نوشته شده توسط : امامی

منظور از "بهترین شرکت طراحی وب سایت" چیست؟ چگونه یک شرکت به عنوان "بهترین شرکت طراحی وب سایت در دنیا" شناخته می شود؟ چه معیار هایی برای تشخیص این شرکت ها وجود دارند؟

قبل از این که متوجه شویم چگونه می توان یک شرکت را به عنوان بهترین شرکت طراحی سایت در نظر گرفت منظور از "بهترین شرکت طراحی وب سایت" چیست. ما در ابتدا به معرفی برخی شرکت هایی می پردازیم که به اعتقاد ما بهترین هستند و سپس به بررسی دلایل و معیار های بهترین شرکت طراحی سایت می پردازیم.

لیست بهترین شرکت های طراحی وب سایت

RAZORFISH

بهترین شرکت طراحی سایت 

کشور: آمریکا

دلیل: Razorfish یک وب سایت مسحور کننده ارائه می دهد که با خلاقیت کد نویسی شده است. مشتریان معروف این شرکت عبارتند از: مرسدس بنز، آئودی، والمارت و Southwest Airlines هستند.

PUBLICIS. SAPIENT

سایت برتر 

کشور: آمریکا

دلیل: شرکت Sapient، با تمامی شرکت های صنعتی مانند خدمات بهداشتی و مسافرتی، خودرو و خرده فروشی کار می کند. آن ها به مشتریان خود قول می دهند که فعالیت های تخصصی بی نظیری در زمینه کسب و کار ارائه دهند.

NORTH KINGDOM

برترین سایت سوئد

کشور: سوئد

دلیل: کار آن ها در وب سایت های Vodafone و Got Milk بسیار عالی بود که ما را تحت تاثیر قرار داد. با توجه به کیفیت کلی کار آن ها، ما بر این باور هستیم که آن ها از بهترین طراحان وب در دنیا هستند. مشتریان معروف آن ها تویوتا و Coke هستند.

22SQUARED

وب سایت کشور: آمریکا

دلیل: این شرکت چهارمین آژانس تبلیغاتی مستقل در ایالات متحده می باشد. بیشتر تمرکز این شرکت بر روی توسعه محتوا های خلاقانه است. از مشتریان مهم این شرکت می توان به هانز برانت، باشکین رابینز و GNC اشاره نمود.

ویژگی بهترین شرکت های طراحی وب سایت

تعریف بهترین شرکت طراحی وب سایت صرفا بر اساس طراحی نیست. نه تنها طراحی ذهنی نیست، بلکه غیر ممکن است که بتوانید همه شرکت های طراحی وب سایت را بر اساس تنها مجموعه معیارهای مشخصی ارزیابی کنید.

این به این معنی است که شما نمی توانید بر اساس تعدادی نمونه کار تعیین کنید که یک شرکت بهترین شرکت طراحی سایت است. ویژگی های دیگری هم وجود دارند که باید آن ها را در نظر گرفت. در ادامه به این شرح ویژگی ها پرداخته ایم:

برنده شدن جایزه طراحی

جوایز 

این مورد یکی از واضح ترین دلایل ما برای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت است. در این بین جوایز بین المللی و کشوری از اهمیت بالایی برخوردارند. همچنین جوایز متعددی در مناطق یا ایالت های خاص وجود دارد که می توانند به بهترین طراحی وب محلی داده شوند.

رویکرد نوآورانه

نوآوری 

از آن جا که طراحی وب سایت ها به طور مداوم در حال تغییر صنایع است، بهترین شرکت های طراحی وب سایت کسانی هستند که سایت های مشتریان خود را با آخرین تکنولوژی به روز نگه می دارند. حتی جالب ترین طرح ها نیز پس از چند سال از چشم افتاده می شوند. برای بهترین شرکت طراحی سایت مهم این است که ایده های خلاقانه ای را ارائه دهد که برای مشتریان منحصر به فرد، تازه و مناسب هستند.

برخی از شرکت ها ممکن است فکر کنند که به سادگی با به روز رسانی عناصر بصری رضایت مشتریان را به دست می آورند، اما نوآوری واقعی به معنای تغییر در همه اشکال است. بهترین شرکت های طراحی سایت باید به مشتریان خود متعهد باشند، تعهد واقعی به مشتریان به این معنی است که همیشه تمایل داشته باشند که بهترین باشند.

نمونه کار های پرفروش

طراحی وب سایت 

 

بهترین شرکت طراحی سایت باید طیف گسترده ای از نمونه کار ها را داشته باشند. برای کسب "بهترین شرکت طراحی سایت" عنوان شرکت باید نشان دهد که آنها در صنایع مختلف کار کرده اند. این وب سایت ها را فقط برای یک صنعت و حوزه خاصی طراحی کنید، کافی نیست. 

بهترین شرکت های طراحی وب سایت می توانند با ده ها مشتری از صنایع مختلف کار کنند که این نشان دهنده عناصر قوی همه کاره و سازگاری است. مشتریان می خواهند بدانند شرکت شما می تواند برای آن ها بهترین وب سایت ممکن را پیاده سازی کند یا خیر!

خدمات ارائه شده

خدمات طراحی سایت 

اگر فقط تمرکز را روی طراحی سایت بگذاریم، رتبه بندی بهترین شرکت های طراحی سایت کار آسانی خواهد بود. اما این برای ما کافی نیست. بهترین شرکت طراحی سایت باید بتواند چیزی بیش از طراحی سایت را به مشتریان خود ارائه دهد. ارائه طیف گسترده ای از خدمات برای پاسخگویی به تمام نیازهای مشتریان از بازاریابی اینترنتی گرفته تا توسعه کسب و کار، از جمله این موارد است.

سابقه موفقیت های شرکت

پشتیبانی 

بدون سوابق اثبات شده از موفقیت های شرکت نمی توان به راحتی آن را در لیست بهترین شرکت های طراحی سایت قرار داد. برای در نظر گرفتن یک شرکت باید به مشتریان بالقوه شرکت و رضایت آنان توجه داشت.

رشد شرکت

رشد شرکت  

همانند هر کسب و کار موفق، بهترین شرکت طراحی در جهان باید به طور مداوم در حال رشد و افزایش درآمد خود باشد. این ها هر دو نشانه هایی از توسعه مستمر هستند و شاخص های خوبی هستند که برای یک شرکت ارزشمند است. البته این به این معنی نیست که بزرگترین شرکت طراحی وب، بهترین است. بهترین شرکت طراحی وب سایت با رشد مشتریان خود، کارکنان، درآمد و سایر عناصر که به وضوح آنها را از رقبا جدا می کند، نشان داده می شود.



:: برچسب‌ها: بهترین شرکت طراحی وب سایت دنیا,شرکت طراحی سایت,بهترین شرکت طراحی وب سایت دنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

 

انتخاب کلمات کلیدی برای سئو سایت : با طراحی سایت وارد مرحله ای پر هیجان تجارت الکترونیک خواهید شد . تجارت در اینترنت بسیار لذت بخش خواهد برای شما بدون فعالیت فیزیکی زیاد می توانید بهترین در آمد را داشته باشید . اما طراحی سایت و راه اندازی پایگاه اینترنتی برای بازاریابی اینترنتی یکی از گزینه ها می باشد .  مهمترین بحث امروزه در بازاریابی اینترنتی جستجو در اینترنت توسط کاربران است .

سوالات زیادی در این زمینه مطرح خواهد شد که ما یک سوال را می پرسیم :

کاربران اینترنتی که شما هدف قرار دادید چه کلماتی را جستجو می کنند ؟

برای پاسخ به این سوال باید خیلی فکر کنیم ، تجربه داشته باشیم ، تجارت الکترونیک را بشناسیم . تیم بازاریابی اینترنتی و سئو و بهینه سازی کاکتوس تجربه ای گسترده در زمینه تجارت الکترونیک دارد لذا همیشه بهترین کلمات کلیدی برای کسب در آمد از وب سایت را برای شما پیشنهاد می دهد.

 

سئو و انتخاب کلمات کلیدی مناسب

برای اینکه شروع به بحث کنیم باید سئو رو خوب تعریف کنیم .

سئو چیست ؟

سئو فاکتور بزرگ بازاریابی اینترنتی است که بر روی وب سایت انجام می شود . سئو : راهکار افزایش رتبه وب سایت در نتایج جستجوی اینترنتی است .

و بسیاری از تعاریف دیگر که همه در این محور می باشند . اما سوال دیگری وجود دارد و آن اینکه :

سئو به چه صورت انجام می شود ؟

سئو بر روی کلمات کلیدی یک وب سایت تجاری یا هر وب سایتی که قصد تجارت الکترونیک دارد انجام می شود .تا  وب سایت در این کلمات به رتبه های بالای نتایج جستجو حرکت کند.

اما سوال آیا هر کلمه کلیدی برای کسب در آمد از وب سایت مناسب است ؟

جواب مسلما خیر است ، انتخاب کلمات کلیدی بر اساس جستجوی کاربران اینترنت باید تعیین شود . توجه داشته باشید که هر کلمه کلیدی که شما در نتایج جستجو بالا باشید لزوما برای شما کسب در آمد نخواهد داشت . بنابراین برای انتخاب کلمات کلیدی در حوزه فعالیت خود حتما با یک مشاوره سئو و بهینه سازی و همچنین یک بازاریابی اینترنتی راهنمایی بخواهید.

مشاوره سئو سایت کاکتوس وب جلسات مشاوره اول با هر کارفرما را به صورت رایگان ارائه می کند . همچنین مشاوره طراحی سایت و ساختار سایت  را به صورت رایگان برای شما ارائه می کند . برای آشنایی با سیستم انتخاب کلمات کلیدی مناسب با کاکتوس وب تماس بگیرید تا بهترین کلمات کلیدی و تجاری را برای شما پیشنهاد دهیم .

استفاده از ابزارهای گوگل برای انتخاب کلمات کلیدی

گوگل برخی از ابزارها را در اختیار کاربران برای انتخاب کلمات کلیدی قرار داده است . مانند : گوگل پلنر البته در سطح حرفه ای هم می توانید از روی گوگل ترند نیز قدرت کلمات کلیدی را تشخیص دهید و میزان جستجو را نیز آنالیز کنید.
البته در سئو سایت کاکتوس وب بهترین راهکار را برای انتخاب کلمات تجاری برای شما داریم . برای این کار ابزارهای زیادی طراحی شده اند ولی هر یک از آنها باگهای خودشان را دارند. و نمیشه به صورت دقیق نتیجه گرفت که درست اعلام می کنند یا نه . در نهایت همان تجربه کار اهمیت بالایی دارد.

آیا سئو مستقیما روی کلمات کلیدی وب سایت اعمال می شود ؟

خب در اینجا به این می رسیم که سئو یک راه کار است ، یعنی رعایت برخی از فاکتورهای مورد نیاز برای جستجوگرها با اصول و قواعد خودش تا بتواند وب سایت را به راحتی تجزیه و تحلیل کند. بنابر این اینکه سئو مستقیما بر روی کلمات کلیدی انجام شود یا اینکه بر روی کلمات فرعی باید سئوکار این را تشخیص دهد . به زودی در کاکتوس وب آموزش کامل سئو و بهینه سازی وب سایت از صفر تا صد ارائه خواهد شد. در آنجا در بخش سئو کلمات سخت تمام این موارد با جزئیات گفته خواهد شد. لذا از کاربران عزیز می خواهم صبر پیشه کنند تا ما تمام آموزش را تکمیل کنیم تا برای شما دوستان وب مستر ارائه کنیم .

منبع



:: برچسب‌ها: کلمات کلیدی برای سئو سایت , سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

طبق تحقیقاتی که کارشناسان انجام داده اند، پیش بینی می شود تا سال 2021، فروش جهانی فروشگاه های اینترنتی به بیش از 4.48 تریلیون دلار افزایش یابد که بیشتر از دو برابر میزان سال 2017 می باشد. هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی اگر به یک سری قوانین و استراتژی های UX و UI توجه داشته باشید، این امر می تواند فروش بیشتر محصولات شما را در پی داشته باشد. روند خرید کاربر از فروشگاه اینترنتی شما اگر به درستی اجرا گردد، سبب خرید بیشتر از فروشگاه خواهد شد. روند کلی کشف و خرید کالا از وب سایت شما شامل مراحل زیر است: 

  • کشف وب سایت
  • جستجوی محصولات
  • صفحه محصول
  • سبد خرید
  • وارسی محصولات
  • تایید سفارش

در این مقاله به این نکات مهم می پردازیم و به نحوه طراحی یک فروشگاه اینترنتی ساده، لذت بخش و بی درد سر خواهیم پرداخت.

کشف وب سایت 

برند باید به وضوح قابل مشاهده باشد

جالب است بدانید که اولین تصورات از وب سایت شما در ذهن بازدید کنندگان تنها در طی 50 میلی ثانیه ایجاد می شود. یک فروشگاه اینترنتی نیاز به جلب توجه کاربران زیادی دارد و نمایش و دسترسی سریع محصولات از مهم ترین عوامل رشد آن ها در این زمینه خواهد بود.

برند فروشگاه اینترنتی 

اطلاعات CTA

CTA مخفف عبارت Call To Action می باشد که برای تشویق و جذب کاربران برای انجام عمل خاصی است. هنگامی که بازدید کنندگان به صفحه اصلی وب سایت شما وارد می شوند، با استفاده از محتوایی به موقع به آن ها احترام بگذارید و از اطلاعات CTA جای درست استفاده کنید. بعنوان مثال با استفاده از بنر های بزرگ برای یک رویداد خاص همراه با یک CTA مناسب می توانید کاربران را به مرحله بعدی در فرآیند خرید منتقل نمایید. هنگام ایجاد CTA ها، عبارات عمومی مانند «شروع کنید» که به آن ها اطلاعاتی درباره مرحله بعد نمی دهد را حذف کنید.

به عنوان مثال وب سایت زیر از یک CTA شامل عبارت «هدایای فروشگاه» استفاده کرد که به کاربران پیشنهاداتی برای خرید هدایا می دهد.

CTA در طراحی فروشگاه اینترنتی 

استفاده از صفحات فرود برای سئو

با پیوند دادن عبارات مورد جستجو کاربران در جستجوگر گوگل به صفحات فرود وب سایت فروشگاهی، شما می توانید کاربران را به سمت یک محصول ویژه جذب نمایید. وقتی کاربری در حال جستجو یک محصول است به احتمال زیاد قصد خرید آن را دارد و ایجاد یک صفحه سفارشی برای خرید محصول مورد نظر کاربر می تواند شانس شما را برای فروش محصول و افزایش مشتری بیشتر کند. 

سئو فروشگاه اینترنتی 

جستجوی محصولات

جستجوعمومی در صفحات سایت

در حالی که استفاده از جستجو های عمومی در وب سایت های فروشگاهی بسیار ضروری است اما هنوز هم سایت هایی را مشاهده می کنیم که از این ابزار استفاده نمی کنند و یا اگر هم استفاده می کنند ابزار جستجو آن ها به درستی بهینه سازی نشده است. اکثر مردم می دانند به دنبال چه محصولی هستند و با وارد کردن اطلاعاتی مانند نام، شماره مدل و... در قسمت جستجو سایت آن را با سرعت بیشتری پیدا می کنند.

جستجو محصول 

افزایش تمایل به خرید در بازدید کنندگان

بسیاری از فروشندگان یک محصول خاصی را برای پیشنهاد دادن به کاربران در ذهن دارند. بسیار از افراد هستند که در وب سایت شما جستجو می کنند. این افراد اغلب به دنبال چیز خاصی نیستند ولی به آرامی وب سایت شما را بررسی می کنند تا ببیند چیز جالبی در آن وجود دارد یا خیر!

فروشگاه های اینترنتی می توانند با نشان دادن جدید ترین و بهترین محصولات خود به آن ها اجازه دهند تا به راحتی و به سرعت آن دسته از محصولات را مشاهده نمایند.

خرید از فروشگاه اینترنتی 

استفاده از فیلتر ها

هنگام ایجاد فیلتر، به جای محدود کردن گزینه ها به معیارهای عمومی مانند اندازه، رنگ یا قیمت، فیلتر های مناسبی را برای دسته های خاصی که برای محصولات فروخته شده وجود دارند، اضافه کنید. هنگامی که کاربر فیلتری را اعمال می کند بلافاصله باید شاهد تغییرات آن در UI و ظاهر سایت باشد. همچنین کاربر باید بتواند برخی فیلتر ها را به راحتی حذف نماید. 

در تصویر زیر مشاهده می کنید که سایت Asos طیف دقیقی از فیلترها را برای هر دسته نشان می دهد و به وضوح نشان می دهد که کدام فیلترها استفاده شده است.

فیلتر های فروشگاه اینترنتی 

صفحه محصول

اقدامات مهم را واضح نمایش دهید

کاربر نباید هنگام انجام یک کار مهم مانند افزودن یک محصول به سبد خرید، تعجب کند. نمایش اقداماتی مهم مانند «افزودن به سبد خرید» به عنوان دکمه و قرار دادن آن ها در مکان برجسته روی صفحه از جمله مهم ترین این عوامل است. 

نمایش واضح اقدامات مهم 

ارائه اطلاعات دقیق محصول

از عکس های با کیفیت بالا و حرفه ای برای نمایش محصولات استفاده کنید و شرحی مفصل از محصول را برای کاربران ارائه دهید. ابتدا مهم ترین اطلاعات را به آن ها ارائه دهید و سپس در پایین صفحه اطلاعات دیگر را اضافه کنید.

اطلاعات محصول 

کسب اعتماد مشتریان

در مورد گزینه های حمل و نقل، در دسترس بودن محصول و سیاست های بازگشت پول مشتریان از ایجاد حدس منفی در مشتریان جلوگیری کنید. به آن ها اطمینان بدهید که تمام این اطلاعات به راحتی در دسترس است و چگونه می توانند پول خود را پس بگیرند. 

کسب اعتماد مشتری 

ایجاد اثبات اجتماعی

تحقیقات دانشمندان نشان داده است که با استفاده از اثبات اجتماعی افراد تحت تاثیر رفتار دیگران قرار می گیرند. صاحبان فروشگاه های اینترنتی می توانند با اضافه کردن رتبه بندی های مشتریان، بررسی ها و نظرات آن ها خود را به بازدید کنندگان اثبات کنند.

اثبات اجتماعی 

سبد خرید

نمایش خلاصه سفارش

قبل از آن که مشتری خرید خود را به پایان برساند یک خلاصه از دستورالعمل های تعیین شده که شامل اقلام خریداری شده، مقدار و قیمت هر یک از اقلام و کل سفارش است، به آنها نشان دهید. همچنین به کاربران اجازه دهید برای ویرایش یا حذف موارد دلخواه خود از این قسمت استفاده کنند.

نمایش فروشگاه اینترنتی 

وارسی محصول

دسترسی دادن به کاربران مهمان 

اجازه دهید کاربران به عنوان مهمان وارسی محصول مورد نظر خود را انجام دهند. موانع اضافی مانند ایجاد یک حساب کاربری یا گزینه ورود را حذف کنید. 

دسترسی کاربران 

بازخورد در طول فرایند پرداخت

استفاده از یک نوار پیشرفت به مشتریان کمک خواهد کرد تا بدانند چقدر از فرآیند خرید آن ها تکمیل شده است. مثلا وب سایت اپل از یک پروگرس بار برای نشان دادن مقدار پیشرفت فرآیند خرید مشتریان استفاده می کند.

نمایش پیشرفت مراحل سفارش 

استفاده از روش های پرداخت متداول

سعی کنید از روش های پرداخت متداولی که برای کاربران محبوب تر و قابل اعتماد تر است استفاده کنید. به عنوان مثال PayPal برای کاربرانی که نمی خواهند اطلاعات کارت اعتباری خود را تحویل شما دهند مناسب است.

خرید از فروشگاه اینترنتی 

تایید سفارش

نمایش تأیید سفارش دقیق پس از خرید

هنگامی که مشتری خرید را تکمیل می کند، تأییدیه ای را که شامل پردازش پرداخت های موفق و جزئیات تحویل مانند آدرس، روش تحویل و تاریخ تحویل است، به آنها ارائه دهید.

تایید سفارش محصول 

ارسال سفارش و به روز رسانی مراحل از طریق ایمیل

علاوه بر صفحه تایید سفارش، ارسال ایمیل به کاربر به اطلاع یافتن وی از وضعیت خرید محصول کمک می کند. تمام مشتریان باید ایمیل تأیید را دریافت کنند، این به ویژه در مواردی است که کاربران به عنوان مهمانان سفارش خود را ثبت کرده اند و در وب سایت فروشگاه حساب ندارند تا سفارشات گذشته خود را بررسی کنند.

فروشگاه های اینترنتی روز به روز در حال رشد هستند و کسانی که اهمیت UX را تشخیص می دهند، بهترین روش ها را دنبال خواهند نمود و می توانند در رقابت باقی بمانند.

ترجمه از سایت toptal



:: برچسب‌ها: استراتژی طراحی فروشگاه های اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

با افزایش محبوبیت و پیشرفت تکنولوژی، طراحی وب سایت کاربردی و جذاب برای هر کسب و کاری ضروری به نظر می رسد. فرآیندی که از آن طریق یک وب سایت مناسب، اپلیکیشن های موبایل یا سیستم های مشابه ایجاد می شوند، به عنوان توسعه وب سایت شناخته می شوند. یکی از جنبه های کامل تر توسعه وب سایت، برنامه نویسی وب است که به کمک زبان های برنامه نویسی به دست می آید. زبان های توسعه وب سایت، پلتفرم هایی هستند که دستور العمل ها و اقدامات برای ارتباط با یک ماشین را ایجاد می کنند. در این مقاله ما بیشتر به 1) توسعه وب و زبان های برنامه نویسی و همچنین 2) بررسی محبوب ترین زبان های برنامه نویسی در دنیا خواهیم پرداخت. 

طراحی وب سایت 

توسعه وب سایت: مقدمه

توسعه وب یک اصطلاح است که برای اشاره به روند طراحی یک وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد، چه یک صفحه وب سایت ساده باشد و چه یک سامانه شامل صفحاتی پیچیده باشد. توسعه وب سایت برخی اقدامات مانند طراحی وب، ایجاد محتوا، برنامه نویسی، وظایف امنیتی شبکه و همچنین اسکریپت سمت سرور و غیره را شامل می شود. به منظور دنبال کردن طراحی وب سایت به عنوان یک حرفه، یکی از مهم ترین چیزهایی که باید در نظر بگیرید، داشتن مهارت در زبان های برنامه نویسی است.

زبان برنامه نویسی چیست؟
یک زبان برنامه نویسی برای کنترل عمل کردهای یک ماشین استفاده می شود. یک زبان برنامه نویسی به گونه ای طراحی شده است که از طریق دستورالعمل های آن بتوان با یک سیستم کامپیوتری ارتباط برقرار نمود. از زمان اختراع کامپیوترها، هزاران زبان برنامه نویسی ایجاد شده است و هر ساله نیز بر تعداد آن ها افزوده می گردد.

یک زبان برنامه نویسی به طور کلی به دو جزء تقسیم می شود که شامل معنا شناسی و نحو است. نحو یا همان سینتکس (syntax) به معنی نگارش و قرار گیری کلمات به صورت درست در نوشته ها می باشد. Sematics یا معنا شناسی در واقع مفهومی است که به ساختار های نحوی زبان می دهیم. مثلا جمله "علی به مدرسه رفت" از نظر نگارشی درست است و قواعد هم به درستی رعایت شده است ولی جمله "علی رفت به مدرسه" اشکال نحوی یا Syntax دارد چون در زبان فارسی محل قرار گرفتن فعل در آخر جمله است.

ویژگی های یک زبان برنامه نویسی

در زیر سه ویژگی اصلی زبان های برنامه نویسی که شما باید بدانید توضیح داده ایم:

  • انتزاع (Abstractions): اکثر زبان های برنامه نویسی دارای قوانین خاصی هستند که به ما کمک می کنند ساختار داده ها را تعریف یا علامت گذاری کنیم و همچنین نحوه اجرای دستورات را کنترل کنیم. این قوانین به صورت انتزاعی به کار رفته است. اصل انتزاع در بعضی موارد به عنوان توصیه هایی است که به یک برنامه نویس وب داده شده، تا بتواند به درستی از انتزاع ها استفاده نماید.
  • تابع و هدف (Function and target): هنگام استفاده از یک زبان برنامه نویسی، علاوه بر انجام کد نویسی خود شما به ابزار هایی نیاز دارید که از طریق آن ها سیستم کامپیوتری بتواند الگوریتم ها را کنترل کند و محاسبات را انجام دهد. کامپیوتر همچنین کنترل دستگاه های خارجی مرتبط با آن مانند چاپگر، روبات و غیره را در اختیار دارد. بنابراین تعریف کامل زبان برنامه نویسی شامل یک توضیح یا یک دستگاه یا پردازنده ای است که برای آن زبان ایده آل شده است. این یکی از دلایلی است که چرا زبان های برنامه نویسی با زبان های انسانی تعامل متفاوت هستند!
  • قدرت بیان (Expressive power): زبان های برنامه نویسی اغلب بر اساس محاسباتی که توانایی انجام آن ها را دارند دسته بندی می شوند. این قدرت بیان یکی دیگر از ویژگی های زبان های برنامه نویسی است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

عواملی که در انتخاب یک زبان برنامه نویسی باید به آن ها توجه کرد

از آن جایی که انواع مختلفی از زبان های برنامه نویسی وجود دارند، انتخاب یک زبان مناسب و یا ترک کردن یک زبان دیگر برای توسعه دهندگان کار آسانی نخواهد بود. در زیر فاکتور های خاصی را برای تصمیم گیری در این زمینه شرح داده ایم:

  • پلتفرم هدف: اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که برنامه شما در کجا اجرا خواهد شد. زبان های برنامه نویسی قادر نیستند که در هر سیستم عاملی اجرا شوند. مثلا یک برنامه نوشته شده توسط زبان C برای اجرا بر روی ویندوز و سیستم های مبتنی بر لینوکس به کامپایلر  نیاز خواهد داشت. 
  • کارایی: کامپایلرهایی که با زبان مورد نظرتان مناسب هستند، باید کارآمد باشند، تا زبان سریع اجرا شود.
  • انعطاف پذیری و عملکرد: زبان انتخابی شما باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا بتوانید برنامه ها یا ویژگی های بیشتری را در آن اضافه کنید. همچنین عملکرد کلی آن باید به تناسب و میل شما باشد.
  • دسترسی به کتابخانه ها: باید یک کتابخانه ای وجود داشته باشد که قادر به حل مشکلات برنامه نویسی شما باشد.
  • اندازه پروژه: دو نوع برنامه نویسی وجود دارد: بزرگ و کوچک. شما باید یک زبان را انتخاب کنید که می توان پروژه را با آن پیاده سازی نمود و برای اندازه پروژه مناسب باشد.
  • بیان و زمان تولید:  اطمینان حاصل کنید که زبان بسیار خوانا و واضحی را انتخاب می کنید و زمان تولید برنامه ها و یا کد ها برای شما خیلی نامناسب نباشد.
  • پشتیبانی از ابزار: سعی کنید از زبانی استفاده کنید که ابزار ها و روش های مختلفی را برای کنترل و پیاده سازی پروژه ارائه می دهند.

محبوب ترین زبان های برنامه نویسی

زبان برنامه نویسی 

جهان زبان های برنامه نویسی بسیار گسترده و شناخته شده است ولی یادگیری هر یک از این زبان های برنامه نویسی نه عملی است و نه امکان پذیر خواهد بود. اگر شما یک توسعه دهنده هستید که علاقمند به یادگیری مفاهیم مفید و محبوب هستید، ابتدا باید بدانید که این هزاران زبان برای یادگیری کدام اند؟ فهرست 15 زبان برنامه نویسی برتر در سال جاری به ترتیب در زیر آورده شده است و مشخص است که جاوا اسکریپت محبوب ترین آن ها می باشد:

  1. jаvascript
  2. Java
  3. Python
  4. CSS
  5. PHP
  6. Ruby
  7. C++
  8. C
  9. Shell
  10. C#
  11. Objective C
  12. R
  13. VimL
  14. Go
  15. Perl

حال به بررسی جزئیات بیشتری درباره برترین زبان های برنامه نویسی می پردازیم:

جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یکی از محبوب ترین و پویا ترین زبان های برنامه نویسی برای طراحی وب سایت است. این زبان قادر به دستیابی به چندین چیز است، از جمله کنترل مرورگر، ویرایش محتوا در یک سند نمایش داده شده، اجازه دادن به اسکریپت های سمت سرویس گیرنده برای برقراری ارتباط با کاربران و همچنین ارتباطات غیر همزمان. جاوا اسکریپت به طور گسترده و موثر در ایجاد برنامه های کاربردی دسکتاپ و همچنین برای توسعه بازی ها استفاده می شود. 

یکی از بهترین چیزهایی که در مورد جاوا اسکریپت برای شما به عنوان یک توسعه دهنده یا صاحب وب سایت وجود دارد، این است که جاوا اسکریپت یکی از چند زبان برنامه نویسی است که توسط همه مرورگرهای بزرگ بدون نیاز به کامپایلرها یا افزونه ها پذیرفته شده و پشتیبانی می شود. همچنین می تواند در سیستم عامل هایی که مبتنی بر وب نیستند، مانند ویدجت دسکتاپ کار کند. همچنین جاوا اسکریپت از سبک های برنامه نویسی تابعی (functional) و شی گرا (object-oriented) پشتیبانی می کند.

جاوا

جاوا یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی بسیار محبوب و گسترده است که می توانید از آن برای توسعه وب سایت ها استفاده نمایید. این زبان شی گرا، مبتنی بر کلاس ها و سنکرون است که توسط Sun Microsystems در دهه 1990 توسعه داده شد. از آن به بعد، زبان جاوا بیشترین زبان مورد استفاده است که همچنین به عنوان یک پلتفرم استاندارد برای شرکت ها و چندین توسعه دهنده موبایل و بازی در سراسر جهان کار می کند. برنامه طراحی شدهتوسط جاوا در سراسر انواع مختلف سیستم عامل ها کار می کند. این بدان معنی است که اگر یک برنامه در سیستم عامل Mac نوشته شده باشد، می تواند بر روی سیستم عامل های مبتنی بر ویندوز نیز اجرا شود.

هر زبان با مأموریت و هدف مشخصی ایجاد می شود. در زیر پنج اصل عمده یا اهداف ذکر شده در هنگام ایجاد زبان جاوا در نظر گرفته شده است:

  • این زبان باید یک زبان برنامه نویسی امن و قوی باشد
  • این زبان باید یک زبان شی گرا و ساده باشد.
  • این زبان باید قادر به اجرا با کارایی بالا باشد.
  • این زبان باید به صورت چند نخی، پویا و تفسیر شده باشد.
  • این باید قابل انتقال و معماری بی طرف (architecture-neutral) باشد. (جاوا برای پشتیبانی از برنامه های کاربردی در شبکه طراحی شده است. به طور کلی، شبکه ها از انواع مختلفی از سیستم های مختلف با معماری CPU و سیستم عامل تشکیل می شوند. برای فعال کردن یک برنامه جاوا برای اجرا در هر نقطه از شبکه، کامپایلر یک قالب پرونده شئ معماری را تولید می کند، کد کامپایل شده در بسیاری از پردازنده ها قابل اجرا است. تولید نرم افزاری که روی تمام سیستم عامل ها اجرا می شود تقریبا غیرممکن است. با جاوا، همان نسخه از برنامه در تمام سیستم عامل ها و پلتفرم ها اجرا می شود.)

پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی بسیار کاربردی و جامع است که در طبیعت پویا است. پویایی در طبیعت به این معنی است که شما به عنوان یک توسعه دهنده می توانید بدون نیاز به یک کامپایلر کدهای خود را بنویسید و آن را اجرا کنید. طراحی این زبان به گونه ای است که از خوانایی کد پشتیبانی می کند، به این معنی که نحو یا سینتکس آن به گونه ای است که تنها چند خط کد برای بیان یک نکته یا یک مفهوم لازم است. این سطح خوانایی کد در مورد جاوا و ++C و غیره نیز امکان پذیر است. هدف از توسعه دهندگان این زبان آن بود که از آن لذت ببریم!

پایتون یک زبان سطح بالا و پیشرفته است که یادگیری و درک آن برای مبتدیان آسان خواهد بود. برخی از برنامه هایی که توسط پایتون طراحی شده اند Rdio، Instagram و Pinterest هستند. علاوه بر این، برخی از پلتفرم های دیگر که توسط پایتون پشتیبانی می شوند، جانگو، گوگل، ناسا و یاهو و غیره هستند. برخی از ویژگی های دیگر این زبان عبارتند از: مدیریت خودکار حافظه، کتابخانه بزرگ، سیستم پویا و حمایت از بسیاری از پارادایم ها.

ترجمه از سایت cleverism



:: برچسب‌ها: برترین زبان های برنامه نویسی طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

یک وب سایت نمی تواند فقط از طریق طراحی مناسب و محتوا تحریک کننده به موفقیت برسد. این موضوع به یک سبکی محتاج است تا کاربر به آسانی بتواند به قابلیت های مختلفی که در وب سایت شما قرار دارد دسترسی پیدا کند. ما این را درک می کنیم که افراد مختلف سبک های متفاوتی را ترجیح می دهند اما این به این معنا نیست که این موضوع هیچ قاعده و اساسی نداشته باشد. برای طراحی سایت حرفه ای رعایت موارد زیر ضروری است و سبب افزایش بازدید کنندگان و مشتریان شما خواهد شد.

استفاده از کلمات کلیدی در صفحه اصلی سایت

خیلی کم امکان دارد پیش بیاید که یک بازدید کننده همه کلمات موجود در صفحه اصلی وب سایت شما را مطالعه کند، بنابراین بهتر است به جای توجه داشتن به تعداد کلمات موجود در وب سایتتان بر روی جذابیت و اصلی بودن آن کلمات توجه داشته باشید. سعی کنید از آیکون های مختلف برای برقرای ارتباط بهتر با بازدید کنندگان از وب سایتتان استفاده کنید.

طراحی

طراحی سلسله مراتبی سایت

یکی از با اهمیت ترین اصولی که طراحان باید در طراحی صفحات وب سایت به آن توجه نمایند تهیه منو ها و نوار های ابزار به صورت سلسله مراتبی می باشد. با استفاده از این روش تنها چند ثانیه ممکن است زمان ببرد تا نظر بازدید کننده را جلب کرده و او را از محتوای وب سایت تان آگاه نمایید. تلاش کنید در این طراحی سلسله مراتبی رنگ، کنتراست، اندازه و فاصله را با تشدید بیشتری به کار ببرید تا بیشتر نظر مشتریان را جلب کند.

ساخت محتوایی با خوانایی مناسب

خوانایی مشخص می کند که تشخیص دادن چه کلمات، جملات یا عباراتی برای مردم آسان تر است. زمانی که خوانایی سایت شما بالا باشد، بازدید کنندگان به راحتی خواهند فهمید که در وب سایت شما چه اطلاعاتی قرار دارد.

چیزی را که نمی توانید ببینید، نمی توانید آن را بخوانید: وب سایت های اولیه فونت های کوچک داشتند، اما در طول زمان، مردم متوجه شدند که فونت های ۱۲pt برای خواندن مطالب آنلاین وب سایت ها دشوار است. سعی کنید از فونت ها و اندازه های مناسب در نوشته های وب سایت خود استفاده نمایید.

فونت Serif در مقابل فونت Sans Serif: در خانواده فونت ها، Serif به فونتی گفته می شود که در انتهای حروف آن زائده های اضافی وجود داشته باشد و Sans Serif نیز فونتی است که فاقد این گونه زائده ها می باشد. شما ممکن است هنوز خانواده فونت مورد نظر خود را انتخاب نکرده باشید. درست است استفاده از فونت های فانتزی و منحنی دار جالب باشد اما باید شما راحت خوانده شدن مطالب وب سایتتان، توسط بازدید کنندگان را در نظر بگیرید.

از فونت های زیادی استفاده نکنید: تجربه نشان داده است که استفاده کردن از بیش از سه فونت در یک وب سایت کار درستی به نظر نمی آید. البته در برخی پروژه ها ممکن است شما مجبور باشید از فونت های زیادی استفاده کنید ولی در وب سایت های معمولی انجام این کار می تواند به خوانایی وب سایت شما آسیب برساند.

خوانایی سایت

ناوبری آسان وب سایت

یکی از نکات با اهمیت در وب سایت ها، ناوبری مناسب آن ها می باشد که می تواند به بازدید کنندگان در یافتن محتوا مورد نظرشان کمک زیادی نماید. یک سایت با ناوبری مناسب می تواند به موتور های جستجو کمک نماید تا ساختار وب سایت شما را راحت تر درک کنند. توجه به نکات زیر می تواند تاثیر زیادی برای افزایش بهبود ناوبری سایت شما داشته باشد:

  • تلاش کنید لوگوی خود را به صفحه اصلی پیوند بزنید، این یک روش مهم است که بازدید کنندگان شما می توانند از آن استفاده کرده و شما نیز کلیک های با ارزشی را از آن ها برای وب سایت خود به دست آورید.
  • منو خود را در بخش هدر سایت قرار دهید و سعی کنید دسته بندی آیتم های آن بر مبنای اهمیت هر موضوع مشخص گردد.
  • فوتر سایت، آخرین بخش از وب سایت شما می باشد که دیده می شود، پس سعی کنید تمام لینک های با اهمیت خود را در آن قرار دهید. همچنین سعی کنید فوتر شامل یک نسخه کوتاه از منوی شما، آیکون های اجتماعی و لینک های مهم دیگر (شرایط استفاده / FAQ / تماس / وبلاگ و غیره) باشد.

طراحی واکنش گرای وب سایت

هنگام طراحی وب سایت خود باید توجه داشته باشید که شما به یک نسخه تلفن همراه نیز برای وب سایت خود نیاز خواهید داشته. با توجه به افزایش روز افزون استفاده مردم از تلفن های همراه و افزایش آمار کاربران تلفن های همراه توسط موتور های جستجو به نظر می رسد استفاده از وب سایت های واکنش گرا ضروری باشد.

منبع: طراحی سایت نوپرداز



:: برچسب‌ها: طراحی وب سایت حرفه ای ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

آیا می دانید که شما به صورت میانگین هر چند دقیقه یک بار به تلفن همراه هوشمند خود نگاه می کنید و از آن استفاده می نمایید؟ بر اساس آمارهای ارائه شده توسط مرکز آمار و تحقیقات بین الملل ، افرادی که از تلفن های همراه هوشمند استفاده می نمایند در روز چیزی حدود 2617 بار به صورت میانگین گوشی تلفن همراه خود را لمس می کنند و جالب است بدانید که میانگین روزانه استفاده از تلفن همراه که توسط این موسسه تخمین زده شده است چیزی در حدود 145 دقیقه در روز می باشد.
خب به نظر می آید که برای برنامه نویسان تلفن های همراه و بازاریابان دیجیتال خبر خوبی باشد ، زیرا اگر بخواهیم به این آمار و ارقام استناد کنیم اکنون زمان آن رسیده است که برنامه نویسی برای تلفن های همراه و بازاریابی کاربران هدف از طریق تلفن های همراه را آغاز نماییم. جالب است بدانید که کاربران موبایل از جمله فعال ترین و در دسترس ترین کاربران به حساب می آیند و بازاریابی از جامعه هدف کاربران تلفن های همراه کاری آسان و در عین حال بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
مزیت کاربران هدف موجود در میان کاربران تلفن های همراه آن است که شما می توانید آنها را به سادگی از طریق اپلیکیشن های تلفن همراه بیابید و می توانید آنها را به سادگی مجاب کنید که از محصولات شما دیدن کنند و آنها را یکبار امتحان نمایند و سپس می توانید آنها را مجاب کنید که از شما خرید کنند و یا در مجموعه اعضای گروه ها و شبکه های شما عضو شوند.
بازاریابی تلفن ها همراه هر روز رو به پیشرفت است و این تلفن های همراه دنیای بازاریابی دیجیتال را متحول کرده است و بخش عمده ای از بازاریابی دیجیتال را به خود اختصاص داده است. بسیاری از صاحبان برندهای مختلف امروزه به جدیدترین تکنولوژی بازاریابی ، یعنی اپلیکیشن های موبایل روی آورده اند و می خواهند که از این تکنولوژی برای بازاریابی های خود استفاده نمایند تا بتوانند برند خود را به کاربران بشناسانند و مشتریان بیشتری برای خود جذب کنند.
پس اگر شما نیز می خواهید از این فرصتی که در عرصه بازاریابی دیجیتال ایجاد شده است استفاده نمایید و از مزایای اپلیکیشن های موبایل بی بهره نمانید باید بیشتر درباره طراحی اپلیکیشن های موبایل بدانید. حقیقت آن است که اگر بخواهید اپلیکیشن خوبی تولید کنید باید بتوانید ابزار مناسب و کارآمدی را برای طراحی اپلیکیشن خود انتخاب نمایید. اما مهمتر از ابزاری که شما برای توسعه اپلیکیشن خود استفاده می نمایید ، زبان برنامه نویسی انتخابی شما برای طراحی اپلیکیشن می باشد. شما باید زبان برنامه نویسی مناسبی را انتخاب نمایید که با پلتفرم های مدرن تلفن های همراه سازگاری بالایی داشته باشد.
بررسی های انجام شده بر روی آمار مربوط به دنیای دیجیتال نشان می دهد که آمار خرید و فروش تلفن های همراه هوشمند در دوره زمانی بین سال های 2009 تا 2016 افزایش بسیار چشم گیری داشته است و میزان فروش سالانه تلفن های همراه هوشمند در سال 2015 از مرز 1.3 میلیارد گذشته است. همچنین آمارها نشان می دهد که اکثر این تلفن های هوشمند فروخته شده از سیستم عامل اندروید استفاده می نمایند. پیشگویی های افراد متخصص در مرکز آمار و تحقیقات ابزارهای دیجیتال حاکی از آن است که فروش تلفن ها همراه در سال 2020 به 1.6 میلیار در سال خواهد رسید و همچنان اکثر این تلفن های همراه از سیستم عامل اندروید استفاده خواهند نمود. این بدان معنی است که سیستم عامل اندروید هم در دنیای امروز و هم در چند سال آینده بر دنیای تلفن های همراه هوشمند حکومت خواهد کرد!

آمار ها و کاربرد آن ها

با توجه به این آمار ها امروز مناسب ترین زمان برای طراحی یک اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار شماست. اگر شما می خواهید خودتان دست به کار شوید و اپلیکیشن خود را ایجاد کنید و یا قصد دارید که یک نفر متخصص تولید اپلیکیشن را استخدام نمایید ، امروز بهترین زمان برای اقدام به انجام این کار می باشد.
تنها چالش پیش روی شما ، انتخاب زبان برنامه نویسی خوب برای طراحی اپلیکیشن موبایل می باشد. این سوال به همان اندازه مهم است که طراحی سایت مناسب و با کیفیت در راه اندازی یک سایت اهمیت دارد.

شما باید بتوانید به این سوالات پاسخ دهید:

1) از کجا باید برنامه نویسی را شروع کنم؟
2) کدام زبان برنامه نویسی را باید انتخاب کنم و این دلیل این انتخاب چیست؟
3) چگونه باید پروسه یادگیری و اجرا را مدیریت کنم؟
4) هدف من از ایجاد اپلیکیشن موبایل باید چه چیزی باشد و چگونه باید به آن هدف نائل گردم؟
اینها تنها چند نمونه از سوالات بنیادی است که شما باید پیش از آنکه به فکر طراحی یک اپلیکیشن موبایل باشید برای آنها پاسخ هایی بیابید.
یکی از ساده ترین راه ها برای انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب برای طراحی اپلیکیشن ها انتخاب مشهورترین زبان برنامه نویسی موجود می باشد. منظور از مشهور ترین زبان برنامه نویسی زبانی است که اکثر افراد به مجرد آنکه به برنامه نویسی برای تلفن های همراه فکر می کنند، به سراغ آن می روند. در ایران اکثر افرادی که به طراحی اپلیکیشن مشغول هستند و یا به تازگی می خواهند به سراغ این کار بروند از زبان برنامه نویسی جاوا استفاده می نمایند. جاوا یکی از مشهورترین و کاربردی ترین زبان های برنامه نویسی در سراسر دنیا می باشد.
در این مقاله یک راهنمای کامل برای انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب برای شما آورده شده است. پس از خواندن این مطلب شما خواهید دانست که هر یک از زبان های برنامه نویسی برای اپلیکیشن ها چه مزایا و چه معایبی دارند و خواهید توانست با دید بازتری به انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب برای کار خود اقدام نمایید.

1) BuildFire.js :

14 زبان برنامه نویسی برای طراحی اپلیکیشن های موبایل

 

این زبان برنامه نویسی از یک SDK با نام SDK BuildFire و همچنین از جاوا اسکریپت استفاده می نماید تا برای کاربران این امکان را فراهم کند که با بهره گیری از امکانات و قابلیت های بک اند BuildFire با سرعت و کیفیت بالایی اپلیکیشن های موبایل مورد نظر خود را ایجاد نمایند.

با استفاده از BuildFire.js شما می توانید 70% از کارهایی که در طراحی به صورت معمول برای طراحی اپلیکیشن ها مورد نیاز است را تنها با نصب چند پلاگین به صورت ساده انجام دهید. در واقع می توان گفت که 70% از کار به صورت اتوماتیک انجام می شود و شما تنها باید بدانید که کارایی های مشخصی که هر یک از مشتری ها از اپلیکیشن خود انتظار دارد چیست و آنها را در یک طبقه بندی مشخص برای خود تعیین نمایید. پس از آنکه کارایی های مورد انتظار مشتری از اپلیکیشن تعیین گردید دیگر نیازی به انجام طراحی ها از ابتدا نمی باشد و شما تنها با استفاده از پلاگین ها می توانید بخش عمده ای از کارهای اصلی را به انجام برسانید.
این بدان معنی است که کار شما بسیار ساده تر، سریع تر و بی دردسر تر خواهد بود و شما می توانید در زمان کوتاه تری اپلیکیشن های بیشتری را تولید نمایید.
علاوه بر تمام آنچه که گفته شد BuildFire.js دارای معماری بسیار انعطاف پذیری می باشد که به شما این امکان را می دهد که از هر فریم ورک جاوا اسکریپت که لازم باشد استفاده نمایید.
ویژگی های کلیدی BuildFire.js :

  • یادگیری آسان و کاربری آسان و امکان استفاده از فریم ورک هایی که شما با آن از پیش آشنا هستید.
  • امکان توسعه بسیار بالا
  • کوتاه تر شدن زمان مورد نیاز برای توسعه اپلیکیشن

2) Python :

می توان به جرات گفت که مشهور ترین زبان برنامه نویسی برای طراحی اپلیکیشن های موبایل در دنیا، زبان پایتون می باشد. پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا است که در توسعه وب، توسعه اپلیکیشن ها، تولید GUI های دسکتاپ، توسعه نرم افزارهای کاربردی و آنالیز داده های عددی و علمی بسیار استفاده می گردد.
پایتون یکی از زبان های برنامه نویسی است که بسیار در دانشگاه ها تدریس می شود و در چارت درسی بسیاری از دانشگاه های بزرگ دنیا دیده می شود. دلیل شهرت و محبوبیت این زبان برنامه نویسی کاربردی بودن آن است زیرا این زبان برای طراحی نرم افزارها مناسب می باشد.

14 زبان برنامه نویسی برای طراحی اپلیکیشن های موبایل

فلسفه اصلی زبان برنامه نویسی پایتون را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  • صریح بودن بهتر از غیر صریح بودن است!
  • زیبایی بهتر از زشتی است!
  • سادگی بهتر از پیچیدگی است!
  • پیچیدگی بهتر از نامفهوم بودن است!
  • خوانایی یک فاکتور بسیار مهم است!

این زبان علاوه بر آنکه ساده بوده و یادگیری آن راحت است، از خوانایی بسیار بالایی برخوردار می باشد.
پایتون یک زبان برنامه نویسی قدرتمند و سطح بالا می باشد. برای مثال اگر می خواهید به قدرت و کاربردی بودن این زبان پی ببرید کافیست بدانید که Drobox با استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون نوشته شده است. اگر با شنیدن نام دراپ باکس به اندازه کافی به قدرت این زبان ایمان نیاوردید خوب است به لیست زیر توجه کنید، در زیر لیستی از وب سایت ها و برنامه های کاربردی تولید شده با استفاده از پایتون آورده شده است:

  • Calibre
  • OpenStack
  • Ubuntu Software Center
  • World of Tanks (I’m sure you have played it)
  • BitTorrent
  • Quora
  • Reddit
  • Spotify
  • Instagram
  • YouTube

این لیست تنها تعداد محدودی از برنامه ها، اپلیکیشن ها، وب سایت ها و نرم افزارهای تولید شده با استفاده از پایتون را نام برده است و اگر بخواهیم تمامی آنها را نام ببریم باید چند صد صفحه را با نام های برنامه ها و اپلیکیشن های مختلف پر کنیم.
خب پس پایتون علاوه بر سادگی و کارامد بودن این امکان را به شما می دهد که هر نوع اپلیکیشن و نرم افزار و حتی وب سایتی را که می خواهید با استفاده از آن تولید نمایید و علاوه بر این یادگیری آن بسیار بسیار ساده است.
شما می توانید یادگیری آن را با استفاده از انجام یک سرچ کوچک در اینترنت آغاز کنید. امتحان کنید، کافیست عبارت خود آموز پایتون یا یادگیری گام به گام پایتون را در اینترنت سرچ کنید تا مجموعه عظیمی از فایل های PDF و ویدیوها برای شما نمایش داده شود که شما با استفاده از آنها می توانید به سادگی یادگیری پایتون را آغاز نمایید.

3) Java :

می توان به جرات گفت که اغلب اپلیکیشن های نوشته شده تا کنون با زبان جاوا نوشته شده اند و جاوا بیشترین استفاده را در تولید اپلیکیشن ها دارد. آمارها نشان می دهد که جاوا در میان کاربران از محبوبیت بسیار بالایی بر خوردار است و در میان تمامی زبان های برنامه نویسی بیشترین سرچ را به خود اختصاص می دهد. البته شاید بگویید که چون جاوا زبان قدیمی تری است و بسیاری زبان ها جدیدتر هستند نمی توانند از لحاظ تعداد دفعات سرچ با جاوا رقابت کنند چون جاوا سال هاست که سرچ شده است اما آنها چندین سال از جاوا عقب تر هستند اما این مساله اشتباه است زیرا تعداد دفعات سرچ جاوا یه صورت سالانه نیز از دیگر زبان های برنامه نویسی بیشتر می باشد. این مساله نشان دهنده آن است که افراد بسیاری در دنیا از این زبان برنامه نویسی استفاده می کنند و تعداد افرادی که علاقه مند به یادگیری جاوا هستند بسیار بیشتر از تعداد افرادی که علاقه مند به دیگر زبان ها هستند می باشد.
در نمودار درصدی محبوبیت زبان های برنامه نویسی و تعداد دفعات جستجوی نام زبان های برنامه نویسی در اینترنت، جاوا در جایگاه اول قرار دارد و 23% از کل تعداد جستجوهای سالانه زبان های برنامه نویسی در اینترنت را تشکیل می دهد. جالب است بدانید که پایتون با 13% در رتبه دوم نمودار تعداد دفعات جستجوی نام زبان برنامه نویسی در اینترنت قرار دارد و اختلاف فاحشی میان درصد های رتبه اول و رتبه دوم وجود دارد که نشان دهنده آن است که جاوا با اختلاف بالایی نسبت به دیگر زبان ها از لحاظ محبوبیت در میان کاربران جای خود را باز کرده است.
جالب است بدانید که خود سیستم عامل اندروید با استفاده از جاوا نوشته شده است و این بدان معنا است که شما اگر بتوانید جاوا را بیاموزید خواهید توانست اپلیکیشن های کامل و جامعی برای سیستم عامل اندروید بنویسید. یعنی شما پس از یادگیری جاوا قادر به نوشتن هر نوع اپلیکیشنی خواهید بود و هیچ محدودیتی در این زمینه برای شما وجود نخواهد داشت. پس می توان گفت که جاوا برای کسانی که می خواهند کارهای بسیار جدی و حرفه ای انجام دهند انتخاب خوبی می باشد.
جاوا مناسب ترین زبان برای توسعه اپلیکیشن های موبایل می باشد زیرا برنامه های نوشته شده با استفاده از جاوا قابل اجرا بر روی تمام پلتفرم های موجود برای اندروید می باشند.
کاربرد های جاوا
جاوا تنها در توسعه اپلیکیشن های تلفن همراه کاربرد ندارد بلکه کاربردهای فراوانی دارد که در زیر به چند نمونه از آنها اشاده شده است:

  • اپلیکیشن های اندروید
  • اپلیکیشن های سرور
  • اپلیکیشن های وب
  • فضای جاسازی شده
  • تکنولوژی داده های بزرگ
  • اپلیکیشن های علمی
  • وب سایت ها
  • بازی ها

برخی از اپلیکیشن های بسیار مشهور تولید شده با استفاده از جاوا عبارتند از:

  • ThinkFree cloud office
  • NASA world wind
  • Blu-ray Disc Association
  • UltraMixer

اما هیچ یک از دیگر برنامه های نوشته شده با استفاده از جاوا به پای سیستم علامل اندروید نمی رسد و می توان گفت که عظیم ترین پروژه نوشته شده با استفاده از جاوا اندروید می باشد.
ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی جاوا:
1) شیء گرایی زبان
2) قابل اجرا بودن در تمامی پلتفرم ها
3) پشتیبانی از API هایی تکمیلی
4) یادگیری آسان و خوانا بودن
5) وجود هزاران کتابخانه کد باز مجزا در اینترنت برای بالا بردن قابلیت های جاوا به صورت کاملا رایگان
6) امکان کسب مهارت بالا در آن و تبدیل شدن به یک فرد حرفه ای در زمینه جاوا با صرف مدت زمان نه چندان زیاد
7) وجود IDE های قدرتمند که موجب ساده تر شدن فرایند کدنویسی با استفاده از زبان جاوا می شود و موجب می شود که برنامه نویسی در جاوا بدون ارور انجام شود.

4) PHP :

واژه PHP برگرفته از عبارت Hypertext Preprocessor می باشد و زبان PHP یک زبان برنامه نویسی سمت سرور و کدباز می باشد. این زبان توسط Zend Technologies در سال 1995 ایجاد شد و در ابتدا برای طراحی وب سایت مورد استفاده قرار می گرفت و هدف از ایجاد آن نیز طراحی وب سایت ها با استفاده از آن بود. اما امروزه کاربردهای این زبان افزایش یافته است که از جمله آنها می توان به طراحی اپلیکیشن های اندروید اشاره نمود.
این زبان علاوه بر اسکریپت نویسی سمت سرور برای اسکریپت نویسی در خط فرمان نیز استفاده می گردد. با وجود آنکه PHP در ابتدای ظهور یک زبان برنامه نویسی کاربردی برای طراحی وب سایت های دینامیک بود اما امروزه این زبان به حدی پیشرفت داشته است که می توان از آن برای تولید اپلیکیشن های اندروید و اپلیکیشن های iOS نیز استفاده نمود.
با استفاده از PHAP توسعه دهندگان می توانند به سادگی اپلیکیشن های اندروید، اپلیکیشن های iOS و اپلیکیشن های ویندوز طراحی نمایند.
آمارها نشان می دهند که زبان PHP مشهورترین زبان برنامه نویسی است و افراد بسیاری در سراسر دنیا با آن آشنایی دارند و حتی زبان جاوا در رتبه دوم بعد از زبان PHP از لحاظ شهرت قرار می گیرد.

14 زبان برنامه نویسی برای طراحی اپلیکیشن های موبایل
تصور کنید که اگر شما زبان PHP را بیاموزید با استفاده از آن قادر خواهید بود که وب سایت های دینامیک تولید کنید، اپلیکیشن های وب ایجاد کنید و همچنین انواع مختلفی از اپلیکیشن های موبایل را تولید نمایید. از لحاظ میزان استفاده از زبان های برنامه نویسی آمارها نشان می دهد که زبان PHP بیشترین آمار استفاده از زبان های برنامه نویسی در سراسر دنیا را به خود اختصاص داده است و توسط 78.6% از برنامه نویسان در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد.
بسیاری از وب سایت ها بزرگ در سراسر وب که شما روزانه از آنها دیدن می نمایید، توسط زبان برنامه نویسی PHP ایجاد شده اند. به عنوان نمونه وب سایت پرطرفدار و پر ترافیک فیس بوک را در نظر بگیرید، این وب سایت با استفاده از PHP ایجاد شده است علاوه بر این وب سایت های دیگری همچون ویکی پدیا، یاهو، و بسیاری دیگر از وب سایت های نام آشنا و بزرگ با استفاده از زبان برنامه نویسی قدرتمند PHP ایجاد شده اند.
مطمئنا با خواندن این مطلب شک شما نسبت به زبان PHP برطرف شده است و شما به قدرت این زبان اعتماد کرده اید پس اگر به یادگیری PHP علاقه مند هستید زمان را از دست ندهید و سریعا اقدام کنید . باور کنید که شاید کسی که قرار است مشهور ترین وب سایت ها و اپلیکیشن های تولید شده با استفاده از PHP در سال 2020 را طراحی نماید شما باشید.

زبان PHP علاوه بر تولید اپلیکیشن کاربردهای دیگری نیز دارد، که از جمله این کاربردها می توان به موارد زیر اشاده نمود:

  • طراحی سایت های تجارت الکترونیکی
  • تولید GUI ها
  • نوشتن کد ابزارهای مدیریت پروژه
  • تولید اپلیکیشن های مناسب برای فیس بوک
  • پردازش تصاویر
  • طراحی اپلیکیشن های موبایل
  • طراحی سیستم های مدیریت محتوا مانند دروپال و ورد پرس
  • تولید وب سایت های دینامیک
  • تولید پلاگین ها یا افزونه های ورد پرس
  • طراحی و تولید PDF

ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی PHP

  • کد باز بودن
  • عدم وابستگی به پلتفرم
  • یادگیری آسان
  • شیء گرایی
  • کاربری های و استفاده های فراوان
  • سازگاری با سرور
  • امکان ادغام پایگاه های داده

5) Swift :

می توان به جرات گفت که اگر یک زبان برنامه نویسی وجود داشته باشد که با استفاده از آن بتوان آینده برنامه نویسی را تغییر داد، آن زبان بدون شک Swift خواهد بود.
این زبان توسط Apple Inc در سال 2014 و در ماه ژانویه برای برنامه نویسی iOS (و سایر سیستم های مرتبط با آن) و همچنین لینوکس ایجاد شد. این زبان برنامه نویسی یک زبان اولیه برای توسعه اپلیکیشن های iOS و OS X می باشد.
زبان برنامه نویسی Swift از سرعت رشد و توسعه بالایی برخوردار می باشد و برنامه نویسان آشنا به زبان برنامه نویسی Swift در میان تمامی برنامه نویسان از فرصت های شغلی بهتری برخوردار می باشند. خوب است بدانید که توسعه دهندگان آشنا به زبان برنامه نویسی Swift بیشترین در آمد را در میان تمامی برنامه نویسان در سراسر دنیا دارند و همچنین که در آمریکا برنامه نویسیان Swift جزو مشاغلی هستند که بالاترین درآمد را در میان تمامی مشاغل به خود اختصاص می دهند.
اگر قصد یادگیری زبان برنامه نویسی Swift را دارید امروز بهترین زمان برای شما است که دست به کار شوید.
گوگل قصد دارد زبان برنامه نویسی Swift را به جای زبان جاوا به عنوان زبان برنامه نویسی سطح بالای خود اعلام نماید. اگر گوگل زبان سطح بالای خود را به سوییفت تغییر بدهد مطمئنا هیچ زبان برنامه نویسی دیگری در دنیا نخواهد تنوانست با آن به رقابت بپردازد و بدون شک سوییفت به بهترین زبان برنامه نویسی در دنیا مبدل خواهد شد.
واژه سوییفت به معنای تجارت می باشد و این نام به خوبی بیان گر ویژگی های خارق العاده این زبان در تجارت می باشد. انتخاب این نام برای زبان سوییفت بیان گر آن است که طراحان این زبان بدون شک مطمئن بوده اند که با طراحی این زبان تجارت های مرتبط با برنامه نویسی در دنیا به شدت متحول خواهند گردید. پس اگر به فکر آن هستید که در دنیای تجارت برای خود جایی پیدا کنید ، شما باید به سراغ زبان برنامه نویسی سوییفت بروید.
اگر بخواهید نمونه ای از کاربردهای زبان سوییفت در ساخت اپلیکیشن ها را بشناسید من به شما اپلیکیشن SlideShare که برای iOS نوشته شده است را معرفی می نمایم. این اپلیکیشن نمونه بارز یک کار خارق العاده با استفاده از برنامه نویسی سوییفت می باشد.
البته امروزه سوییفت تنها برای iOS است اما از آنجایی که سوییفت قابل استفاده بر روی لینوکس بوده و کد باز می باشد می توان نتیجه گرفت که این زبان برنامه نویسی قابل تطبیق با تمامی سیستم عامل ها خواهد بود. این زبان هنوز برای بسیاری از توسعه دهندگان زبان جدید و نا آشنایی محسوب می شود و از آن رو می توان گفت که با روی آوردن تعداد بسیاری از توسعه دهندگان به این زبان می توانیم شاهد پیشرفت این زبان باشیم.
ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی سوییفت

  • یادگیری بسیار آسان بخصوص برای کسانی که با زبان برنامه نویسی C شیء گرا آشنایی کافی داشته باشند.
  • کد باز بودن
  • زبان برنامه نویسی سوییفت یک ورژن ساده سازی شده زبان C شی گرا می باشد.
  • کد نویسی با استفاده از این زبان بسیار ساده می باشد.
  • در دست داشتن آینده کد نویسی برای iOS
  • نیاز به کدهای کمتری برای ایجاد یک برنامه مشابه نوشته شده با استفاده از دیگر زبان ها خواهد داشت.

6) #C :

سی شارپ ! این زبان برنامه نویسی یک زبان چند الگویی می باشد که علاوه بر شی گرا بودن جز گرا نیز می باشد. این زبان برنامه نویسی که توسط ماکرو سافت ایجاد شده است دارای اهداف عمومی می باشد. منظور از اهداف عمومی داشتن این است که محدوده گسترده ای از برنامه های مختلف را می توان با استفاده از C# ایجاد نمود. با استفاده از سی شارپ می توان انواع مختلفی از برنامه ها از جمله اپلیکیشن های سرور، بازی هایی برای دسکتاپ و موبایل، سرویس های وب و … را ایجاد نمود. اگر شما می خواهید یک اپلیکیشن بازی تولید کنید ، بهترین انتخابی که شما می توانید داشته باشید سی شارپ است زیرا این زبان توسط Unity3D پشتیبانی می شود.
بیشتر افراد متخصص در زمینه سی شارپ معتقدند که انتظارات بیشتری می توان از زبان سی شارپ داشت اما مشکل آن است که تعداد مشاغل موجود برای توسعه دهندگان سی شارپ در بازار کار به اندازه کافی نیست.
Xamarin یک پلتفرم است که برخلاف تصورات توسعه دهندگان و متخصصان سی شارپ ویژگی های خارق العاده از خود نشان داده است . این پلتفرم یک ابزار تولید اپلیکیشن است که برای افرادی که در زمینه سی شارپ فعالیت می کنند ایجاد شده است، در این پلتفرم متخصصانی که به زبان سی شارپ آشنا هستند می توانند اپلیکیشن هایی برای اندروید و iOS تولید نمایند.
اما تنها کاربرد سی شارپ تولید اپلیکیشن های موبایل نمی باشد و سی شارپ طیف گسترده از دیگر خدمات را به توسعه دهندگان ارائه می دهد، سی شارپ به صورت گسترده در تجارت و تولید ابزارهای سودمند تجاری، بازی ها، نرم افزارهای بازرگانی و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد.
سی شارپ پتانسیل بالایی برای انجام امور و طراحی برنامه های مختلف دارد. اگر بدانید که ویژوال استدیو، اتوکد، آفیس 365، و همچنین Share Point تنها تعداد محدودی از نرم افزارهای تولید شده با استفاده از سی شارپ می باشند مطمئنا نظر شما نسبت به سی شارپ مثبت خواهد بود. سی شارپ به صورت معمول در تولید نرم افزارهای بزرگی که استفاده های بسیار گسترده دارند بکار گرفته می شود.

14 زبان برنامه نویسی برای طراحی اپلیکیشن های موبایل
برای آنکه متوجه شوید که تولید یک اپلیکیشن موبایل با استفاده از C# تا چه حد می تواند کار جالب و ساده ای باشد کافیست که به Xamarin سری بزنید و ببینید، برخی از برنامه نویسانی که از Xamarin استفاده کرده اند معتقدند اپلیکیشنی که تولید آن با استفاده از دیگر زبان های برنامه نویسی بیش از یک هفته زمان می برد را می توان در Xamarin در مدت یک روز ایجاد کرد.
پس اگر می خواهید که یک اپلیکیشن ایجاد کنید مطمئن باشید که شما می توانید در مدت کوتاهی اولین اپلیکیشن خود را با استفاده از C# تولید کنید.
ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی C#

  • سادگی زبان و سهولت استفاده از آن
  • مناسب برای تولید ابزارهای بزرگ و پرکاربرد و اپلیکیشن های وب
  • قابل توسعه بودن
  • دسترسی به فریم ورک .NET

7) Objective-C :

زبان برنامه نویسی آبجکتیو-سی یک زبان برنامه نویسی شیء گرا است که تک منظوره نبوده و برای کاربرد های گسترده ای تولید شده است. این زبان از زبان برنامه نویسی سی و با اضافه کردن مفاهیم مربوط به ارسال پیام از اسمال تاک به زبان سی ایجاد شده است. آبجکتیو سی پیش از روی کار آمدن زبان برنامه نویسی سوییفت هسته اصلی تولید نرم افزارهای مناسب برای APPLE ، iOS و OS X بود و پس از آنکه سوییفت ابداع شد جای آن را در زمینه برنامه سازی برای APPLE و iOS گرفت، البته اگر نگاهی به وب سایت Stack Owerflow بیاندازید از کامنت ها متوجه خواهید شد که اغلب برنامه نویس ها هنوز هم ترجیح می دهند با آبجکتیو سی کار کنند و به سمت سوییفت نرفته اند. آمارها در Github نیز نشان می دهد که برنامه نویسان همچنان ترجیح می دهند پروژه های خود را در آبجکتیو سی ایجاد کنند.
این آمار نشان دهنده آن است که قرار نیست در چند سال آینده تغییرات سریعی رخ دهد و یا به عبارتی زبان آبجکتیو سی قرار نیست که در آینده نزدیک صحنه رقابت را ترک نمایند و هم چنان با قدرت در موضع خود باقی مانده است. این امر دو دلیل عمده دارد: اول آنکه سرمایه گذاری های بسیاری بر روی زبان آبجکتیو سی در زمینه تولید اپلیکیشن ها شده است و دوم آنکه فریم ورک اپلیکیشن ها حتی بعد از آنکه سوییفت بتواند جای خود را در این عرصه باز کند همچنان به آبجکتیو سی وابسته خواهد بود.
بنابراین یادگیری زبان آبجکتیو سی و ایجاد یک اپلیکیشن موبایل در آن می تواند همچنان ارزش وقت گذاشتن داشته باشد. دقت داشته باشید که این زبان بسیار قدرتمند است و شما می توانید به سادگی هر نوع اپلیکیشنی را در آن ایجاد نمایید و این کار برای کسانی که با این زبان آشنایی متوسطی داشته باشند کار چندان مشکلی نخواهد بود و می توان گفت که به مراتب بسیار ساده تر از ایجاد اپلیکیشن در بسیاری زبان های دیگر می باشد.
ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی آبجکتیو سی

  • ساده بودن استفاده از آن
  • امکان استفاده از C++ و در حین استفاده از آبجکتیو سی
  • استفاده از زمان اجرای دینامیک یا Dynamic Run Time
  • پشتیبانی از تایپینگ دینامیک Dynamic Typing

8) ++C :

سی پلاس پلاس یک زبان برنامه نویسی شی گرا است که تک بعدی نبوده و برای کاربرد های متنوعی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس سینتکس های خود را از زبان سی به ارث برده است و می توان گفت که این زبان از زبان سی منشا گرفته است. این بدان معنی است که اگر شما زبان سی را آموخته باشید یادگیری سی پلاس پلاس برای شما کار مشکلی نخواهد بود. این دو زبان تا حدود بسیار زیادی مشابه یکدیگر هستند ولی می توان گفت که زبان سی پلاس پلاس اندکی پیچیده تر و همچنین جامع تر از زبان سی می باشد.
همواره تقاضای بسیاری در بازار کار برای توسعه دهندگان زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس بوده است و این نشان دهنده آن است که زبان سی پلاس پلاس تنها برای ایجاد اپلیکیشن های اندروید به کار گرفته نمی شود بلکه کاربردهای بسیاری دارد و موارد بسیاری وجود دارد که این زبان می تواند برای انجام آنها مورد استفاده قرار گیرد. می توان به جرات گفت زبان سی پلاس پلاس از جمله زبان هایی است که تمام طیف گسترده کارهایی که با استفاده از برنامه نویسی انجام می شوند را شامل می شود. یعنی تقریبا در هر کجایی که از هر زبان برنامه نویسی استفاده می شود، زبان سی پلاس پلاس می تواند جایگزین آن گردد. البته نباید فراموش شود که برخی از این کاربرد ها جزو کاربری های اصلی این زبان هستند و برخی دیگر جزو کاربری هایی محسوب می شوند که علی رقم آنکه سی پلاس پلاس می تواند آن را انجام دهد اما شاید گزینه های بهتری نیز برای انجام آن کار ها وجود داشته باشد.
اگر بخواهیم از دید طراحی اپلیکیشن های موبایل به سی پلاس پلاس نگاه کنیم باید بگویم که این زبان برنامه نویسی عملکرد فوق العاده ای در طراحی اپلیکیشن ها دارد زیرا زبان سی پلاس پلاس به دلیل داشتن محیط بسیار قدرتمند و امکان دیباگینگ یکپارچه قادر به ایجاد اپلیکیشن های موبایل کراس پلتفرم می باشد. از سی پلاس پلاس می توان برای ایجاد اپلیکیشن های اندروید، ویندوز و iOS استفاده نمود.
یادگیری زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس به شما این امکان را می دهد که بتوانید علاوه بر اپلیکیشن های موبایل، بازی های مختلف رایانه ای و ابزارهای تجاری و نرم افزارهای بازرگانی ایجاد نمایید.
برخی کاربردهای زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس عبارتند از:

  • طراحی سیستم عامل ها
  • طراحی زبان های برنامه نویسی جدید
  • تولید نرم افزارهای مناسب برای طراحی و کارهای گرافیکی
  • تولید بازی های رایانه ای
  • طراحی انواع مختلف اپلیکیشن ها
  • طراحی مرورگرهای وب
  • طراحی کامپایلر های مناسب برای انواع زبان های برنامه نویسی
  • طراحی اپلیکیشن های پزشکی، محاسباتی و مهندسی
  • طراحی ابزارهای تجاری و بازرگانی
  • طراحی پلتفرم های محاسباتی

ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس

  • ساده و موثر بودن
  • شیء گرا بودن
  • دارا بودن کتابخانه وسیع
  • قابل حمل بودن یا پرتابل بودن
  • دارا بودن سرعت باور نکردنی

9) JavaScript :

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه نویسی سطح بالا می باشد که دارای قابلیت چندالگویی بودن است. این زبان هم شیء گرا بوده و هم امکان برنامه نویسی فانکشنال را برای کاربران فراهم می نماید. اگر بخواهیم زبان های برنامه نویسی موجود در دنیا را از لحاظ میزان فرصت های شغلی موجود برای آنها مقایسه نماییم، در این مقایسه جاوا اسکریپت پس از SQL و جاوا در رتبه سوم قرار می گیرد.
جاوا اسکریپت به صورت عمومی برای طراحی اپلیکیشن ها ایجاد نشده است و معمولا بر روی مرورگر های وب اجرا می گردد وکار آن طراحی و کنترل صفحات وب می باشد. طراحی اپلیکیشن های موبایل نیز با استفاده از جاوا اسکریپت امکان پذیر است اما باید برای ایجاد اپلیکیشن های موبایل با استفاده از جاوا اسکریپت از CSS، HTML و AJAX نیز استفاده نمود.
پلتفرم های مختلفی وجود دارد که در آنها می توان با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت یک اپلیکیشن موبایل ایجاد نمود که از جمله آنها می توان PhoneGap، jQuery Mobile و Lonic را نام برد.
طراحی اپلیکیشن به زبان جاوا اسکریپت یک مزیت عمده دارد و آن هم این است که زمانی که شما یک اپلیکیشن را با استفاده از جاوا اسکریپت تولید می نمایید نیاز به کد نویسی مجزا برای تولید آن اپلیکیشن برای اندروید، ویندوز و iOS نمی باشد و تنها کافیست یک بار کد آن را بنویسید تا بتوانید ان را در تمامی پلتفرم ها اجرا نمایید.
ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت:

  • این زبان یکی از ساده ترین زبان های برنامه نویسی می باشد که شما می توانید آن را در چند روز به سادگی بیاموزید.
  • سریع و موثر بودن.
  • این زبان در سمت سرویس گیرنده اجرا می شود و این بدان معنی است که به دلیل استفاده نکردن از سرور پهنای باند بهینه تر استفاده می کند یا به عبارتی پهنای باند را ذخیره می کند.
  • برای طراحی سایت های دینامیک مورد استفاده قرار می گیرد.

10) HTML5 :

همان طور که از نام زبان برنامه نویسی HTML5 مشخص است این زبان پنجمین نسخه از زبان برنامه نویسی HTML می باشد. HTML مخفف عبارت HyperText Markup Language می باشد، زبان HTML برای ارائه مطالب در اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد.
HTML5 ضرورتا یک زبان برنامه نویسی برای طراحی اپلیکیشن های موبایل نمی باشد و اگر شما بخواهید با استفاده از HTML5 یک اپلیکیشن ایجاد کنید باید در کنار آن از زبان های برنامه نویسی دیگری همچون جاوا اسکریپت نیز استفاده نمایید.
شما می توانید با استفاده از HTML5 اپلیکیشن هایی برای اندروید، ویندوز و iOS ایجاد کنید، تنها چیزی که برای انجام این کار به آن نیاز خواهید داشت استفاده از یک فریم ورک قدرتمند مانند PhoneGap می باشد.
شما می توانید یک اپلیکیشن موبایل را در HTML5 با کمک جاوا اسکریپت و CSS ایجاد کنید. همچنین این زبان را به صورت ترکیبی با API ها می توان استفاده کرد. در هر صورت اپلیکیشن های تولید شده با استفاده از HTML5 ریسپانسیو می باشند و بر روی تمامی دستگاه ها قابل اجرا هستند.
این بدان معنی است که شما فقط یک بار کد می نویسید و سپس می توانید کد نوشته شده را بر روی تمامی دستگاه ها اجرا نمایید.
شاید بتوان گفت صدها اپلیکیشن وب وجود دارند که شما روزانه از آنها استفاده می نمایید و آنها با استفاده از HTML5 ایجاد شده اند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید Google Docs و Google Drive با استفاده از HTML5 طراحی شده اند.
خب شاید بپرسید وقتی که زبان های برنامه نویسی غنی بسیار زیادی وجود دارد که می توان برای طراحی یک اپلیکیشن موبایل از آنها استفاده نمود چرا باید از HTML5 برای طراحی اپلیکیشن ها استفاده نمود؟

در زیر دلایل این مساله ذکر شده اند :

  • HTML5 از جانب مرورگر های موبایل و مرورگر های دسکتاپ به صورت کامل پذیرفته شده می باشد.
  • این زبان دارای امکان پشتیبانی متقابل مرورگرها می باشد.
  • امکان کدنویسی ساده و تمیز در آن.
  • دارای امکان پشتیبانی کامل از ویدیوها و فایل های صوتی
  • به دلیل داشتن امکان پشتیبانی متقابل مرورگرها و ریسپانسیو بودن آن، کدهای نوشته شده در آن بر روی تمامی دستگاه ها قابل اجرا می باشد.

خب پس با دیدن این قابلیت های زبان برنامه نویسی HTML5 شاید زمان آن رسیده باشد که به صورت جدی تر به یادگیری HTML5 فکر کنید.
ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی HTML5 :

  • امکان یادگیری آسان
  • امکان پشتبانی از موبایل
  • دارای امکان طراحی ریسپانسیو و پشتیبانی از تمامی دستگاه ها
  • دارای ویژگی درگ اند دراپ

11) Ruby :

روبی یک زبان برنامه نویسی شیء گرا است که تک بعدی نبوده و دارای کاربری های عمومی می باشد. این زبان در سال 1990 توسط Yukihiro Matz Matsumoto ابداع شد و از الگوهای چندگانه پشتیبانی می نماید.
فرصت های شغلی موجود برای توسعه دهندگان زبان روبی 5 برابر بیشتر از توسعه دهندگان پایتون می باشد و میانگین حقوق دریافتی توسعه دهندگان روبی برای هر پروژه 77 هزار دلار می باشد. البته برخی از آنها برای هر پروژه چیزی در حدود دو برابر مبلغ ذکر شده نیز دریافت می نمایند.
آنالیز آمارهای مراکز آمار معتبر در آمریکا نشان داده است روبی از لحاظ تعداد پروژه های انجام شده در رتبه دوم در میان زبان های برنامه نویسی قرار دارد و جاوا رتبه اول را به خود اختصاص می دهد.
شما بدون استفاده از فریم ورک هایی مثل RubyMotion و Rhodes قادر به تولید هیچ اپلیکیشنی با استفاده از روبی نخواهید بود. با استفاده از هر یک از فریم ورک های نام برده شما قادر خواهید بود اپلیکیشن هایی را برای اندروید، iOS، ویندوز و XO S ایجاد نمایید.
اگر تنها یک زبان وجود داشته باشد که بتوان گفت آسان ترین زبان برنامه نویسی موجود در دنیا است ، آن زبان بدون شک روبی خواهد بود. شما می توانید با استفاده از روبی در 10 دقیقه یک اپلیکیشن ایجاد نمایید. این زبان هم در یادگیری و هم در استفاده زبانی بسیار ساده می باشد.
برخی از وب سایت های بسیار بزرگ و بسیار مشهور دنیا با استفاده از روبی کد نویسی شده اند که از جمله این وب سایت ها می توان به Fiverr، Airbnb،Pixlr، Groupon، Basecamp، Scribd، Bloombergو ThemeForest اشاره نمود.
این زبان علی رقم ساده بودن بسیار قدرتمند است و اگر شما تا کنون درباره آن هیچ اطلاعاتی کسب نکرده اید خوب است راجع به آن مطالعه کنید شاید نظر شما درباره انتخاب زبان برنامه نویسی مورد نظر شما برای شروع اپلیکیشن نویسی تغییر نماید.
ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی روبی:

  • پشتیبانی از داینامیک تایپینگ
  • شیء گرا بودن
  • ساده بودن استفاده از آن و کدنویسی با آن
  • مناسب برای مبتدیان
  • امکان استفاده از کدهای آماده
  • دارای جوامع تبادل اطلاعات بسیار سودمند.

12) Perl :

پرل ترکیبی از دو زبان برنامه نویسی می باشد، زبان های پرل5 و پرل 6! این زبان از خانواده زبان های سطح بالا و دینامیک می باشد. زبان پرل از ویژگی های دیگر زبان های برنامه مانند زبان برنامه نویسی سی و زبان برنامه نویسی AWK استفاده می نماید. خوب است بدانید که دو زبان پرل 5 و پرل 6 به صورت کاملا مجزا و مستقل از همدیگر می باشند.
پرل در کاربری های بسیاری به کار گرفته می شود که از جمله آنها می توان به اتوماسیون، بیوانفورماتیک، طراحی سایت ، طراحی اپلیکیشن، طراحی بازی ها و بسیاری موارد دیگر نام برد.
چند نمونه از وب سایت های بسیار مشهور طراحی شده با استفاده از زبان پرل عبارتند از LiveJurnal، IMDB و Booking.
امروزه توسعه اپلیکیشن های اندروید با استفاده از پرل از قدیم ساده تر شده است زیرا گوگل APK مناسب برای پرل را برای توسعه دهندگان ایجاد نموده است. اما برای توسعه دهندگان اپلیکیشن های iOS همچنان توسعه اپلیکیشن با استفاده از پرل نیاز به استفاده از فریم ورک های بخصوص دارد. برخی فریم ورک های بسیار مشهور برای توسعه اپلیکیشن های iOS با استفاده از زبان پرل عبارتند از Mojo، Dancer و Catalyst .
ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی پرل:

  • یکی از ویژگی های بسیار مهم پرل دارا بودن CPAN (Componencive Perl Archive Network) می باشد.
  • سریع بودن و قابل اعتماد بودن.
  • سرگرم کننده و مهیج بودن، توسعه دهندگان پرل معتقدند که استفاده از پرل بسیار مهیج و سرگرم کننده است.

13) Rust :

زبان برنامه نویسی راست زبانی است که توسط موزیلا کامپایل شده است. این زبان یک زبان چند منظوره می باشد و برای اهداف گوناگونی طراحی شده است. در سال 2016 زبان راست موفق به کسب عنوان Most Loved Programing Language یا زبان برنامه نویسی که افراد آن را بیشتر از سایر زبان ها دوست دارند، از جانب Stack Overflow گردید. زبان برنامه نویسی راست به زبان های سی و سی پلاس پلاس شباهت های زیادی دارد اما این زبان از دو زبان نام برده از امنیت بالاتری برخوردار است و می توان گفت که به مراتب از زبان های نام برده بهتر است. راست دارای یک ابزار مدیریت بسیار قدرتمند می باشد که موجب می شود این زبان نسبت به دیگر زبان های برنامه نویسی مانند رابی و پایتون دارای برتری هایی باشد.
درصد بسیار بالایی از توسعه دهندگان از زبان برنامه نویسی راست استفاده می کنند که این مساله موجب می شود که راست به یک زبان برنامه نویسی بسیار مشهور و محبوب در میان توسعه دهندگان مبدل شود.
البته باید در نظر داشت که راست همچنان یک زبان برنامه نویسی جدید محسوب می شود و به بلوغ کامل نرسیده است اما ویژگی های بسیار متمایزی نسبت به دیگر زبان های برنامه نویسی دارد که موجب می شود بسیاری از توسعه دهندگان به این زبان برنامه نویسی روی بیاورند. می توان از زبان برنامه نویسی راست برای تولید اپلیکیشن های موبایل برای اندروید و همچنین iOS استفاده نمود. یکی از مشهور ترین افرادی که از زبان راست برای طراحی اپلیکیشن های موبایل استفاده نموده است آقای John Gallagher می باشد.
موتور مرورگر موزیلا که همه آن را به نام Servo می شناسند با استفاده از زبان برنامه نویسی راست ایجاد شده است. برخی دیگر از پروژه های بزرگی که با استفاده از زبان برنامه نویسی راست به انجام رسیده اند عبارتند از Maidsafe، Zinc و Piston .
زبان برنامه نویسی راست پتانسیل آن را دارد که در آینده نزدیک جای زبان های سی و سی پلاس پلاس را در میان توسعه دهندگان بگیرد. پس اگر شما امروز قصد کنید که با استفاده از راست یک اپلیکیشن تولید نمایید و شروع به یادگیری راست نمایید من به شما قول می دهم که این مساله آینده کاری شما را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.
ویژگی های کلیدی زبان برنامه نویسی راست:

  • مشکل بودن پروسه یادگیری
  • دارای امنیت بالاتر نسبت به تمامی زبان های برنامه نویسی دیگر
  • سریع بودن
  • امکان استفاده از آن برای تولید اپلیکیشن های بسیار متنوع برای شاخه های کاری متفاوت با کاربری های گوناگون
  • علاقه شدید توسعه دهندگان راست به این زبان برنامه نویسی

14) SQL :

14 زبان برنامه نویسی برای طراحی اپلیکیشن های موبایل

 

اس کیو ال یا SQL مخفف عبارت Structured Query Language می باشد. این زبان در مدیریت سیستم پایگاه داده رابطه ای، پردازش داده و آنالیز پایگاه های داده کاربرد دارد.

از SQL برای توسعه اپلیکیشن های موبایل استفاده نمی شود بلکه این زبان برای پشتیبانی اپلیکیشن ها کاربرد دارد.
زمانی که در طراحی و اجرای یک اپلیکیشن موبایل نیاز به دسترسی به داده های موجود در سرور داشته باشید ، SQL به کمک شما خواهد آمد. ضرورتا SQL تنها زبانی است که با طراحی تمامی اپلیکیشن های موبایل آمیخته شده است. یعنی شما برای طراحی اکثر اپلیکیشن ها نیاز به SQL خواهید داشت و لذا می توان گفت که یادگیری SQL یک آپشن نیست بلکه یک ضرورت است.
ویژگی های کلیدی زبان SQL :

  • بهترین ویژگی SQL آن است که استفاده از آن نیاز به هیچ گونه کد نویسی ندارد.
  • این زبان پرتابل است و بر روی هر وسیله ای قابل اجرا می باشد.
  • یکی از ساده ترین زبان ها است که هر کسی می تواند آن را در زمان کوتاهی بیاموزد.
  • یادگیری SQL به شما کمک می کند که درک بهتری از پایگاه های داده و مدیریت آنها داشته باشید.
  • زبان SQL هم به عنوان یک زبان برنامه نویسی و هم به عنوان یک زبان اینترکتیو عمل می کند.
  • این زبان با زبان جاوا دارای اتحاد و یکپارچگی می باشد.
نتیجه گیری

هنوز نظری ندارید و نتوانسته اید انتخاب کنید؟!
اجازه دهید من انتخاب را کمی برای شما آسان تر نمایم…
من به شما پیشنهاد می کنم که از میان زبان های سوییفت و BuildFire.js یکی را انتخاب نمایید. می پرسید دلیل این پیشنهاد چیست؟!
من یک دلیل بسیار قطعی برای این پیشنهاد دارم، دلیل قطعی من آن است که این دو زبان آینده برنامه نویسی را تحت تاثیر قرار خواهند داد و اگر شما اقدام به یادگیری آنها نمایید این زبان ها آینده کاری شما را نیز به شدت تحت تاثیر قرار خواهند داد.

منبع: سایت سازان



:: برچسب‌ها: زبان برنامه نویسی طراحی اپلیکیشن موبایل,زبان برنامه نویسی اپلیکیشن موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

یکی از لذت های فریلنسر بودن در این است که اگر شما کارتان را انجام بدهید، شما مشتری هایی را خواهید داشت که سال های سال با شما می مانند. این واقعا لذت بخش است اگر بدانید مردم از کارهای سخت‌کوشانه شما تقدیر می کنند، این حالت باعث می شود یک رابطه مبتنی بر اعتماد نیز شکل بگیرد.

بعد از مدتی ممکن است متوجه شوید برخی از مشتری ها به سختی نیاز دارند که وبسایت‌شان مجددا طراحی شود و روی برخی از موارد آن تجدید نظر گردد. البته این بدان معنا نیست، وبسایتی را که شما ایجاد کرده‌اید بد است، نه. اما با گذشت چند سال از عمر وبسایت و پیشرفت تکنولوژی های مربوط به این زمینه ممکن است تاریخ مصرف وبسایت بگذرد. 

به شخصه احساس می کنم که با گذشت هر سال در کاری که انجام می دهم – طراحی و توسعه - فرد بهتری می شوم. وبسایتی که من ۵-۱۰ سال پیش طراحی کردم و هم اکنون نیز موجود است مطمئنا با استانداردهای هم اکنون طراحی هم خوانی کلی ندارد و مشکلاتی نیز دارد.

بعضی از اوقات به وبسایت هایی که یک یا چند سال پیش طراحی کرده‌ام نگاه می کنم و خیلی دوست دارم در چنین حالت های ببینم اگر از فلان اسکریپت مدرن در آن استفاده کنم به چه صورتی در می آید. 

خب همین موضوع یک دلیل شخصی است تا با مشتری در رابطه با طراحی مجدد وبسایت بحث کنیم. این بحث مطمئن سر آوردن تکنولوژی های جدید به وبسایت و کسب میزان سرمایه‌ای برای خود است. یکی دیگر از مواردی که بعضی وقت ها نیز پیش می آید این است که وبسایتی که تاریخ مصرف آن گذشته ممکن است عواقب بدی را برای مشتری‌تان ایجاد کند.

وبسایت هایی که تاریخ مصرف آن ها گذشته است، مشتریان‌ش به عواقب زیر دچار می شوند:

  • آن ها شما را رها کرده و به سراغ رقبای‌تان می روند
  • میزان زمان و پول الکی را برای بروزرسانی صفحه های ایستا و یا مدیریت محتوای ساخته شده در ۲۰۰۱ هدر می کنند.
  • مشکلات و تناقض های بهینه سازی موتورهای جستجوگر با الگوریتم های گوگل به وجود می آید.
  • به احتمال زیاد مشکلات و حفره های امنیتی زیادی در برنامه یا اسکریپت ایجاد می شود.
  • ادغام با شبکه های اجتماعی را از دست می دهد.
  • در ساختن یک وبسایت سازگار با موبایل و دستگاه های مختلف کاربران دچار مشکل می شود.
  • از سازگای با مرورگرهای مختلف برخوردار نخواهد بود.

درباره این موضوع چکاری انجام دهیم

به احتمال زیاد یکی از بهترین کارها برای نزدیک کردن مشتری به چنین موضوعی حرف زدن های زمان بندی شده با مشتری در این رابطه است. امکان دارد مسافرت نیز کنید و آن ها را به یک نهار دعوت نمایید. 

وقتی موضوع به وبسایت رسید، به آن ها بگویید که انجام چنین کاری می تواند فایده بسیار زیادی برای وبسایت داشته باشد. لیستی از این فایده ها می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • هزینه تان ذخیره می شود و با داشتن یک سیستم مدیریت محتوا جدیدتر مانند وردپرس کارایی‌ وبسایت چند برابر می شود.
  • قادر به ساختن پوسته های متنوع و کارا برای دستگاه های مختلف خواهید بود.
  • از تکنولوژی ها و ویژگی های جدید بهره مند خواهید شد.
  • برای بالا بردن شهرت برند تجاری می توانید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

مطمئنا این لیست می تواند موارد دیگری را نیز در خود قرار دهد. هدف آن است که به آن ها ویژگی هایی را معرفی کنیم که از داشتن آن ها بی بهره بوده اند. بعد از این کار حال به آن ها نمونه کارهای‌ جدید‌تان را نشان دهید. در نمونه ها به ویژگی ها و لایه بندی وبسایت و مواردی که فکر می کنید برای مشتری مفید است اشاره کنید. توضیح دهید که چگونه مشتری‌های دیگر‌تان از تکنولوژی های جدید استفاده می کنند و آن ها چطور توانسته اند به کمک آن ها بیایند.

بودجه آن ها را در نظر داشته باشید

امکان دارد مشتری شما در رابطه با شنیدن مورد آخری که به آن ها می گویید واقعا مشتاق باشند. فروش یک محصول به آن ها باید یکی از توانایی های پایه شما باشد. اما یکی از مهمترین موارد در این زمینه برای مشتری این است که پروژه برای آن ها چقدر هزینه بر است. متقاعد کردن آن ها برای خرج کردن پول و هزینه همیشه یکی از بزرگترین چالش ها است. سرمایه گذاری روی وبسایت فقط مربوط به ظاهر آن نمی شود بلکه باید جنبه کارایی آن را نیز در نظر بگیرید و این مورد که اگر چنین اقدامی انجام شود آیا روی میزان فروش و بازدید تاثیر مثبتی خواهد گذاشت یا خیر.

منحصرا برای مشتری هایی که منابع خوبی را برای وبسایت‌شان صرف می کنند، بسیار مهم است که اشاره شود استفاده از سیستمی مانند وردپرس به چه میزان می تواند در هزینه های آن ها صرفه جویی کند. ممکن است این موضوع برای مشتری هایی که چند سال پیش وبسایت‌شان را مجددا طراحی کرده‌اند اهمیتی نداشته باشد اما برای مشتری هایی که بیشتر از ۵ سال است وبسایت‌شان بازطراحی نشده است، صرفه جویی در هزینه و کم کردن نرخ ها واقعا می تواند دلیل قانع کننده خوبی برای طراحی مجدد است.

در حقیقت هر کسی که با آن کار می کنید از شما خواهد پرسید «برای انجام این کار چه میزان هزینه لازم است؟».  درچنین مواقعی خیلی خوب است که اگر یکسری پیشنهاد های آماده را براساس ویژگی های وبسایت داشته باشید تا به مشتری بدهید. این کار هم یک فضای آرام برای خواندن و مطالعه می دهد هم خودتان از سردرگمی خلاصی پیدا می کنید.

در نهایت

وقتی که یک وقت آزاد داشتید بهتر است نگاهی به نمونه کارهای‌تان بیاندازید. روی چند مورد از کارهای قدیمی مطالعه‌ای کنید و یک یا چند مورد از آن ها که فکر می کنید واقعا با طراحی مجدد فواید زیادی خواهند برد را انتخاب کنید. به وبسایت رفته و مشاهده کنید که چه چیزهایی در وبسایت وجود ندارد. بعد از آن یک زمان را برای گفتگو با صاحب وبسایت آماده کنید.

اگر یک رابطه را براساس اعتماد ایجاد کرده باشید، آن ها خیلی دوست دارند تا حرف های شما و پیشنهاداتان را گوش دهند. در رابطه با حرف هایی که می زنید اعتماد کامل داشته باشید و قولی ندهید که نتوانید آن را عملی کنید. تنها به آن ها بهترین و صادقانه ‌ترین قدم ها را بگویید. امکان دارد که فقط با کارهای زیادی روبرو شوید تا اینکه بدانید با آن ها چه کاری انجام دهید. موفق باشید!

منبع



:: برچسب‌ها: طراحی مجدد سایت مشتریان,طراحی مجدد سایت,طراحی سایت مشتریان ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

 

امروزه سلیقه مردم به گونه ای تغییر کرده است که ترجیح می دهند بیشتر در وب سایت های جذاب و کاربردی ماندگار باشند، تا وب سایت های با محتوا نامناسب و بی فایده. بنابراین طراحی سایت ها باید به گونه ای باشد که سبب نارضایتی و گیج شدن کاربران نشود. مثلا شما اگر به سایت های حرفه ای دنیا مانند آمازون و ebay نگاه کنید، خواهید دید که این وب سایت ها هم از زیبایی ظاهری خوبی برخوردارند و هم در عین حال که حاوی اطلاعات بسیار زیادی هستند اما از طریق منو های ناوبری مناسب، دسته بندی های دقیق و ایجاد امکان جستجو محصولات توسط کاربران از گیج شدن مشتریان و بازدید کنندگان جلوگیری نموده اند. شاید این سخن بیل گیتس مهم ترین عمال در طراحی سایتی جذاب باشد: 

 

محتوا پادشاه است.

استفاده از خلاقیت و تجربه در زمینه طراحی سایت یکی از مهم ترین عوامل موفقیت شما برای طراحی وب سایتی جذاب خواهد بود.  اگر در زمینه طراحی سایت از اطلاعات زیادی برخوردار نیستید سعی کنید با افراد حرفه ای و متخص در این زمینه مشورت نمایید و از تجربه و قدرت خلاقیت آن ها در این زمینه بهره ببرید. اما به راستی چه عواملی برای طراحی سایتی جذاب بیشترین تاثیر را دارند؟

ویژگی وب سایت های جذاب

  • استفاده از تصاویر و فایل های بصری جذاب و کاربر پسند
  • برگزاری مسابقات آنلاین
  • ایجاد انجمن و فضای مباحثه کاربران و بازدید کنندگان
  • طراحی رابط کاربری مناسب
  • استفاده از مطالب مرتبط و مربوط به موضوع سایت
  • بهره گیری از طراحان حرفه ای و طراحی دیزاین زیبا
  • استفاده از طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو در طراحی سایت

شرکت نوپرداز مفتخر است با استفاده از کادری با تجربه و حرفه ای در زمینه طراحی وب سایت و اپلیکیشن های موبایل شما را در این امر یاری نماید. شما می توانید برای ثبت درخواست طراحی سایت هتل یا هر گونه سوال و مشاوره رایگان در این مورد از طریق لینک تماس با ما اقدام نمایید.

منبع: سایت http://nopardazco.net/?p=125



:: برچسب‌ها: طراحی وب سایت جذاب چیست , طراحی وب سایت جذاب , طراحی وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

ساخت لینک جزء سنگ بناهای اصلی سئو سایت محسوب می شود و گوگل نیز به آن به عنوان یک معیار مهم برای رتبه بندی نگاه می کند. اگر می خواهید وب سایت شما توسط موتور های جستجو قابل مشاهده باشد، باید شروع به لینک سازی کنید اما با آمدن الگوریتم پنگوئن ساختن لینک های  اشتباه می تواند سبب مجازات وب سایت شما گردد. 

ممکن است کمی سردرگم شده باشید اما جای هیچ ترسی نیست. در این مقاله درباره نحوه ساخت لینک های مناسب با روش کلاه سفید توضیح خواهیم داد که سبب افزایش رتبه و قدرت وب سایت شما می شود و از مجازات های الگوریتم پنگوئن و یا به روز رسانی الگوریتم های دیگر گوگل در امان خواهید بود. 

ساخت لینک به روش کلاه سفید چیست؟

قبل از این که به بررسی روش های ساخت لینک های موثر کلاه سفید بپردازیم، ابتدا باید بدانیم دقیقا کدام لینک ها کلاه سفید هستند؟ آیا ساخت لینک ها به صورت دستی موجب جریمه توسط گوگل خواهد شد؟

گوگل درباره لینک های دستی می گوید:

هر گونه لینکی که برای دستکاری رتبه سایت در نتایج  موتور های جستجو انجام شود، نقض بخشی از دستور العمل های گوگل محسوب می شود. این رفتار شامل هر گونه لینک های ورودی به سایت شما یا لینک های خروجی از آن می باشد. 

اما این بدان معنی نیست که ما نمی توانیم لینک سازی را انجام دهیم بلکه باید از اصول و قوانین درست لینک سازی کلاه سفید پیروی کنیم. از هر متدی که استفاده کنیم سه اصل زیر ثابت خواهد بود:

  • هیچ گونه رشوه یا پرداختی صورت نگیرد
  • لینک سازی به صورت اتوماتیک انجام نشود
  • وب مستر می تواند بگوید "نه" 

مصاحبه

مصاحبه 

مصاحبه سبب افزایش قدرت لینک سازی شما خواهد شد. دستیابی به قدرت و جایگاه مناسب از اهداف اصلی بیشتر بازاریابان اینترنتی است و یکی از بهترین راه های ایجاد این اقتدار، توسط نقل قول در سایر وب سایت ها / نشریات است. اما چگونه می توان از این فرصت ها برای وارد نمودن کلمات اصلی خود استفاده نمود. یکی از بزرگ ترین مشکلات وبلاگ نویسان معروف، درخواست های بسیاری زیاد مصاحبه است. اما زمانی که شما وارد صحنه می شوید باید سعی و تلاش بیشتری داشته باشید. 

یک مکان مناسب برای شروع کار شما وب سایت های کوچک هستند که در موقعیت شما مشغول فعالیت هستند. همچنین ممکن است سایت هایی در زمینه فعالیت شما وجود داشته باشند که مصاحبه های منظمی با دیگر وبلاگ نویسان را انجام می هند. سعی کنید به آن ها دسترسی پیدا کنید و بپرسید که آیا برای مصاحبه های آینده خود شما را هم در نظر می گیرند یا خیر؟ اگر از قبل با آن ها رابطه ای نداشته اید به صورت مختصر از پیش زمینه ها و بهترین کار های خود به آن ها بگویید. مصاحبه ها یکی از بهترین راه های کسب لینک از منابع با کیفیت بالا هستند.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک  

هر چیزی که شما برای استراتژی لینک سازی نیاز دارید 

ایجاد (و توزیع) یک اینفوگرافیک بزرگ یک روش فوق العاده برای ایجاد لینک های با کیفیت بالا از سایت های مرتبط در زمینه شما است. مغز ما عاشق محتوای بصری است (در یک عکس هزاران حرف نهفته است...) . یک اینفوگرافیک بصری غنی و قانع کننده ای که در سایت خود منتشر می کنید، می تواند سبب افزایش به اشتراک گذاری مطالب شما در وب سایت های دیگر و شبکه های اجتماعی نیز گردد.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به عنوان هسته اصلی در موفقیت روش های سئو کلاه سفید است. اغلب شما شنیده اید که محتوا پادشاه است و برای دست یابی به موفقیت باید از محتوا عالی استفاده کرد. اغلب محتوا های شگفت انگیز در دنیا از هیچ شروع می شوند، جایی که هیچکس آن را نمی بیند. انتشار محتوا عالی و امید داشتن به استقبال زیاد از آن درست مانند باز کردن یک فروشگاه خرده فروشی جدید و زیبا در یکی از کوچه های پایین و کم رفت و آمد شهر است. 

بنابراین بازاریابی محتوا از اهمیت بالایی برخوردار است که شامل موارد زیر می شود:

  • ایجاد ارتباطات در زمینه های کاری خود
  • تاثیر شبکه های اجتماعی شما 
  • به اشتراک گذاری مطالب دیگران!
  • ایجاد یک محتوای جالب با یک هدف
  • تبلیغ و به اشتراک گذاری بهترین محتوا شما

لینک های شکسته

لینک های شکسته 

همانطور که می دانید لینک های شکسته تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت ها دارند و موتور های جستجو نیز هنگام برخورد با این لینک ها دچار اختلال و سردرگمی می شوند. در صورتی که در یک وب سایت تعداد زیادی از این لینک ها وجود داشته باشد، خطر جریمه توسط گوگل بسیار زیاد خواهد بود.

 اگر شما بتوانید یک لینک خراب در یک سایت پیدا کنید و لینک خود را به عنوان گزینه ای جایگزین برای وب مستر آن سایت ارائه دهید، این احتمال وجود دارد که آن لینک را دریافت کنید.

استفاده از وبلاگ ها به عنوان مهمان

وبلاگ مهمان 

وبلاگ نویسی به عنوان مهمان یک راه بسیار عالی برای افزایش مخاطبان شما در زمینه مدنظرتان می باشد. شما می توانید با ایجاد لینک ها در این وبلاگ ها ترافیک ارجاع شده به این وبلاگ ها را به سمت سایت خود جذب نمایید. 
متاسفانه هرچند (مانند بسیاری از موارد در سئو) این عمل در طول سالها مورد سوء استفاده قرار گرفت، گوگل بطور دقیقی بررسی می کند که آیا وبلاگ شما صرفا برای لینک سازی ساخته شده است یا خیر!

هر چند تاثیرات وبلاگ نویسی به عنوان مهمان ممکن است کمی طول بکشد، اما استفاده از محتوا های مناسب و با کیفیت بالا در این وبلاگ ها همچنان به عنوان یکی از مهم ترین راه کار های سئو کلاه سفید شناخته می شود. ایجاد یک پست مهمان در یک سایت معتبر به طور قابل توجهی ترافیک ارجاعی سایت شما را افزایش خواهد داد. 

انجمن ها

انجمن ها 

ایجاد ترافیک ارجاعی بسیار بالا

امروزه به دلیل شیوع اسپم هایی که پست های با کیفیت پایین را ایجاد می کنند، ساختن لینک از طریق انجمن ها ممکن است سبب کاهش اعتبار سایت شما نیز گردد. اما اگر این لینک ها به درستی ایجاد شوند، می تواند سبب افزایش ترافیک و قدرت وب سایت شما نیز بشوند. بیشتر لینک های انجمن ها به هیچ وجه دنبال نخواهند شد، اما این چیزی نیست که شما باید نگران آن باشید. 
اگر لینک انجمن برای سایت شما ترافیک را به ارمغان می آورد، همیشه یک لینک خوب است.

نظردهی در وبلاگ ها

نظردهی 

نظردهی در وبلاگ ها یکی دیگر از روش های لینک سازی است که به واسطه اسپم های زیاد باید به صورت درست این کار انجام شود. در اینجا چند نکته مهم برای استفاده درست از قسمت نظر دهی وبلاگ ها قرار داده ایم:

  • همیشه از نام واقعی خود استفاده کنید.
  • ثبت تصویری برای خود(عکس شما در کنار نظر شما نمایش داده خواهد شد).
  • سعی کنید مکالمه خود را کمی بیشتر کنید.(فقط نگویید "پست خوبی بود").

چه کسی دوست ندارد نظرات دیگران را درباره وبلاگ خود دریافت کند؟



:: برچسب‌ها: بررسی و معرفی روش های سئو,معرفی روش های سئو,روش های سئو,روش های سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

امروزه با توجه به توسعه اینترنت در دنیا، استفاده از یک وب سایت مناسب برای اغلب شرکت ها و ادارات اجتناب ناپذیر شده است. طراحی وب سایت اداری برای ادارات و نهاد های دولتی و غیر دولتی اهمیت زیادی دارد. دلیل آن هم این است که اگر نهادی فاقد یک وبسایت مناسب باشد، این موضوع از دید بسیاری از کاربران و مخاطبان آن ها خوب نخواهد بود. این ادارات می توانند از این طریق بسیاری از خدمات مشترکین خود را به صورت اینترنتی و از راه دور انجام دهند.

طراحی سایت اداری مستلزم توجه داشتن به برخی نکات است. از این رو توصیه می شود که جهت طراحی سایت برای اداره یا نهاد مورد نظر خود حتما با شرکت های حرفه ای و با سابقه وارد مذاکرات شوید و مشاوره های کافی را نیز دریافت نمایید.

ویژگی های طراحی وب سایت اداری

  • بخش مدیریت وب سایت
    • استفاده از سی پنل حرفه ای شامل تمامی امکانات
    • امکان تنظیمات و تعریف عنوان نشریه – لوگو
    • امکان تعریف مدیر و کاربر با دسترسی های پیشرفته (تحریریه)
    • امکان مدیریت کاربران و مدیران سایت
    • امکان ایجاد و مدیریت شمارگان نشریه همراه با تاریخ چاپ و تصویر
    • امکان ارسال و مدیریت اخبار
    • امکان گزارش گیری و جستجو بین اخبار ارسال شده
    • امکان گرفتن خروجی RSS
    • ایجاد و مدیریت بنرها و تبلیغات
    • ایجاد و مدیریت پیوندها
    • ایجاد و مدیریت منوها
  • سایت و نمایش
    • ظاهر واکنشگرا امکان نمایش در تمام دستگاه های تبلت – لپتاپ و گوشی های موبایل
    • امکان جستجو و نمایش بر اساس شماره نشریه و تاریخ انتشار
    • نمایش آرشیو نشریه بر اساس تاریخ
    • استفاده از تکنولوژی Ajax برای نمایش بهتر صفحات و مطالب
    • امکان ارسال خودکار صفحات به کانال های تلگرام
    • امکان فرستادن اخبار بصورت خودکار در کانال های تلگرام


:: برچسب‌ها: طراحی سایت اداری ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

امروزه طراحی سایت فروشگاهی به دغدغه اصلی فروشندگان تبدیل شده است. با استفاده از این وب سایت ها شما می توانید محصولات و خدمات مد نظر خود را به همراه ویژگی ها و مشخصات آن ها در معرض دید همگان بگذارید. اینترنت جهان را فراگرفته است و امروزه می توان تقریبا همه چیز را به صورت آنلاین پیدا کرد. از زمان ظهور اینترنت تا تاکنون وب سایت های بسیاری به عرصه رقابت در دنیای طراحی سایت های فروشگاهی وارد شده اند اما چه عواملی سبب شده که برخی از این فروشگاه ها به موفقیت برسند و برخی دیگر شکست را تجربه کنند؟ آیا طراحی فروشگاه اینترنتی فقط مختص فروشندگان معروف و بزرگ است یا خرده فروشان نیز می توانند از این فروشگاه ها بهره کافی را ببرند؟

می توان دلیل شکست اغلب فروشگاه های اینترنتی را عدم داشتن اطلاعات کافی درباره طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای و عدم رضایت مشتریان آنان دانست که این مشکلات ناشی از نداشتن علم و توانایی کافی در این زمینه های تخصصی است. شرکت نوپرداز با بهره گیری از کادری مجرب و حرفه ای خدمات طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی را به صورت کاملا تخصصی در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

وب سایت فروشگاهی 

اگر قصد طراحی یک سایت فروشگاهی اینترنتی را دارید، توصیه می کنم به نکات زیر توجه داشته باشید:

طراحی سایت فروشگاهی واکنش گرا یا ریسپانسیو

خریداران دوست دارند به آسانی و با هر دستگاهی که در اختیار دارند بتوانند به فروشگاه اینترنتی مد نظر خود مراجعه کنند. این نکته بسیار مهم است که وب سایت شما و محتوای آن باید بر روی تمام دستگاه هایی که به اینترنت دسترسی دارند پشتیبانی شود. تمام مشخصات و ویژگی ها باید بدون وقفه و به سرعت نمایش داده شوند و به مشتریان آنلاین شما خدمات ارائه دهند، زیرا این بزرگ ترین خواسته آنان از فروشگاه اینترنتی شما است.

گزینه های حمل و نقل رایگان یا رقابتی

سال گذشته UPS یک تحقیق بزرگ در زمینه تجربه کاربری انجام داد. با توجه به این مطالعه گسترده، 81 درصد از خریداران آنلاین، حمل و نقل رایگان را مهم ترین عامل در به انجام رساندن خرید های اینترنتی خود می دانستند. گزینه های دیگر حمل نقل مانند حمل و نقل رقابتی نیز از درصد بالایی برخوردار بودند. همان مطالعات نشان می دهد که 58 درصد مشتریان حاضر به اضافه کردن چیزهای بیشتر به سبد خرید خود به ازای حمل و نقل رایگان هستند. اما نکته جالب این بود که در وب سایت های فروشگاهی که چنین گزینه هایی مطرح نبود بسیاری از خریداران به علت بالا بودن هزینه های حمل و نقل خرید خود را در سبد خرید رها کرده و منصرف شده اند. در نتیجه گزینه های حمل و نقل رایگان یا رقابتی در صورتی که به درستی انجام شوند، می توانند موفقیت شما را به همراه داشته باشند.

استفاده از ناوبری و جستجو حرفه ای

آیا فروشگاه اینترنتی شما کاربر پسند است؟ بهتر است از چند نفر از دوستان خود بخواهید که وب سایت شما را بررسی کنند به شما بازخوردی ارائه دهند. این روش ساده و موثر اغلب نادیده گرفته می شود، اما بسیار حیاتی است. وب سایت فروشگاهی شما باید به گونه ای طراحی شود که برای مشتریان آسان تر از رفتن به مغازه یا فروشگاه فیزیکی باشد. گزینه های ناوبری و جستجو در خرده فروشی آنلاین بسیار مهم هستند. درباره طراحی نوار جستجو باید به خوبی فکر شود و بر اساس سایت شما آن را ایجاد کرد. این نوار جستجو باید بتواند پیشنهادات مختلفی درباره گزینه هایی که خریداران به دنبال آنان هستند به آن ها ارائه دهد. 

طراحی سایت  

نکات ویژه طراحی سایت فروشگاهی 

استفاده از عکس های برتر و ایجاد امکانات مختلف برای نمایش آن ها در رنگ ها و حالت های مختلف یکی از عوامل مهمی است که سبب موفقیت فروشگاه های اینترنتی می شود. در یک تصویر هزاران حرف نهفته است که شما باید بتوانید آن ها را به درستی به مشتریان خود انتقال دهید. ارائه توضیحات دقیق درباره محصولات و مشخصات آن ها از دیگر عوامل مهمی است که در طراحی فروشگاه های اینترنتی باید به آن ها توجه داشت. همچنین رابط کاربری و تجربه کاری از جمله اساسی ترین نیاز ها در طراحی فروشگاه های اینترنتی هستند.

شرکت نوپرداز افتخار دارد با بهره بردن از تیمی با مجرب و حرفه ای در زمینه طراحی وب سایت و فروشگاه های اینترنتی شما را در این امر یاری کند. شما می توانید جهت ثبت نمودن درخواست طراحی فروشگاه اینترنتی یا هر گونه سوال و مشاوره رایگان در این مورد از طریق لینک تماس با ما اقدام نمایید.



:: برچسب‌ها: طراحی سایت فروشگاهی,طراحی سایت فروشگاهی جدید,طراحی سایت جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

راه اندازی یک فروشگاه همانند مغازه باید خصوصیات و ویژگی هایی داشته باشد تا مشتریان با اعتماد بیشتری از شما خرید کنند. ما بستر را برای شما آماده می‌کنیم و شما باید کسب و کارتان را حرفه‌ای شروع کنید . طراحی سایت های تجاری باید بر اساس اصول و قوانینی باشند تا بتوانید فروش اینترنتی فوق العاده ای داشته و رضایت مشتری را جلب کنید .

طراحی فروشگاه اینترنتی علاوه بر جزئیات و پیچیدگی ، باید به خوبی نگهداری شود، عواملی چون طراحی گرافیکی فروشگاه، ورود اطلاعاتی صحیح کالاها ، بروز بودن سایت ، در ادامه دار بودن فعالیت بسیار موثر است ،ما اینجا هستیم تا بستر فروشگاه اینترنتی شما را آماده کنیم.
سایت های فروشگاهی فراوانی وجود دارد که در ایران می توان وب سایت  دیجی کالا  و در خارج از ایران وب سایت  آمازون رامثال زد .
وقتی افراد تقاضای یک سایت شبیه دیجی کالا را می کنند ما تمام جوانب یک فروشگاه آنلاین فروشگاهی مثل این سایت محبوب را در نظر می گیریم .

 این را بدانید اگر طراحی فروشگاه اینترنتی خود را به متخصص نسپارید مشکلاتی از قبیل محدودیت‌های طراحی، برنامه نویسی ، میزبانی غیرقابل اعتماد و محدودیت‌های بخش مدیریت ممکن است شما را تهدید کنند پس طراحی آن را از آغاز تا پایان و نیز توسعه فروشگاه آنلاین خود را به متخصص ویژه این کار بسپارید .

گروه طراحی سایت کارناوب ، وب سایت های فروش آنلاین خود را  در حالت  قالب عمومی با هزینه پایین تری نسبت به قالب های اختصاصی در اختیار شما دوستان قرار خواهد داد تا با سرمایه کمتری کسب و کار خود را آغاز کنید. در نظر داشته باشید وب سایت فروشگاهی ذکر شده فقط قالب عمومی دارد و مدیریت محتوای آن کاملا به صورت اختصاصی توسط گروه کارناوب تولید  و از cms های آماده و رایگان استفاده نشده است .
انواع مدل های طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
 طراحی  همانند دیجی کالا
 طراحی  سایت فروشگاهی مثل بامیلو
 طراحی سایت فروشگاه موبایل

 

امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می دهیم
یک سایت فروشگاهی علاوه بر ظاهری زیبا و دوست داشتنی باید امکاناتی داشته باشد تا کاربران به‌راحتی به نتیجه دلخواه خود برسند ، برخی از امکانت فروشگاهی کارناوب بدین شرح می‌باشد :
 ثبت نام آسان
 عضویت در خبرنامه سایت
 اضافه کردن محصول به علاقه مندی های و سبد خرید
 مدیریت خریدهای گذشته
 نمایش وضعیت خرید
 نمایش پیش فاکتور در هنگام خرید
 دسترسی محصول از مسیرهای مختلف سایت
 جستجوی ساده و پیشرفته
 نمایش محصولات بر اساس دسته انتخاب شده
 مقایسه کالا در وب سایت
 سیستم امتیاز دهی و کسب امتیاز
 خرید سریع بدون نیاز به لاگین
 پرداخت آنلاین و کارت به کارت
 ثبت نظر  و امتیاز برای هر محصول
 امکان درج محصول در فهرست علاقه‌مندی‌ها
 نمایش نمودار تغییر قیمت ها
 اشتراک گذاری کالا
 اطلاع کاربر از موجود شدن کالا
جستجوهای ایجکسی
 فیلتر حرفه ای بر اساس برند ، قیمت و . .

منبع: سایت saat24



:: برچسب‌ها: طراحی فروشگاه اینترنتی , طراحی اپلیکیشن موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

امروزه فروشگاه های اینترنتی به یکی از حیاتی ترین زمینه های اقتصادی دنیا تبدیل شده اند. به عنوان مثال فروشگاه اینترنتی آمازون که امسال تمام رنترنتی کورد ها را جابه جا نمود و عصر جدید از خرید و فروش کالا را به وجود آورد. توصیه می شود برای طراحی فروشگاه های اینترنتی حتما با شرکت هایی که تخصص کافی در این زمینه را وارد همکاری شوید. قطعا برداشتن گام غلط در این مسیر می تواند سبب ضرر های جبران ناپذیری برای کسب و کار شما گردد.

ویژگی برنامه فروشگاه اینترنتی

  • برقراری ارتباط تجاری با مشتریان و افزایش فروش و جلب رضایت آنان
  • ارائه اطلاعات دقیق از وضعیت فروش محصولات و میزان سودآوری
  • متناسب سازی فروش و اعطای تخفیف برای مشتریان
  • استفاده از بهترین روش های فرستادن کالا
  • انبار داری و مدیریت انبارها، محاسبه هزینه ها و موجودی کالا
  • پشتیبانی شبانه روزی شرکت نوپرداز به صاحبان فروشگاه اینترنتی
  • آگاه نمودن مشتریان از کالا و خدمات تازه فروشگاه
  • طراحی قسمت نظرات و پیشنهادات مشتریان
  • ایجاد امکانات تخصصی سئو و بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی

شرکت نوپرداز افتخار دارد با بهره بردن از تیمی با مجرب و حرفه ای در زمینه طراحی وب سایت و فروشگاه های اینترنتی شما را در این امر یاری کند. شما می توانید جهت ثبت نمودن درخواست طراحی فروشگاه اینترنتی یا هر گونه سوال و مشاوره رایگان در این مورد از طریق لینک تماس با ما اقدام نمایید.

مطالب مرتبط



:: برچسب‌ها: طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای چیست,طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای,طراحی فروشگاه اینترنتی ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

طبق پیش بینی کارشناسان اقتصادی و دیجیتال مارکتینگ آینده خرده فروشان و فروشگاه های اینترنتی تغییرات چشم گیری خواهد داشت. با بررسی وضعیت کنونی خرده فروشان می توان به تاثیر باور نکردنی آن ها بر مارک های لوازم خانگی دست یافت. در نتیجه خرده فروشان به سرعت می توانند دارایی خود را از طریق دیجیتال مارکتینگ و فروشگاه های اینترنتی دو برابر کنند. روند فعلی خرده فروشی نشان می دهد که اغلب مردم ترجیح می دهند که خرید آنلاین داشته باشند، و به همین دلیل فروشگاه های اینترنتی در سال های گذشته رشد خوبی داشته اند. پیش بینی می شود که فروشگاه های اینترنتی در سال های پیش رو با سرعت بیشتری تغییر کنند. با اضافه شدن پلتفرم ها و ابزار هایی مانند جستجو صوتی کاربران بیشتر به خرید های آنلاین روی آورده و این روش خرید علاقه مندان بیشتری پیدا خواهد کرد.

کارآفرینی آنلاین

کارآفرینی فروشگاه های اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی در سال 2018 از همیشه مهم تر خواهند بود. انتظار می رود کار آفرینان صنعت دیجیتال خود را آماده کرده باشند تا از فرصت های بسیار زیاد تجاری در سال 2018 استفاده کنند. هرگز تصور نکنید که راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی کار راحتی است، پیدا کردن یک محصول برای فروش یا ایجاد یک کمپین تبلیغاتی قطعا آسان نخواهد بود.

ربات های اینترنتی سریع تر و دقیق تر

با توجه به پیشرفت هوش مصنوعی همراه با فناوری های دیگر ربات های اینترنتی در آینده پیشرفت بسیار زیادی خواهند داشتو این موضوع می تواند تاثیر شگفت انگیزی روی فروش محصولات اینترنتی داشته باشد. این ربات ها در آینده خدماتی را به کاربران فروشگاه های اینترنتی عرضه خواهند کرد که شاید الان برای ما قابل تصور هم نباشد.

فروشگاه اینترنتی آمازون 

سالی شگفت انگیز برای آمازون

با تحقیق و بررسی فروش آمازون در سال های آِینده خواهیم فهمید که آن ها در حال وارد کردن مارک های جدید مانند Walmart به دنیای رقابت فروشگاه های اینترنتی هستند که از این روش قطعا مشتریان بیشتری را به دست خواهند آورد. میزان نرخ پیشرفت آن ها باور نکردنی است و شیوه هایی را که تاجران به طور مستقل برای فروش انجام می دهند را از طریق اینترنت تغییر خواهند داد.

افزایش رشد فرصت های شغلی 

همواره تکنولوژی چشم انداز ها و پیش بینی ها درباره دنیای دیجیتال را تغییر می دهد. پیشرفت تکنولوژی بر همه چیز تاثیر خواهد گذاشت و ارتباط جدیدی ما بین مشتریان و فروشندگان ایجاد خواهد کرد. در آینده نزدیک قطعا کسی پیدا نخواهد که 100 درصد آفلاین باشد و کاربران با بهره بردن از تکنولوژی های پیشرفته از این فضای هیجان انگیز نهایت استفاده را خواهند کرد.

محتوا هنوز هم شاه است (ویدئو)

سال 2018 قطعا سالی خواهد بود که صاحبان فروشگاه های اینترنتی نسبت به اندازه گیری ROI (معیاری است که مقدار بازده سرمایه گذاری نسبت به هزینه سرمایه گذاری را اندازه گیری می کند) خود دقیق تر خواهند بود. انتظار می رود در سال آتی همچنان بیشتر تمرکز فروشندگان روی محتوا و به ویژه محتوا ویدئویی باشد. بزرگترین پیش بینی من برای تجارت الکترونیک در سال 2018 این است که مارک های بیشتری از محتوای خود برای تمایز خود استفاده می کنند. بیل وایمر (مشاور بازاریابی تجارت الکترونیک) می گوید: بزرگترین پیش بینی من برای تجارت الکترونیک در سال 2018 این است که مارک های بیشتری از محتوای خود برای تمایز خود استفاده می کنند. بخش بزرگی از این محتوا فیلم ها خواهد بود. 

محتوا شاه است 

منبع: سایت نوپرداز



:: برچسب‌ها: پیش بینی فروشگاه های اینترنتی سال 2018 ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

پیشینه شکوفایی تهران به سال ۱۷۸۸ میلادی بر می گردد. زمانی که آقامحمدخان قاجار آن را به عنوان پایتخت انتخاب کرد. در زمان رضاشاه پهلوی سریع تر گسترش یافت و افراد زیادی را از استان‌های  اطرافش به خود جذب کرد. ساکنان اصلی تهران، گروه‌های فارسی‌زبان بودند، اکنون اقوام مختلفی در این شهر ساکن اند. اکثر مردم در این شهر، زبان فارسی با لهجه تهرانی دارند. دیگر گروه‌های ساکن در تهران عبارتند از کرد، لر، آذربایجانی، گیلک،  مازندرانی، ارمنی و عرب. تراکم جمعیت در تهران بین ده‌ هزار و هفتصد تا بیش از یازده هزار نفر در هر کیلومتر مربع می باشد. که بر اساس آمار، بیستمین شهر پرتراکم جهان است. شهر تهران در شمال ایران، در کوهپایه‌های جنوبی رشته‌کوه البرز در حد فاصل طول جغرافیایی ۵۱ درجه و ۲ دقیقهٔ شرقی تا ۵۱ درجه و ۳۶ دقیقهٔ شرقی، به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر و عرض جغرافیایی ۳۵ درجه و ۳۴ دقیقهٔ شمالی تا ۳۵ درجه و ۵۰ دقیقهٔ شمالی به عرض تقریبی ۳۰ کیلومتر گسترده شده‌است. ارتفاع شهر در بلندترین نقاط شمال به حدود ۲۰۰۰ متر و در جنوبی‌ترین نقاط به ۱۰۵۰ متر از سطح دریا می‌رسد. تهران از شمال به نواحی کوهستانی، و از جنوب به نواحی کویری منتهی شده، در نتیجه در جنوب و شمال دارای آب و هوایی متفاوت است. نواحی شمالی آب و هوای سرد و خشک و نواحی جنوبی آب و هوای گرم و خشک دارند.

وضعیت اقتصادی استان تهران

تهران به عنوان مهم ترین شهر اقتصادی کشور محسوب می شود. قیمت زمین ها در برخی مناطق این استان بسیار بالا بوده و جزء گران قیمت ترین زمین های دنیا نیز به حساب می آید. تهران به دلیل این که پایتخت ایران است زودتر از شهر های دیگر با معماری مدرن جهان آشنا گردید و از این نظر نیز پیشرفت زیادی داشته است. در این استان کاخ های متعددی وجود دارند که اغلب آن ها در زمان قاجار و ناصرالدین شاه ساخته شده اند. در استان تهران شرکت های بزرگی در زمینه های مختلف در حال فعالیت هستند و زمینه کاری برای شاغلان در رشته های مختلف از جمله IT در این شهر بسیار مناسب می باشد.

اهمیت طراحی سایت استان تهران

با توجه به اینکه تهران پایتخت کشور ایران است، دارای جمعیت زیادی می باشد. مردم این شهر در زمینه های مختلفی مشغول کسب و کار هستند که استفاده از نرم افزار های فروشگاه اینترنتی و وب سایت اینترنتی می تواند به آن ها کمک بسیاری نماید.
بسیاری از مردم قبل از مسافرت کردن به تهران قصد دارند از مراکز توریستی و تفریحی و مراکز خرید شهر تهران اطلاعاتی کسب کنند و یا می خواهند برای سکونت خود هتل یا سوئت رزرو کنند و یا قصد سفارش آنلاین غذا دارند؛ بنابراین طراحی یک وب سایت مناسب می تواند به آن ها کمک زیادی نماید. بسیاری از افراد با استفاده از وب سایت برای کسب و کار خود توانسته اند کار خود را گسترش دهند. هتل ها، مراکز اقامتی، مراکز آموزشی، مراکز توریستی و گردشگری و مراکز فروش از جمله مهم ترین مراکزی هستند که می توانند برای افزایش مشتریان خود از یک وب سایت اختصاصی بهره گیرند.

شرکت طراحی سایت در استان تهران

شهر تهران به واسطه این که پایتخت کشور محسوب می شود و اغلب سرمایه داران بزرگ کشور در این شهر در حال رفت و وامد هستند و همچنین از نظر تکنولوژی نیز نسبت به استان های دیگر پیشرفت بیشتری داشته، در آن زمینه سرمایه گزاری و کار برای بسیاری از شرکت های طراحی سایت و فروشگاه های اینترنتی فرآهم آمده است. توجه به سوابق کاری شرکت و بهره گیری از متخصصان در زمینه طراحی سایت از جمله موارد مهمی است که مشتریان بایستی به آن توجه داشته باشند. شرکت طراحی سایت نوپرداز با بهره بردن از کادری مجرب و حرفه ای آماده  ارائه خدمات ویژه و تخصصی در زمینه های طراحی وب سایت ، طراحی فروشگاه های اینترنتی، طراحی اپلیکیشن های موبایلی و سئو و بهینه سازی وب سایت توسط موتور های جستجو آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز در استان تهران می باشد.

تهران 

منبع: طراحی سایت تهران نوپرداز



:: برچسب‌ها: طراحی سایت استان تهران,طراحی سایت تهران,طراحی سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

طراحی و مدیریت فروشگاه های اینترنتی می تواند بسیار آسان تر و ارزان تر باشد اما چگونه می توانیم مطمئن شویم نتیجه آن یک موفقیت بزرگ خواهد بود؟ در این مقاله توصیه هایی برای کارآفرینان دنیای اینترنت ذکر شده است:

امروزه دستگاه های موبایل و تبلت ها فرآیند خرید محصولات را دستخوش تغییراتی کرده اند. شما می توانید هر چیزی را که مد نظرتان هست، از یک پیتزا گرفته تا یک صندلی چرخ دار را از طریق فروشگاه های اینترنتی به راحتی خریداری نمایید. به خاطر همین سادگی ها، فروشگاه های اینترنتی آنلاین به سرعت در حال گسترش و ظهور هستند. 

خیلی از افراد اعتقاد دارند که طراحی فروشگاه اینترنتی آنلاین کار آسانی است. کافی است شما یک دامنه و فضای میزبانی تهیه کنید، با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا مناسب و ترکیب تم ها به خواسته خود دست یابید. اما حقیقت امر این طور نیست. طراحی یک فروشگاه اینترنتی خوب کار بسیار سختی است و دست یابی به موفقیت و کاربر پسند نمودن آن حتی کار را سخت تر هم خواهد کرد. در زیر به بررسی نکاتی می پردازیم که شما با استفاده از آن ها می توانید صاحب یک فروشگاه آنلاین موفق شوید. 

صفحه اصلی

صفحه اصلی چهره شرکت شما است، پس باید خوانایی بالایی داشته باشد و به وضوح قابل درک باشد. مشتریان شما به زمان خود اهمیت بسیار زیادی می دهند، پس سعی نکنید که برای معرفی محصولات و خدمات فروشگاه خود آن ها را معطل کنید. تلاش کنید در کوتاه ترین زمان ممکن مهم ترین اطلاعات را به مشتریان خود انتقال دهید. در صفحه اصلی درباره چگونگی پیدایش فروشگاه اینترنتی خود یا تعداد مدیران فروش فعال در فروشگاه اینترنتی صحبتی نکنید و این مطالب را به قسمت درباره ما انتقال دهید. البته این در شرایط عمومی است، هر چند ممکن است استثنائاتی نیز وجود داشته باشند.

صفحه اصلی 

در اینجا تصویری از یک فروشگاه اینترنتی را مشاهده می کنید. همانطور که می بینید، اطلاعات بی اهمیتی وجود ندارد و شما می توانید آن چه را که فروشگاه ارائه می دهد در چند ثانیه درک کنید. 

یک صفحه اصلی خوب به صفحات موجود در دسته بندی ها لینک می دهد تا ناوبری سایت آسان تر شود و از نظر تجربه کاربری نیز مناسب خواهد بود. گاهی اوقات ممکن است شما قصد قرار دادن بنر های تبلیغاتی یا پیشنهادات ویژه را داشته باشید که می توانید آن ها را در صفحه اصلی قرار دهید. استفاده از چت آنلاین برای پاسخ گویی سریع به سوالات مشتریان نیز یکی از روش های افزایش رضایت کاربران شما خواهد بود.

دسته بندی صفحات

برای یک لحظه فروشگاه اینترنتی آنلاین خود را به عنوان فروشگاه آفلاین در نظر بگیرید؛ صفحات قسمت دسته بندی شما مانند بخش های کوچکتر در آن هستند و به مشتریان شما نشان می دهند که چه چیزی در قفسه های فروشگاه شما وجود دارد: محل عکس ها، گزینه افزودن به سبد خرید و برخی اطلاعات مفید  (توضیحات کوتاه، امتیاز، و غیره). شما همچنین می توانید گزینه های مرتب سازی (پرفروش ترین محصولات، بررسی تعداد، قیمت، جدیدترین، و غیره) را هم در دسته بندی های خود لحاظ کنید.

به عنوان مثال در فروشگاه اینترنتی زیر آپشن های زیادی در اختیار مشتریان قرار داده شما تا آن ها بتوانند به سرعت محصول مورد نظر خود را پیدا کنند.

دسته بندی سعی کنید بسته به محدوده محصول شما و مشتریان خود از بهترین رویکرد برای عرضه محصولات خود به مشتریان استفاده کنید. 

صفحه محصول

یک مشتری صفحات وب سایت شما را پیمایش می نماید تا به یک صفحه محصول برسد. قصد او این است که محصول مورد علاقه خود را پیدا کند که احتمالا قصد خرید آن را خواهد داشت. تصمیم نهایی او به شدت به کیفیت و کمیت اطلاعاتی که شما ارائه می دهید بستگی دارد. اما به این معنا نیست که شما توصیف 1000 کلمه ای برای محصولات خود بنویسید. شما باید اطلاعات مربوط به محصول را به طوری سازگار و سازمان دهی شده به مشتری نشان دهید.

محصولات فروشگاه اینترنتی

 در زیر اجزای اصلی صفحه محصول را بررسی می کنیم:

تصاویر: مردم هنگام خرید از سوپر مارکت ها به دقت محصول، رنگ، شکل و بسته بندی آن را بررسی می کنند، اما آن ها نمی توانند این کار ها را در فروشگاه های اینترنتی انجام دهند. شما باید این شکاف را از بین ببرید. به همین جهت سعی کنید از تصاویر با کیفیت استفاده کنید و قابلیت هایی مانند انتخاب رنگ محصول و زوم کردن را نیز برای آن قرار دهید.

توضیحات: شما می توانید یک توضیح کوتاه برای بررسی کلی محصول و یک توضیح بلند شامل اطلاعات فنی محصول را ارائه دهید. 

قیمت: اغلب فروشگاه های اینترنتی آنلاین قیمت محصولات را نشان می دهند و جای تعجب هم ندارد. هیچ کسی برای خرید محصولی که قیمت آن را نمی داند ریسک نخواهد کرد. اگر محصولی شامل تخفیف می شود، بهتر است اطلاعات آن را با مقایسه قیمت فروش آن با قیمت کنونی ارتقاء دهید.

افزودن به سبد خرید: بیایید صادق باشیم، هدف اصلی شما این نیست که طرح، عکس یا هر چیز دیگری را نشان ندهید. هدف اصلی شما فروش است. بنابراین یک گزینه خرید به صورت برجسته در سایت خود قرار دهید. علاوه بر این، شما می توانید گزینه های "افزودن به لیست مقایسه" و "افزودن به لیست علاقه مندی ها" را هم نمایش دهید.

وقتی یک مشتری یک محصول را خریداری کرد، این بسیار عالی است که محصولات بیشتری را برای خرید به او پیشنهاد دهید. بنابراین هدف شما در اینجا این است که محصولات بیشتری را ارائه دهید که با سلیقه مشتری شما منطبق باشد. شما می توانید محصولات مرتبط را برای خرید به او پیشنهاد دهید. این تکنیک می تواند مقداری سفارش در فروشگاه شما را افزایش دهد.

پیشنهادات ویژه و تبلیغاتی

خوب، بیایید تصور کنیم که شما در حال حاضر یک سایت با صفحات معتبر، دسته ها و محصولات دارید. حالا شما نیاز به جذب مشتری دارید و باید طرح بازاریابی و تبلیغات خود را شروع کنید. استفاده از صفحات فرود، کد های کپن و حتی بازی ها می تواند در این زمینه کمک زیادی به شما کند.

فروشگاه اینترنتی 

برای مثال، در اینجا تصویری از یک صفحه با شمارش معکوس مشاهده می نمایید. این یک راه حل بسیار خوب برای فروش محصولات از طریق ایجاد حس اضطرار در مشتریان خواهد بود. 

پیگیری و تجزیه و تحلیل

وقتی شما زمان و هزینه زیادی را صرف فروشگاه اینترنتی خود کرده اید، قطعا می خواهید بفهمید که تاثیر آن روی کاربران شما به چه صورتی بوده است. ساده ترین راه برای دریافت این اطلاعات، استفاده از Google Analytics می باشد. امروزه ابزار های حرفه ای زیادی برای تجزیه و تحلیل وبسایت شما وجود دارند (مانند سایت ahrefs.com و سایت semrush.com) که استفاده از آن می تواند کمک زیادی به بهبود وضعیت وب سایت شما نماید.

آیا این همه تلاش ارزشش را دارد؟

یک پاسخ ساده وجود دارد: بله فروشگاه شما مانند یک جوانه است؛ شما باید از آن مراقبت کنید، آن را آب بدهید و آن را تغذیه کنید. یک روزی کار سخت شما به درخت شکوفایی می انجامد که میوه ها را به طور منظم تحویل می دهد!

منبع: سایت نوپرداز



:: برچسب‌ها: نکات طراحی فروشگاه اینترنتی موفق,نکات مهم طراحی فروشگاه اینترنتی,طراحی فروشگاه اینترنتی موفق ,
:: بازدید از این مطلب : 874
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امامی

به گزارش اِی وی نیوز، ماه گذشته شرکت گوگل به کاربرانی که یک برنامه تقلبی آنتی ویروس را از فروشگاه گوگل پلی خریده بودند، اعلام کرد که می توانند پول خود را پس بگیرند اما به نظر می رسد این کلاهبرداری ادامه دارد. اخیرا محققان امنیتی برنامه های مشابهی را در هر دو فروشگاه های گوگل پلی و ویندوز فون شناسایی کردند.

محققان آزمایشگاه کسپراسکای یک برنامه تقلبی را با نام Kaspersky Mobile در فروشگاه ویندوز فون پیدا کردند و این موضوعی غیرعادی است زیرا اولا مجرمان سایبری بیشتر فروشگاه گوگل پلی را مورد هدف قرار می دهند و  ثانیا شرکت کسپراسکای محصول آنتی ویروسی برای ویندوز فون ندارد.

Roman Unuchek، مدیر واحد بدافزار آزمایشگاه کسپراسکای اظهار داشت:این برنامه تقلبی از لوگوی کسپراسکای و سایر المان های برندها استفاده می کند و هم چنین هنگام اجرا شدن، از اسکن شدن فایل ها جلوگیری می کند.

برند کسپراسکای تنها برندی نیست که در این کلاهبرداری از آن سوء استفاده می شود. طراحان این کلاهبرداری از لوگوی سایر برندهای معروف دیگر از جمله Avira، موزیلا فایرفاکس، گوگل کروم، موبایل اپرا، IE و سافاری نیز سوء استفاده کرده اند.

یکی از برنامه های تقلبی ویندوز فون از نامی مشابه یک برنامه آنتی ویروس تقلبی در فروشگاه گوگل پلی با عنوان Virus Shieldاستفاده کرده است.

هم چنین محققان یک برنامه تقلبی با برند کسپراسکای را در فروشگاه گوگل پلی با عنوان آ«تی ویروس ۲۰۱۴ کسپراسکای شناسایی کردند. توضیحات این برنامه از یک صفحه رسمی در گوگل پلی که مربوط به یکی از محصولات معتبر می باشد، نسخه برداری شده است.

Unuchek اشاره کرد که به نظر می رسد تعداد این نوع کلاهبرداری در حال افزایش می باشد. واقعیت آن است که مکانیزم هایی که توسط فروشگاه های رسمی به کار برده می شود نمی توانند با این نوع کلاهبرداری ها مقابله نمایند.



:: برچسب‌ها: برنامه های تقلبی در فروشگاه گوگل پلی,برنامه های تقلبی فروشگاه گوگل پلی,برنامه های تقلبی ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1396 | نظرات ()