی کنید و با استفاده از جستجو و قابلیت استفاده بر مشکلات غلبه کنید.

 

۶. جستجوی سایت رو امتحان و خطاهای اون رو برطرف کنید. بعضی از کلیدواژه‌هایی که پیدا کردید رو در جستجوی داخلی تایپ کنید و ببینید که چه نتیجه‌ای رو میارن. وقتی‌که همه‌ی موارد دارای مشکل رو برطرف کردید، فروش افزایش پیدا می‌کنه!

 

۷. جستجوی داخلی رو بهینه‌سازی کنید. مطمئن بشید که هر جستجوی داخلی، محصول درست و مرتبطی رو پیدا می‌کنه. لازمه‌ی این کار اینه که متا-دیتا رو در سیستم تجارت الکترونیک‌تون تنظیم کنید. با مدیریت این کار از طریق متا-دیتا، دیگه صفحه‌هایی پر از کلمات اشتباه و دارای غلط املایی ایجاد نمی‌شه.

 

سؤال #۱۴: تصاویر و ویدئوهای محصول رو چطور بهینه‌سازی کنم؟

کیفیت تصاویر، عکس‌ها و ویدئوها روی احساس بازدیدکننده‌ها نسبت به محصول‌تون تاثیر می‌ذاره. اینکه خریداران احتمالی آینده مزایای محصولات شما رو متوجه بشن، ارزش بالایی داره و هیچ‌وقت این عامل رو دست‌کم نگیرید.

 

تصاویر جالب در Pinterest و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شن. درخواست از کاربرها برای تگ کردن و نظر گذاشتن روی عکس‌ها، محتوایی منحصر‌به‌فرد براتون ایجاد می‌کنه. همین‌طور که صحبت از شما دهان‌به‌دهان می‌چرخه، قدرت برند شما افزایش پیدا می‌کنه. با استفاده از عکس‌های بهینه‌سازی‌شده حتی می‌تونید ترافیک بیشتری رو از جستجوی Google image به سمت خودتون جذب کنید.

 

۱. از تصاویر باکیفیت استفاده کنید. عکس‌هایی بگیرید که یه جَوی رو ایجاد می‌کنن و احساس خاصی رو به مخاطب می‌دن. این عکس‌ها منجر به فروش بیشتر می‌شن. گرچه ممکنه هزینه‌ی زیادی داشته باشه، سرمایه‌گذاری خیلی خوبی برای بهترین محصولات‌تون محسوب می‌شه. ویدئو حتی می‌تونه از اون هم بهتر عمل کنه.

 

۲. تصاویرتون رو بهینه‌سازی کنید. نام فایل، متن alt، caption و… باید کوتاه و توصیفی باشه. این‌ها فرصت‌هایی هستن که سرنخ‌هایی رو برای موتورهای جستجو فراهم می‌کنن تا متوجه بشن که تصویر شما چه محتوایی داره.

 

۳. گزینه‌های A/B-test. دو تصویر رو باهم‌دیگه مقایسه کنید تا متوجه بشید که کدوم‌شون نرخ تبدیل بهتری دارن.

 

سؤال #۱۵: صفحه‌هایی که محصولات حراجی در اون گذاشته می‌شن رو چطور ارتقا بدم؟

در هدر HTTP صفحه‌ای که در اون محصولی برای حراج گذاشته شده، canonical URL رو مشخص کنید. این کار به گوگل می‌گه که این تکرارِ یه URL دیگه‌ست و باید نسخه‌ی منحصربه‌فرد صفحه رو رتبه‌بندی کنه، نه این صفحه رو.

 

سؤال #۱۶: وب‌سایت رو برای دستگاه‌های موبایل چطور طراحی کنم؟

موبایل‌ها به‌قدری اهمیت دارن که نمی‌شه در استراتژی سئوی تجارت الکترونیک اون‌ها رو نادیده گرفت. یکی از تحقیقات غیررسمی که همکارم Kenneth Gvein برای یکی از مشتری‌های تجارت الکترونیک ما در Metronet و Vaimo Norway انجام داد نشان می‌ده که نرخ رشد مشتری در تجارت الکترونیک به‌وسیله موبایل 2 یا 3 برابر بیشتر شده. یا خودت رو با موبایل وفق بده یا بی‌خیال کسب‌وکارِت شو!

 

نسخه‌ی دسکتاپ همه‌ی URLها رو ارائه بدید. بعضی از کاربرها حتی در موبایل هم نسخه‌ی استاندارد وب رو ترجیح می‌دن. یه گزینه بذارید که کاربر بتونه بین نسخه‌های مختلف سوییچ کنه. اون‌ها رو مثل خیلی از وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک دیگه به صفحه‌ی اصلی برنگردونید.

 

سؤال #۱۷: در مورد امنیت چیکار کنم؟

مشتری‌های شما درباره‌ی امنیت آنلاین نگران هستن و دلیل خوبی هم دارن. اون‌ها دارن هویت و اطلاعات مالی خودشون رو در اختیار شما می‌ذارن. باید این اطمینان رو به اون‌ها بدید که این کار امنیت داره.

 

مدارکی تصویری رو نشون بدید. لوگوها و متن‌هایی که انطباق شما رو با استاندارهای امنیتی نشون می‌ده به نمایش بذارید. استانداردها یا گواهینامه‌های رمزگذاری و امنیت‌تون رو مثل SSL/Visa و غیره در معرض دید بذارید. به افراد بگید که خرید از وب‌سایت شما 100% مطمئنه. این کار تبدیل‌ها رو افزایش می‌ده.

 

خیلی از خرده‌فروش‌های اینترنتی این اطلاعات رو در پایین صفحه مخفی می‌کنن یا اون‌ها رو بدیهی می‌دونن. شما این اشتباه رو نکنید.

 

بهترین روش‌ها و روال‌ها – مهم‌ترین نکات برای هر وب‌سایت تجارت الکترونیک

۱. تحلیل متناوب سئو: نه سئو و نه وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک ثابت نیستند. سایت و کد شما تغییر می‌کنه. ممکنه یه توسعه‌دهنده، بااینکه نیت خوبی داره، مشکلی رو برطرف کنه اما از اون طرف مشکل جدیدی رو به وجود بیاره. از یه چارچوب راهبردی سئو استفاده کنید تا مطمئن بشید که همه‌چیز با اهداف اقتصادی و راهبردی شما هماهنگ باشه.

 

۲. از ابزارهای Google Webmaster استفاده کنید: این ابزار رایگان به مدیران سایت (webmaster) کمک می‌کنه تا مشکلات آزاردهنده‌ی سئو رو پیدا و رفع کنن. روالی رو ایجاد کنید که:

 

دنبال اِرورهای 404 بگردید و این اِرورها و سایر مشکلات رو برطرف کنید

ببینید که عملکرد وب‌سایت، محصولات و صفحات شما در SERPها چگونه است

به کلیدواژه‌ها و عبارت‌های مهم، صفحات محبوب و غیره توجه داشته باشید

توصیه‌ی من اینه که Google Webmaster Tools، Google AdWords و Google Analytics رو باهم ترکیب کنید و بکار ببرید تا به‌صورت رایگان به اطلاعات ارزشمندی دسترسی پیدا کنید.

 

۳. اقدام کنید: نظارت و بررسی داده‌ها به تنهایی کافی نیست. شما باید مواردی که قابل اقدام هستن رو شناسایی کنید تا روند پیشرفت ادامه داشته باشه. بدونید که دنبال چی می‌گردید و دلیلش چیه. مشکلات مربوطه به ایندکس کردن، محتوای تکراری، مجازات‌های دستی گوگل و غیره رو شناسایی کنید. سریعاً مشکل رو برطرف کنید.

 

۴. در ابزارهای سئو سرمایه‌گذاری کنید: ابزارهایی مثل Moz، Search Metrics، Raven SEO Tools، Deep Crawl و… به شما کمک می‌کنن تا مشکلات رو شناسایی کنید و پیشنهاداتی رو برای رفع مشکل به شما می‌دن. ابزارها رو طوری تنظیم کنید که گزارش‌هایی قابل اقدام به شما بدن. روال‌هایی [منظم] رو برای رفع مشکلات ایجاد کنید. هر کدوم از ابزارها مزیت منحصربه‌فرد خودش رو داره. به‌عنوان یه مشاور، توصیه‌ی من اینه که از ترکیبی از ابزارها برای سئو  فروشگاه اینترنتی استفاده کنید.

 

۵. تست دستی (نمونه) انجام بدید: از Screaming Frog SEO Spider برای شناسایی مشکلات صفحه‌ها و بخش‌های وب‌سایت تجارت الکترونیک‌تون استفاده کنید. بخشی از محصولات که برای شما اهمیت داره رو انتخاب کنید و داخل شاخه‌ها و زیرشاخه‌های خاص تحلیلی رو انجام بدید. بعضی‌وقت‌ها به مشکلاتی در کل سایت برمی‌خورید که توسط CMS ایجاد شدن و می‌شه خیلی سریع اون‌ها رو برطرف کرد.

 

۶. یه طلای جدیدی داریم به نام تحلیل داده: هر چیزی که شما انجام می‌دید می‌تونه بهتر هم انجام بشه اما منابع لازم برای انجامش رو ندارید. شما به تحلیل نیاز دارید تا به شما کمک کنه مناطقی رو که نیازمند بهبود هستند اولویت‌بندی کنه. پیشخوان‌هایی (dashboards) رو ایجاد کنید که حاوی اطلاعات قابل اقدام باشه.

 

۷. انقلاب موبایل رو جدی بگیرید: دستگاه‌های موبایل خیلی سریع در حال رشد هستن. تأخیر در توسعه‌ی نسخه‌ی موبایلِ سایت می‌تونه فاتحه‌ی کسب‌وکار آنلاین شما رو بخونه.

منبع : سایت فصل اول

 



:: برچسب‌ها: سئو سایت های فروشگاه اینترنتی,سئو فروشگاه اینترنتی,سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

طراحی سایت با توجه به افزایش کاربرانی که از اینترنت کالا و خدمات مورد نیاز خود را جستجو می نمایند برای شرکت ها به موردی اجباری تبدیل شده است و در صورتی که شرکت ها از این حوزه غافل بمانند مشتریان بلقوه فراوانی را از دست خواهند داد. در این مقاله دلایل لزوم ساخت وب سایت را برای شرکت ها، موسسات و افراد برای شما بیان می نمایم.

مدت ها قبل وجود نام یک وب سایت هر چند غیر رسمی و تزئینی در کارت ویزیت ها جزو الزامات افراد بود. اما امروزه طراحی سایت معتبر و متفاوت به عنوان گواهی بر کیفیت و موفقیت یک تجارت محسوب می شود. دیری نپایید که اعتبار وب سایت ها از سمت مخاطبان و حتی رقیب ها به عنوان معیار و ملاکی برای قضاوت عملکرد و پیش بینی روند پیشرفت کاری دیگران در نظر گرفته شد.
با کمی تامل مشخص می شود که وب سایت هایی که با وجود قدمت بالای خود هنوز هم برجسته و موفق هستند بر روی بروزرسانی و حفظ ارتباطات تمرکز بالایی داشته اند. برخی شرکت ها با استناد به این اعتقاد که وب سایت مکانی فراهم می کند که در مورد حیطه کاری، سرویس ها، خدمات و محصولات خود مطالبی برای مخاطبان خود ارائه نمایید مالکیت یک وب سایت را در دست دارند. 
تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چند نوع وب سایت وجود دارد .. ؟!
برخی معتقدند پایگاه های اینترنتی که پلت فرمی برای پشتیبانی کردن از تراکنش های مالی فراهم می کنند و یا امکانی برای انجام خرید و فروش دارند نوعی از وب سایت هستند. با این تصور اپلیکیشن هایی که بر پایه وب کار می کنند نوعی وب سایت هستند. در واقع به صورتی رسمی دسته بندی خاصی برای وب سایت ها وجود ندارد!
برخی بر این اساس وب سایت ها را دسته بندی و نامگذاری می کنند که اگر حرفه ی شما ارایه محصولات الکترونیکی است شما صاحب یک وب سایت الکترونیکی هستید. 
ما در این مقاله اصلاحاتی بر این روش دسته بندی انجام خواهیم داد. در این راستا د رمورد هدف اصلی مالکیت یک وب سایت و ابزارهای مورد استفاده برای توسعه وب سایت نیز صحبت می کنیم.
ابزارهای مورد استفاده برای طراحی یک وب سایت در واقع همان چارچوب یا فریم ورکی است که روند کاری طراحی وب سایت را به صورت سیستماتیک برای شما فراهم می کند. اما چرا وب سایت یک اصل برای موفقیت تجاری محسوب می شود ؟
اگر روند پیشرفت وب سایت ها را در نطر بگیریم، در گذشته وب سایت ها به صورتی استاتیک و با در برداشتن مقداری محتوا برای مخاطبان خود طراحی می شدند. بعدها استفاده از پلت فرم هایی برای وارد کردن ورودی ها از منابع مختلف، استفاده از دیتا بیس های وسیع تر و  به نوعی بروزرسانی و پویا کردن مداوم سایت ها نیز به روند کاری اضافه شد.
به زبان ساده تر، امروزه شما به یک وب سایت خوب و معتبر نیازمند هستید...
وب سایت بهترین و ساده ترین راه برای انجام ارتباطات سازنده را برای شما فراهم می کند. پس اگر شما مالک یک وب سایت قدیمی و حتی اپلیکیشنی مبتنی بر وب در حیطه کاری خود هستید، به معنای واقعی "مالک یک وب سایت هستید" و باید برای نگهداری آن برنامه ریزی دقیق انجام دهید.

فریم ورک های رایج برای ایجاد و توسعه وب سایت به شرح زیر است :

  • Wordpress
  • Joomla
  • Drupal
  • Umbraco
  • Kentico
  • DotCMS
  • Bespoke

جمع بندی نکات کلیدی که برای مالکیت یک وب سایت موفق باید در نظر داشته باشید:

  • تعیین اهداف تجاری
  • تعیین اهداف شخصی
  • تصمیم گیری در مورد راه های ارتباطی
  • تصمیم گیری در مورد چارچوب پیام رسانی
  • در نظر گرفتن موقعیت نام تجاری کنونی و راه های بهبود آن
  • تعیین راهکار برای پیروزی در دنیای رقابت
  • برنامه ریزی برای افزایش کارآیی، پایداری و امنیت وب سایت
  • تعیین راهکارهایی برای افزایش فروش و سود دهی

منبع: سایت دارکوب



:: برچسب‌ها: ضرورت طراحی وب سایت , طراحی وب سایت , ضرورت طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

در این قسمت از آموزش وردپرس به معرفی و بررسی نکاتی کاربردی در زمینه ی بهبود وضعیت سئو وردپرس میپردازیم که بی نهایت در افزایش رتبه سایت شما چه در موتورهای جستجو و چه در سرویس های رتبه بندی مانند Alexa تاثیرگذار خواهد بود.

روش تولید محتوای مناسب در وردپرس

هدف از تولید محتوا در وب سایت فقط ارائه مطلب و اطلاعات نیست بلکه باید این محتوا برای موتور های جستجو قابل پذیرش باشد.

یک محتوای ایده آل برای انتشار در وبسایت دارای دو ویژگی اصلی می باشد ۱) جذابیت برای کاربران ۲)نوشتن بر اساس استاندارد های سئو

مهمترین تکنیک های سئو وردپرس برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو

بنابراین اگر میخواهید محتوای تولید شده از سمت شما مورد توجه کاربران و همچنین موتورهای جستجو قرار بگیرد، باید حتما محتوای خود را طبق استانداردهای سئو منتشر کنید در غیر این صورت انتظار پیشرفت در وب سایت خود را نداشته باشید.

همانطور که میدانید هر اقدامی که باعث افزایش رتبه سایت شما شود، میتوان آن را یکی از تکنیک های سئو و بهینه سازی شمرد، حالا میتواند این تکنیک ها، تکنیک های On Page سئو باشد یا تکنیک های Off Page  سئو.
در ادامه این آموزش به شما نکاتی را ارائه خواهیم کرد که تاثیر بسیار بسیار زیادی در رتبه بندی سایت شما خواهد داشت. شما میتوانید از این نکات به عنوان چک لیست سئو وردپرس خود استفاده کنید.

تحقیق و بررسی سایت های رقیب

وارد صفحات رقبای تجاری خود شده و به آنالیز آن ها بپردازید.
هدف جستجوی خود را نقاط ضعف و نقاط قوت آن ها قرار دهید تا با پیدا کردن نقاط ضعفشان بتوانید از اشکالات مشابه جلوگیری کرده و از نقاط قوت آن ها الگوبرداری صحیح کنید.
این کار میتواند در ایجاد و تولید یک محتوای جامع و بدون نقص شما را یاری دهد.

سئو وردپرس

تولید محتوای جامع با نگارش مناسب

با توجه به اطلاعاتی که از رقبا به دست آورده اید، حالا دست شما برای نگارش مطلبی جامع و کامل باز تر می باشد. مقایسه های خود را بیشتر کنید. سایت ها و مطالب مشابه را با دقت بیشتری بازبینی کنید تا هر خلاء ممکن در آن ها را در کار خود پوشش دهید. مهم نیست که مطلب شما چه موضوعی دارد و در چه جایگاهی از جمله وبلاگ، صفحه اجتماعی، صفحه تجاری، صفحه محصولات و … منتشر می شود، مهم ترین نکته این است که محتوای متن شما آنقدر عالی و بی نقص باشد که نتوان آن را با دیگر محتوای مشابه از سایت های دیگر مقایسه کرد. این مورد نه تنها برای کاربران بسیار مهم است، بلکه از نظر گوگل نیز امتیاز بالایی در پی دارد.

منبع: سایت مکانیک وردپرس



:: برچسب‌ها: روش های مهم سئو در وردپرس,روش سئو وردپرس,روش های مهم سئو,روش های سئو ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

اصفهان یکی از با باستانی ترین استان های ایران می باشد و اصفهان، سومین شهر پهناور و سومین شهر پر جمعیت ایران بعد از تهران و مشهد بوده است. در زمان های قدیم بار ها این شهر به عنوان پایتخت ایرات انتخاب شده و به همین جهت نیز رونق فراوانی پیدا کرده است. این استان به دلیل وجود معماری های بسیار جالب و وجود پل ها و مساجد و کاخ های منحصر به فرد لقب نصف جهان را به خود اختصاص داده است. شعار شهر اصفهان، "اصفهان برای همیشه، برای همه" بوده است.

وضعیت اقتصادی استان اصفهان

از جمله مهم ترین کسب و کار های پر رونق در استان اصفهان ایجاد مراکز گردشگری و توریستی می باشد. همه ساله تعداد زیادی گردشگر از سراسر نقاط جهان برای دیدن آثار زیبا و مکان های دیدنی موجود در استان اصفهان به ایران سفر می کنند. معروف ترین سوغات استان اصفهان گز می باشد و اقتصاد سنتی استان با تکیه بر صنایع دستی مانند قالی بافی، ابریشم بافی، قلمزنی، منبت کاری، زری بافی و غیره استوار بوده است. صنایع بزرگی مانند ذوب آهن، مجتمع فولاد مبارکه، پالایشگاه، شرکت پلی‌اکریل اصفهان از مهم ترین علل رشد اقتصاد استان اصفهان محسوب می شوند.

اهمیت طراحی سایت استان اصفهان

با توجه به وجود مراکز توریستی و هتل ها و کارخانه جات بزرگ در استان اصفهان و همچنین مراجعه توریست ها از تمام مناطق جهان به این شهر، طراحی وب سایت یکی از مهم ترین نکات برای گسترش این مدل کسب و کار ها در این استان می باشد. طراحی وب سایتی که بتوان با استفاده از آن با بازدید کنندگان و مخاطبان خارج از کشور به خوبی ارتباط برقرار کرد کار آسانی نخواهد بود و نیازمند همکاری و دریافت مشاوره از شرکت های معتبر طراحی سایت و متخصصان در این زمینه می باشد.

با توجه به استقبال گسترده مردم از فروشگاه های اینترنتی ،این فروشگاه ها از دیگر خدمات اینترنتی قابل رشد در استان اصفهان می باشند که صاحبان کسب و کار های مختلف می توانند با استفاده از آن به فروش محصولات و خدمات خود بپردازند.

شرکت طراحی سایت در استان اصفهان

امروزه شرکت هایی که در زمینه طراحی وب سایت ها فعالیت دارند خدمات مختلفی را به مشتریان خود ارائه می دهند و شما باید پس از بررسی نیاز ها و خواسته های خود از وب سایت مد نظرتان با شرکت مورد نظر قرارداد ثبت کنید. شرکت طراحی سایت نوپرداز با استفاده از کادری با تجربه و حرفه ای آماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه های طراحی وب سایت ، طراحی فروشگاه های اینترنتی، طراحی اپلیکیشن های موبایلی و سئو و بهینه سازی وب سایت توسط موتور های جستجو در استان اصفهان می باشد.

طراحی سایت اصفهان 

منبع: سایت نوپرداز



:: برچسب‌ها: طراحی سایت استان اصفهان,طراحی سایت اصفهان,معرفی طراحی سایت ,معرفی طراحی سایت استان اصفهان ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

وارنا یکی از مهم ترین شهرهای بلغارستان به لحاظ گردشگری می باشد، از این رو برای اقامت در این شهر لازم است اطلاعات مختصری راجع به هتل های این شهر داشته باشید. در مقاله پیش رو به معرفی دو هتل برتر وارنا، از زیباترین و پرگردشگرترین شهرهای بلغارستان خواهیم پرداخت.

هتل های برتر وارناهتل های برتر وارنا

هتل اینترنشنال (International Hotel Varna)

هتل اینترنشنال که در ۹۰ متری از ساحل و همچنین در کنار منطقه تفریحی ماسه‌های طلایی (Golden Sands) قرار گرفته، از بهترین هتل های ۵ ستاره وارنا است. منطقه ماسه های طلایی فاصله ای ۲۵ کیلومتری از فرودگاه و ۱۷ کیلومتری از شهر وارنا دارد. متوسط دمای هوای در این منطقه حدود ۲۷ تا ۳۰ درجه سانتیگراد در فصل تابستان و ۱۳ درجه سانتی‌گراد در زمستان است.

هتل اینترنشنالهتل اینترنشنال

این هتل بسیار مجلل دارای ۳۲۵ اتاق و سوئیت با نمای فوق العاده زیبای باغ و دریا می باشد. همچنین اسپای “اینترنشنال” مجهز به چندین استخر سرپوشیده و روباز، حمام ترکی، حمام بخار و سونای مادون قرمز است. از امکانات تفریحی این هتل هم می توان به اتاق بازیهای کامپیوتری، سرویس نگهداری کودکان، زمین بازی کودکان و کاریوکی اشاره کرد. بی شک این هتل از بهترین و لوکس ترین هتل های وارنا می باشد.

هتل ملیا گرند هرمیتاژ (Melia Grand Hermitage)

هتل ملیا گرند هرمیتاژ وارنا در فاصله ۳۲۵ متری از ساحل و در مرکز ساحل Golden Sands واقع شده است. این هتل که در سال ۲۰۰۵ مورد بازسازی و ترمیم قرار گرفته، دارای امکانات رفاهی بسیار عالی و کاملی است و سطح بالایی از خدمات را به مهمانان خود ارائه می کند. هتل ملیا گرند هرمیتاژ وارنا دارای ۷۲۸ اتاق است که با ذوق و سلیقه ای زیبا چیدمان شده و این اتاق های مدرن نیز شامل سالن مجزا و حمام با دوش و سشوار هستند. از امکانات دیگر اتاق های این هتل نیز می توان تلفن مستقیم شماره گیری، تلویزیون کابلی، استخر شنا و… را نام برد.

هتل ملیا گرند هرمیتاژهتل ملیا گرند هرمیتاژ

اما هتل لوکس هتل ملیا گرند هرمیتاژ دارای امکانات منحصر به فرد دیگری نیز می باشد که شامل صرافی، دسترسی بدون محدودیت به اینترنت عمومی، آرایشگاه مو، قهوه خانه گرم، روزنامه، مغازه ها ، ۸ آسانسور و بالابر، رستوران سرو غذا، اتاق کنفرانس، خدمات اتاق ۲۴ ساعته و شستشوی لباس  می باشد.



:: برچسب‌ها: هتل های برتر وارنا بلغارستان,هتل های برتر وارنا ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

ایده، خلاقیت و رعایت اصول گرافیکی مهمترین المان های تاثیرگذار در طراحی سایت هنری و طراحی برای هنرمندان و قشر هنری می باشند، ترکیب بندی و طراحی UX و UI سایت هنرمندان می بایست بسیار خاص و متفاوت از سایت های دیگر باشد و الزاما باید متناسب با زمینه فعالیت و هنر هنرمند طراحی شود.

با این وجود که غالبا هدف از داشتن سایت کمک به فروش محصولات به عنوان رسانه ای قدرتمند و رعایت اصول طراحی سایت می باشد اما در طراحی هنری الزاما سایت کارآمد بر اساس هماهنگی و هارمونی بصری و تاثیرگذاری احساسی و زیبایی شناختی طراحی می شود و استفاده از هنر در تاثیرگذاری نقش بسیار مهمی در موفقیت سایت هنری خواهد داشت، در سایت هنری، محصولی که صرفا جهت فروش باشد وجود ندارد همه چیز حتی محصولات هنرمند اگر به منظور فروش باشد در ابتدا به منظور بالابردن بینش و درک بهتر مسائل و فلسفه زندگی و ارتقاء درک زیبایی شناختی تولید شده است، با این تفاسیر جلوه های بصری و ایده پردازی و خلاقیت در سایت هنری، به عنوان مهمترین عوامل در اغوا گری و تاثیرگذاری، میبایست همچون اکسیری مدهوش گر عمل کرده و مخاطبان را برای مدتی مسحور خود نمایند.

طراحی سایت هنری برای هنرمندان

سایت هنری می بایست به دست هنرمندان و افرادی مسلط به امور و مبانی هنر طراحی شود زیرا که باید در بین قشر هنر دوست و مخاطبان هنرمندان تاثیر گذار بوده و ایفای نقش کند.

مواردی که الزاما باید در طراحی سایت هنری وجود داشته باشد:

شکستن تابوها و روتین ها در سایت هنری
استفاده از خلاقیت و ایده پردازی در سایت
کنار گذاشتن باید ها و نباید ها در طراحی
ترکیب بندی متفاوت با حفظ ساختار های اساسی و لازم سایت
شگفت زده نمودن مخاطبین با ایجاد نکات ریز در جزئیات طراحی
عکاسی آوانگارد و متفاوت از هنرمند و استفاده از آن در سایت
استفاده بهینه از قابلیت های مالتی مدیای وب سایت
استفاده از سبک های هنری و جنبش های هنری و تلفیق و یا استفاده از یکی از این سبکها متناسب با سبک هنرمند سفارش دهنده سایت
و در نهایت عبور از تمامی مرزهای تعریف شده که نشانه جسارت، اطمینان و درک بالای تیم ایده پرداز و سفارش دهنده دارد
طراحی سایت کارا با در اختیار داشتن هنرمندان گرافیست و ایده پردازان و دست اندرکار در جامعه هنری کشور توانسته قدمی کوچکی در طراحی های ابداعی و متفاوت برای هنرمندان و مشاهیر ایران زمین بردارد و سعی دارد تا همیشه بهترین و بالاترین خدمات را برای جامعه هنری کشور داشته باشد.

با توضیحات بالا به این تنیجه میرسیم که تنها قشری از جامعه که نباید از قالب های آماده و طراحی های از پیش تغیین شده استفاده نمایند هنرمندان هستند لارم به ذکر است ما برای طراحی هنری در گروه کارا برنامه ویژه داشته و سعی در پدید آوردن ظرافت ها و جلوه های تازه ای در این نوع طراحی داریم. البته این نکات به این معنی نیست که سایت هنری نباید به منظور جذب مخاطب بیشتر و افزایش ترافیک سایت به کار رود بلکه به این معناست که جامعه هدف این سایت کاملا با سایت های دیگر متفاوت می باشد.

ما افتخار داریم که در جمع مشتریان کارا بررگمردان و هنرمندان بزرگی هستند که به ایده ها و خدمات ما اعتماد نمودند و امروز تیم کوچک کارا را قابل دانسته و دیگر نه به عنوان مشتری بلکه به عنوان همراه در کنار ما هستند تا ما به وجودشان افتخار کنیم.



:: برچسب‌ها: موفقیت طراحی سایت هنری برای هنرمندان,رموز موفقیت طراحی سایت هنری,طراحی سایت هنری,طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

وضعیت اقتصادی استان خراسان رضوی

اقتصاد استان خراسان رضوی، تا حدودی وابسته به درآمد ملی نفت است. وضعیت اقتصادی استان هم به دلیل عواملی مثل برداشت بی رویه آب و خشک سالی، با مشکل جدی روبرو شده است. البته در سال های اخیر بخش صنعت استان پیشرفت خوبی داشته است. وجود مرقد مطهر امام رضا(ع) از جمله عوامل مهمی است که سبب رونق کسب و کار ها در این استان شده است.

طراحی وب سایت استان خراسان رضوی

طراحی وب سایت کی از مهم ترین عوامل رشد بسیاری از کسب و کار ها به صورت اینترنتی می باشد. استان خراسان رضوی نیز به سبب این که در زمینه های فرهنگی و مذهبی فعالیت های زیادی دارد می تواند یکی از بهترین بستر های گسترش وب سایت های اینترنتی در زمینه های مختلف از قبیل: فرهنگی، آموزشی و زیارتی باشد. امروزه استفاده از زبان های برنامه نویسی مختلف طراحی سایت مانند php ،asp ، پایتون و جاوا به سبب امکانات بسیار زیادی که در اختیار برنامه نویسان قرار می دهند گسترش بسیاری پیدا کرده است.

شرکت طراحی سایت در استان خراسان رضوی

امروزه شرکت های مختلفی در سطح کشور در زمینه طراحی سایت مشغول فعالیت هستند که هر کدام خدمات مخصوصی را به مشتریان خود ارائه می دهند. مشتریان بایستی برای طراحی وب سایت خود حتما به شرکتی دارای سابقه و مهارت کافی رجوع نمایند، زیرا اهمیت دادن به وب سایت اینترنتی در واقع نوعی اهمیت به گسترش دادن خدمات و کسب و کار کاربران است. شرکت طراحی سایت نوپرداز با بهره بردن از کادری مجرب و حرفه ای آماده  ارائه خدمات ویژه و تخصصی در زمینه های طراحی وب سایت ، طراحی فروشگاه های اینترنتی، طراحی اپلیکیشن های موبایلی و سئو و بهینه سازی وب سایت توسط موتور های جستجو آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز در استان خراسان رضوی می باشد.

منبع: سایت نوپرداز

طراحی سایت خراسان رضوی 



:: برچسب‌ها: طراحی سایت استان خراسان رضوی,طراحی سایت خراسان رضوی,طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

این نرم افزار قابلیت های فراوانی دارد که استفاده از آن ها کمک بسیار زیادی به بهبود وضعیت سئو وب سایت شما خواهد کرد. با Seolize می توانید تشخیص دهید کدام قسمت از وب سایت شما نیاز به بهبود دارد. نرم افزار Seolize برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو مثل google - bing - yahoo شما را راهنمایی می کند. از دیگر مزایای این نرم افرار می توان به داشتن ظاهری زیبا و کاربر پسند بودن آن اشاره نمود. در زیر لیستی از امکانات مختلفی که این نرم افزار در اختیار ما قرار می دهد آمده است: 

  • بررسی و چک کردن کدهای Meta Keyword, Meta Description و عنوان وب سایت
  • بررسی کلمات کلیدی و نمایش محبوبترین کلمات کلیدی و محاسبه کلمات
  • محاسبه کلمات کلیدی صفحات
  • چک کردن پیوند های سایت
  • چک کردن کدهای وب سایت
  • نمایش کدهای HTML وب سایت
  • تولید خودکار کلمات کلیدی - Meta Keyword
  • گرفتن خروجی از کلمات کلیدی
  • گرفتن خروجی از لینک ها
  • گرفتن خروجی از تصاویر
  • ایجاد نقشه سایت XML Sitemap Generator
  • مانیتور کردن رنکینگ سایت در Google, Bing
  • مانیتورکردن Back Link ها ( لینک های داده شده به سایت)
  • نمایش چارت گرافیکی از تمامی آمارها

دانلود Seolize_v2_53.zip

منبع: سایت نوپرداز https://nopardazco.com/blog/software/2



:: برچسب‌ها: نرم افزار تجزیه تحلیل وب سایت SEOLIZE,نرم افزار تجزیه تحلیل وب سایت,نرم افزار SEOLIZE,نرم افزار تجزیه تحلیل SEOLIZE ,
:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

اهمیت طراحی سایت استان قم

با توجه به وجود جنبه های توریستی مختلف در شهر قم، استفاده از نرم افزار های فروشگاه اینترنتی و طراحی وب سایت های اینترنتی از جمله ملزوماتی می باشند که می توانند به صاحبان کسب و کار های مختلف برای گسترش تبلیغات خود کمک نماید. بسیاری از زائران قبل از مسافرت کردن به شهر قم قصد دارند از مراکز خرید یا مراکز توریستی شهر قم اطلاعاتی پیدا کنند یا قصد رزرو و تهیه هتل یا مکانی برای سکونت خود را دارند که با استفاده از یک وب سایت مناسب می توان به آن ها در این زمینه کمک نموده است. بسیاری از صاحبان کسب و کار های اینترنتی در استان قم با بهره بردن از وب سایت های تجاری توانسته اند محدوده کسب و کار خود را گسترده تر نمایند. هتل ها، مراکز اقامتی، مراکز آموزشی، مراکز توریستی و گردشگری و مراکز فروش از جمله مهم ترین مراکزی هستند که می توانند برای افزایش مشتریان خود از یک وب سایت اختصاصی بهره گیرند.

عوامل موفقیت در طراحی سایت

می توان گفت مهم ترین عامل موفقیت در طراحی سایت در هر زمینه ای، هدفی است که بخاطر آن وب سایت ایجاد شده است. امروزه شاهد این هستیم که وب سایت های فراوانی بدون داشتن هدف خاصی شروع به فعالیت می کنند و پس از گذشت مدتی شروع به ایجاد دسته های مختلف و نامربوط می کنند. در واقع این کار نه تنها امتیاز منفی برای این مول وب سایت ها توسط موتور های جستجو به دنبال خواهد داشت بلکه سبب گمراهی موتور های جستجو از هدف و موضوع وب سایت شما می گردد.

منبع: سایت https://nopardazco.com/blog/company/71



:: برچسب‌ها: طراحی سایت در استان قم,طراحی سایت,طراحی سایت قم ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

مقدمه :
وب سایت اینترنتی یک شرکت یا سازمان، در واقع هویت آن واحد حقوقی در دنیای مجازی محسوب می شود ، این بدان معناست که همانگونه که شناسنامه یک فرد مبین هویت فردی وی در دنیای واقعی است و او را به این نام می شناسند، در دنیای مجازی نیز وب سایت یک سازمان یا شرکت، مبین هویت مجازی ایشان است و آن شخصیت حقوقی را به آن نام می شناسند. همانطور که اگر نام یک شخصیت حقیقی در دنیای واقعی لکه دار شود و آبروی وی دستخوش تهدید گردد، به اعتبار فرد در بازار تجارت لطمه خواهد زد، به همان شکل نیز چنانچه وب سایت اینترنتی یک شخصیت حقوقی هک شود و مورد تهدید امنیتی واقع شود، تجارت الکترونیکی ایشان دچار مشکلات زیادی خواهد شد. به عنوان نمونه با نگاه به آمار و ارقام موجود، می بینیم که با هربار هک شدن یا انتشار ویروس بر روی وب سایت اینترنتی شرکتهای بزرگی همچون یاهو یا گوگل ، ارزش سهام ایشان در بازار جهانی به شدت کاهش خواهد یافت .
اما چرا این اتفاق می افتد ، علت این امر این است که دیگر آنچه از طریق این سایت ها به مشتریان خود ارائه می گردد از قابلیت اطمینان برخوردار نیست . به دیگر سخن کاربران و مشتریان تجارت الکترونیک نمی توانند به این سیستم اطمینان نمایند و مبالغی را در این عرصه هزینه کنند . فرض کنید که کسی به شما می گوید که در بانکی سرمایه گذاری کن که سود بسیاری دارد ولی احتمال دارد پول تو را بدزدند !!!! . هر چقدر هم که این سرمایه گذاری سود آور باشد باز هم شما در چنین بانکی سرمایه گذاری نخواهید کرد . تجربیات زیادی نشان می دهد که بیشتر افراد سرمایه گذاری های کم بازده و مطمئن را بر سرمایه گذاری های پربازده و خطرناک ترجیح می دهند . از این جهت است که اینقدر بر امنیت وب سایت اینترنتی تاکید می شود .
در این مجال قصد دارم تا راه های مختلف هک شدن سایت ها و راه های پیشگیری از آن را بررسی نمایم. برای اینکه بدانیم چگونه باید امنیت یک سایت را برای مقابله با حملات امنیتی بهبود ببخشیم، ابتدا باید بدانیم که چگونه یک وب سایت، هک می شود. چرا که اساسا سایتی هک می شود که باگ امنیتی داشته باشد. باگ در لغت به معنای حفره و در اصطلاح هکر ها یعنی راه نفوذ به وب سایت و هک کردن آن می باشد. www.ParsCms.com
انواع هک :
ابتدا انواع راهکارهای نفوذ در سایت های اینترنتی را بررسی می کنیم. زیرا هک کردن، انواع مختلفی دارد، اما می توانیم به دو دسته کلی هک سمت سرور (Server Side) و هک سمت کاربر (Client Side) تقسیم کرد.

هک سمت کاربر، یعنی از خود کاربر، برای هک کردن او استفاده کنیم. مثلا هنگام ورود به میل باکس، پسورد وی را به دست آوریم، یا هنگامی که در حال وارد کردن اطلاعات کارت بانکی اش برای خرید اینترنتی است، به طریقی اطلاعات وی را به دست آورده و ذخیره کنیم. اما چگونه!؟ رایج ترین این نوع هک فیشینگ می باشد. فیشینگ یعنی ساختن یک صفحه کاملا شبیه صفحه ورود به ایمیل یا بانک و ... و کشاندن کاربر با ترفندهای خاص به آن صفحه. کاربر که نمی داند آن صفحه صفحه بانک یا یاهو میل نیست، براحتی اطلاعات خود را در اختیار هکر قرار می دهد.
راهکار جلوگیری از این شیوه هک : می بایست آموزش های لازم را به کاربران ارائه کرد تا به سطحی از آگاهی و هوشمندی برسند که هنگام وارد کردن اطلاعات شخصی خود مانند ایمیل و یا اطلاعات بانکی، حتما آدرس بار را چک کرده و از صحت آن اطمینان حاصل نمایند.
به عنوان نمونه، اگر می خواهید در https://mail.google.com لاگین نمایید، باید دقت کنید که اشتباها به سمت https://mail-google.com هدایت نشوید. این آدرس می تواند اطلاعات ایمیل و پسورد آن را براحتی به دست آورد!! چون این سایت هیچ ارتباطی به شرکت گوگل نداشته و صرفا در صدد به دست آوردن اطلاعات اشخاص می باشد.

هک سمت سرور که رایج ترین سبک هک سایت ها بوده و راهکارهای متعدد و انعطاف بیشتری دارد. این هک خود انواع مختلف دارد که مهمترینشان عبارتند از :
Xss
استفاده از شل
sql Injection
Lfi
Rfi

Xss :
طبق آمار 69 درصد سایت ها، به این باگ دچار می باشند و بنابراین یکی از مرسوم ترین باگ های موجود می باشد. البته باید گفت که از نظر امنیتی باگ مهمی به حساب نمی آید. اما کار این باگ این است که به کمک آن می توان بر روی کامپیوتر بازدیدکنندگان، کدهای JavaScript را اجرا کرد و کنترل برخی از اجزای کامپیوتر قربانی را در دست گرفت.

استفاده از شل :

Shell، یک فایل حاوی کدها و اسکریپت های مخرب است که هکر، آن را بر روی سرور یک سایت آپلود و اجرا می کند! آپلود این فایل از راه های مختلفی امکان پذیر است. مرسوم ترین راهکار آپلود شل در سایت ها، از طریق قسمت browse و آپلود فایل است که معمولا در سایت ها برنامه نویسی می شوند تا کاربران فایل ها یا تصاویر و عکس های شان را بارگزاری نمایند.
راهکار پیشگیری: یکی از کارهایی که می توانید جهت جلوگیری از اینگونه حملات انجام دهید، این است که فایل هایی که آپلود می شود را چک کرده و مثلا برای عکس ها فقط اجازه فایل های از نوع png,jpg,bmp,gif را بدهید.
روش دیگر آپلود فایل شل به این شکل است که : هکر با یک جستجوی ساده، نام هاست یا میزبان سایت را به دست آورده که مثلا شرکت X است. سپس بررسی می کند که علاوه بر سایت شما، چه سایت های دیگری بر روی سرور، میزبانی می شوند. هم اینک، عملیات هک آغاز می گردد، اما نه به وسیله سایت شما. بلکه سایت همسایه! چرا که برخی از سایت های موجود بر روی سرورهای هاست، بسیار غیر امن بوده و به راحتی نفوذپذیر است. نهایتا بعد از هک سایت همسایه ی شما، فایل شل را که از قضا کدگذاری شده (نا خوانا توسط آنتی ویروس) بر روی سرور آپلود کرده و دسترسی روت (کامل) اخذ می کند. (یعنی به تمام سایت های موجود بر روی سروری که میزبانی سایت شما را بر عهده دارد، دسترسی پیدا می کند) و آن ها را هک می کند.
شیوه پیشگیری : تنها راه قطعی پیشگیری از اینگونه حملات، استفاده از سرور اختصاصی می باشد که البته هزینه زیادی در بر خواهد داشت.

Sql Injection :

این نوع هک، عموما از طریق آدرس بار مرورگر انجام می شود. این نیز یکی از رایج ترین و قدیمی ترین روش های نفوذ در وب سایت های اینترنتی است که با چند دستور ساده تمام اطلاعات پایگاه داده را به دست هکر خواهد انداخت. برای انجام این نفوذ، از تزریق کد های sql استفاده می شوند. این نوع هک، از طریق صفحاتی از سایت صورت می پذیرد که دارای query string هایی می باشند. انجام می شود. اکثر برنامه نویسان به این نوع هک آگاهی داشته و معمولا مانع از استفاده هکر ها از این راه های نفوذ می گردند. اما هنوز هم وب سایت های فراوانی هستند که از این حفره بزرگ امنیتی رنج می برند.

راه جلوگیری از این شیوه : برای ممانعت از این روش، از stored procedure استفاده می شود و یا تمامی query string ها با استفاده از الگوریتم های خاص برنامه نویسی سنجیده شده و از تزریق کدهای SQL ممانعت خواهد شد.

Lfi و Rfi :

این باگ با بی احطیاتی برنامه نویس در استفاده از توابع Include و ... به وجود میاد. در اصل این توابع (include , require ... ) فایل یا صفحه ای را فراخوانی می کنند که عدم اعمال صحیح کنترل های لازم بر روی این توابع موجب بروز باگ Rfi یا حتی Lfi می شود.
هک Lfi یا Local File Inclusion یک نوع دسترسی Local به هکر برای مشاهده ی فایل های سرور می دهد ( یعنی به همه چیز بر روی سایت و "نه سرور" دسترسی حاصل می گردد!). همانگونه که بیان گردید باگ Lfi ریشه در اشتباهات برنامه نویسان در استفاده از توابعی همچون (Include ,require) دارد.
با استفاده یا به عبارت بهتر، سوء استفاده از این باگ، می توان اقدامات زیر را انجام داد :
اجرای دستورات مختلف از راه دور، با استفاده از لوگ های Apache
خواندن فایل های مهم سیستمی و اطلاع از config های سرور
پیشنهاداتی برای افزایش سطح امنیتی سایت ها :
تغییر نام فولدر ادمین : فولدر ادمین بهتر است، با نام admin نامگذاری نشده باشد و یک نام منحصر به فرد داشته باشد که صرفا مدیر سایت از این آدرس اطلاع یابد.
استفاده از قابلیت فولدر امن در کنترل پنل هاست : با عنایت به امنیت لحاظ شده در قابلیت Protected Directories هاست ، فولدر ادمین به صورت Secure Folder تعریف گردد ، لذا برای دسترسی کاربران به آن می بایست ، نام کاربری . کلمه عبور ویژه وارد گردد .
تعریف نام کاربری و کلمه عبور با شرایط و ویژگیهای خاص : با عنایت به تعریف نام کاربری . کلمه عبور امن ، نامهای کاربری و کلمات عبور استفاده شده در نرم افزار از قواعد زیر تبعیت نماید :
عدم استفاده از نام کاربری و کلمه عبور قابل حدس در وب سایتها
استفاده از مجموع کاراکتر ، حروف بزرگ و کوچک ، علایم و خط فاصله در نام کاربری و کلمه عبور
عدم اعطای Write Permission ، به فولدرهای سایت : چنانچه یکی از فولدر های سایت مانند فولدر image نیاز به مجوز write داشته باشد ، باید ابتدا در کد این مجوز اعطا شود و بلافاصله پس از انجام کار ، مجوز گرفته شود .
استفاده از Error Handler : زمانی که خطاهای نرم افزار ، به شکل مناسبی مدیریت نشوند ، در صفحاتی از سایت که دچار خطا یا اشتباه شده ، اطلاعات مهمی نمایش داده می شود که امکان سوء استفاده از آنها وجود خواهد داشت . می توان علاوه بر از کار انداختن خطاهای نرم افزار ، با استفاده هوشمندانه از قابلیت ارور هندلینگ و با نمایش پیغام های خطای سوری (غیر واقعی) ، هکرها را گمراه و سردرگم نموده و از هک سایت جلوگیری گردد .
تست و بررسی درستی ورودی های کاربر : با عنایت به اینکه ، معمولا بیشترین حمله هکرها به برنامه های تحت وب از طریق فرم ها ی تعاملی برنامه و کاربران صورت می پذیرد ، کلیه مقادیر ورودی کابران در فرمها ، هم به صورت client Side و هم به صورت Server Side اعتبار سنجی و ولیدیت شود .
جلوگیری از Cross site scripting یا XSS: در کلیه مداخل ورودی سایت مانند باکس جستجو ... ، سعی شود تا از تزریق Script در سایت جلوگیری گردد .
محافظت در برابر SQL Injection: در کلیه دستورات برقراری ارتباط با پایگاه داده سایت ، از SQL Injection ، ممانعت شده و به هیچ عنوان از تک کوتیشن یا دابل کوتیشن غیر مجاز استفاده نگردد .
استفاده از Stored Procedure به جای دستورات مستقیم SQL در کدنویسی : با عنیات به اینکه استفاده از Stored Procedure به جای دستورات اس کیو ال می تواند به افزایش امنیت و البته کارایی سایت کمک نماید ، در تمامی بخشهای سایت از Stored Procedure به جای SQL استفاده شود .
ممانعت از Injection flaws : در تمامی مداخل ورودی ، آدرس ها و URL های نرم افزار سعی گردد تا صرفاً کاراکترها و فرمتهای مجاز وارد شود و از هرگونه ورود کاراکترها یا حروف یا فرمتهای غیر مجاز در URL یا InputBox های نرم افزار جلوگیری شود .
ممانعت از Malicious file execution : در تمامی بخشهایی که به هر نحوی قرار است ، فایلی آپلود گردد ، فرمت فایل به صورت دقیق بررسی شده و در صورت غیر مجاز بودن فایل ، هم به لحاظ فرمت ( ASP , PHP , … ) و هم به لحاظ حجم و ... بررسی و اعتبار سنجی گردد .
ممانعت از بروزBroken authentication and session management : در تمامی بخشهای سایت سعی شود تا با رمزنگاری و استفاده از SSL ، مانع از دست رفتن Session و کوکی و یا نیمه کاره رها شدن آنها گردید.
Secure cryptographic storage: سعی کنید تا کلیه اطلاعات مهم مانند نام کاربری و کلمه عبور در نرم افزار به صورت رمزنگاری و اینکریپت شده ، ذخیره و جابجا شود .
جلوگیری از دیتا اسنیفرینگ : با تغییر جاوا اسکریپت نام کاربری و کلمه عبور هنگام ارسال از باکس لاگین در سایت ، سعی کنید با تغییر کلاینت ساید آن از دیتا اسنیفرینگ ممانعت کنید.
جلوگری از دسترسی بدون مجوز کاربران به صفحات بخش ادمین بدون لاگین : برخی از صفحات سایت (مانند صفحات بخش مدیریت) تنها در اختیار کاربرانی با دسترسی خاص است و طبیعتاً با تایپ مجدد آدرس آنها در مرورگر ، حق دسترسی مجدد به آن ، بدون ورود مجدد نام کاربری و کلمه عبور وجود نداشته باشد .
عدم استفاده از متغیرهای از پیش تعریف نشده در کد : رعایت برخی موارد امنیتی ریز ، در کد نویسی امنیت سایت را بالا می برد. منجمله می توان به عدم استفاده از متغیرهای بدون تعریف در هیچ کجای نرم افزار اشاره نمود .
ثبت ردپای کاربران و نظارت بر آن : با ثبت ردپای کاربران و تحت نظر گرفتن IP ایشان و نحوه حرکت در سایت و پارامترهایی مانند میزان صفحات درخواست شده در هر ثانیه به وسیله یک آی پی مشخص ، سعی در جلوگیری از موتور گذاشتن روی سایت و تخریب آن نمایید.

منبع: سایت https://parscms.com/Web-Articles/Web-Security/%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1--%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C_35434.html



:: برچسب‌ها: امنیت هنگام طراحی سایت,امنیت طراحی سایت های اینترنتی,امنیت سایت های اینترنتی,امنیت سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

اهمیت طراحی سایت استان تهران

با توجه به اینکه تهران پایتخت کشور ایران است، دارای جمعیت زیادی می باشد. مردم این شهر در زمینه های مختلفی مشغول کسب و کار هستند که استفاده از نرم افزار های فروشگاه اینترنتی و وب سایت اینترنتی می تواند به آن ها کمک بسیاری نماید.
بسیاری از مردم قبل از مسافرت کردن به تهران قصد دارند از مراکز توریستی و تفریحی و مراکز خرید شهر تهران اطلاعاتی کسب کنند و یا می خواهند برای سکونت خود هتل یا سوئت رزرو کنند و یا قصد سفارش آنلاین غذا دارند؛ بنابراین طراحی یک وب سایت مناسب می تواند به آن ها کمک زیادی نماید. بسیاری از افراد با استفاده از وب سایت برای کسب و کار خود توانسته اند کار خود را گسترش دهند. هتل ها، مراکز اقامتی، مراکز آموزشی، مراکز توریستی و گردشگری و مراکز فروش از جمله مهم ترین مراکزی هستند که می توانند برای افزایش مشتریان خود از یک وب سایت اختصاصی بهره گیرند.

شرکت طراحی سایت در استان تهران

شهر تهران به واسطه این که پایتخت کشور محسوب می شود و اغلب سرمایه داران بزرگ کشور در این شهر در حال رفت و وامد هستند و همچنین از نظر تکنولوژی نیز نسبت به استان های دیگر پیشرفت بیشتری داشته، در آن زمینه سرمایه گزاری و کار برای بسیاری از شرکت های طراحی سایت و فروشگاه های اینترنتی فرآهم آمده است. توجه به سوابق کاری شرکت و بهره گیری از متخصصان در زمینه طراحی سایت از جمله موارد مهمی است که مشتریان بایستی به آن توجه داشته باشند. شرکت طراحی سایت نوپرداز با بهره بردن از کادری مجرب و حرفه ای آماده  ارائه خدمات ویژه و تخصصی در زمینه های طراحی وب سایت ، طراحی فروشگاه های اینترنتی، طراحی اپلیکیشن های موبایلی و سئو و بهینه سازی وب سایت توسط موتور های جستجو آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز در استان تهران می باشد.



:: برچسب‌ها: طراحی سایت استان تهران,طراحی سایت تهران,طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1396 | نظرات ()