نکات روانشناسی طراحی اپلیکیشن موبایل
نوشته شده توسط : امامی

هر روز با پیشرفت تکنولوژی شاهد وابستگی بیشتر مردم در جوامع به گوشی های موبایل هستیم و این امر رو به افزایش است. در این صورت مغازه ها و کمپانی هایی که با حجم عظیمی از کاربران و مشتریان روبرو هستند،جای خود را به برنامه های مختلف و اپلیکشن ها میدهند.

 
 
 
 
 
 

 
هم اکنون این امکان فراهم گردیده که به راحتی هر فرد با داشتن ایده و توضیح فعالیت خود میتواند با طراحی اپلیکشن ، آن را در دسترس دیگران قرار دهد.
 
 

 
 برای طراحی اپلیکیشن نکاتی ساده را باید رعایت کرد. در طراحی اپلیکیشن این نکته حائز اهمیت است که شرایطی را مهیا کنیم که مشتری و مخاطبمان،تجربه کاری خوبی زمان استفاده از اپلیکیشن ما داشته باشد.
  

در اینجا به نکات مهمی اشاره میکنیم که زمان طراحی اپلیکیشن باید رعایت شود و مورد توجه قرار گیرد.
  
سادگی ظاهری 
اولین و مهمترین بخش در طراحی اپلیکیشن موبایل داشتن ظاهری ساده و کاربر پسند است. فضای اپ باید ساده باشد و به گونه ای طراحی شود که کاربر زمان استفاده از مطالب اصلی و مهم اپ دور نشود و براحتی قابل فهم باشد. زر و زیورهای زیادی باعث منحرف شدن کاربر از نیاز خود میشود و بعد از آن بدلیل مبهم بودن اپ،دیگر مورد استفاده قرار نمیگیرد.

مناسب بودن موضوع 
قبل از شروع به طراحی اپلیکیشن باید تحقیقات جامعی در مورد تناسب موضوع با اپ داشته باشیم. همسان بودن اپ با فعالیت شرکت و یا سازمان یکی از موارد کلیدی و مهم میباشد و برای کاربر فوق العاده تاثیرگذار است.لگوی مناسبی برای اپلیکیشن خود تهیه نمایید.
اپلیکیشن باید بصورتی باشد که اطلاعات دقیق و کاملی در مورد سازمان و فعالیت های سازمان در اختیار کاربر قرار دهد.
 
 
طراحی با استفاده از محرک های چشمی و فکری
در طراحی اپلیکیشن باید به این نکته توجه زیادی شود. با بکارگیری رنگهای مناسب (که روانشناسی رنگ ها تاکید به استفاده از رنگ های قرمز ، نارنجی ،سبز ، بنفش داشته )میتوان محرک های چشمی را مدنظر قرار داد و محیطی در اپ ایجاد کرد که کاربر تمایل به استفاده از آن را داشته باشد.
استفاده از محرک های فکری مکمل رنگها میباشد ، استفاده از انیمیشن های متناسب با موضوع مورد نظر حس خوبی را به کاربر القا میکند  و موجب جلب توجه انسان میشود.
 


کارایی
معمولا کاربران از اپ هایی استفاده میکنند که کارایی آنها به نسبت اپ های دیگری بیشتر باشد. همانگونه که طراحی ساده و رابط کاربری اهمیت دارد عوامل دیگری مانند بالا بودن سرعت  ، میزان فضایی اشغال شده در حافظه توسط اپ  بسیار حائز اهمیت میباشد. 

 

بنابراین برای طراحی اپلیکیشن به نکات فوق باید توجه داشته باشیم  تا بتوانیم اپ طراحی کنیم که کاربر پسند باشد و مخاطبان و کاربران زیادی را به خود جذب کند.
 

 




:: برچسب‌ها: نکات روانشناسی طراحی اپلیکیشن,طراحی اپلیکیشن موبایل,نکات طراحی اپلیکیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: